Gjest StoreSky Skrevet 13. mars 2005 #1 Skrevet 13. mars 2005 Jeg har så utrolig dårlig selvdisiplin... Finner på dårlige unnskyldninger for å la være å trene, spiser mat som er "tomme kalorier" og/eller rett og slett for mye mat.. For ett år siden (januar) meldte jeg meg på et treningssenter og gikk ned ca 7-8 kg på noen mnd. Men etter det varierer jeg opp og ned tre kg. Men ikke noe mer ned... Jeg er fremdeles medlem av treningsenteret men det blir sjeldnere og sjeldnere og mer og mer usunn mat! Jeg står forran kjøleskapet og VET at jeg ikke er sulten men "har lyst på noe" og jeg spiser.. Imorgen skal jeg trene, rett etter jobb, for hvis jeg først kommer hjem er det ingen håp. For å si det sånn, jeg synes det er kjedelig å trene. Jeg liker god mat. Jeg liker å sitte inne å lese en bok, ikke gå tur i kaldt/regn/snø/for varmt vær. Min motivasjon er å gå ned i vekt og min helse (sliter med rygg/nakke). Hva gjør dere når latskapen tar dere??? Eller synes dere det rett og slett er så gøy å trene?
Grooo Skrevet 13. mars 2005 #2 Skrevet 13. mars 2005 Når jeg gikk Grete Roede skrev jeg slankedagbok her på KG, det var motivasjon det... Men trene det gjorde jeg ikke...
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #3 Skrevet 14. mars 2005 Skriv treningsdagbok. Da står det på papiret hvor mye/lite du trener. Kan det være en motivasjonsfaktor? Det viktigste er å finne en treningsform som passer for det. Om det ikke er noe timer på treningssenteret ditt som ikke passer deg så finn på noe annet. Prøv kajakk, gå på ski - prøv litt forskjellig. Kanskje det er artigere å komme seg på trening om du varierer mer?
Gjest Aurélie Skrevet 14. mars 2005 #4 Skrevet 14. mars 2005 Jeg tror det kan ta en god del tid å vende om fra det å ikke trene i det hele tatt/betrakte trening som et ork, til det å faktisk ha glede av å være fysisk aktiv. Mange gir opp fordi de forventer raske resultater. Man blir utmattet i stedenfor frisk og rask, og motivasjonen forsvinner nesten før man er kommet i gang. Jeg synes du bør glemme treningssenteret for en stund, og heller satse på kondisjonstrening ute i FRISK LUFT (finnes ikke noe mer demotiverende for en utrent sjel enn å henge på et treningsstudio, hvor "alle andre" er i god form). Finn deg ei skogsløype og gå raske turer, ha musikk på øret og forsvinn inn i din egen verden, tenkt positive og oppbyggende tanker mens du går. Litt etter litt vil du kjenne at du faktisk får LYST til å legge ut på disse spaserturene Dernest kan du kjøpe deg en bok om Pilates (anbefaler Pilates-metoden av Kellina Stewart for nybegynnere) og kombinere disse øvelsene med litt styrketrening på stuegulvet hjemme. Vanlige situps, armhevinger, ryggøvelser samt bruk av manualer for å styrke muskulaturen på overkropp. Gå tur minimum annenhver dag, ta noen lette øvelser på gulvet hjemme hver dag (krever bare ca. 20 minutter) og jeg garanterer at motivasjonen øker. Men du må GJØRE det, eller vil du heller forfalle i sofaen? (velment skremselspropaganda). Poenget er å begynne rolig, slik at du føler at du mestrer det du setter deg fore. Økt mestringsgrad = økt motivasjon. There you have it
LilleSol Skrevet 14. mars 2005 #5 Skrevet 14. mars 2005 Hva med å prøve et program som helsevakten eller noe? Der skriver du inn alt det du spiser og trener i løpet av en dag. Så får du kjeft om du er over grensen ! Syntes det er et ålreit program, og det er ikke noe moro å se at man alltid spiser mer enn man trenger ! Fungerer som motivator for meg ihvertfall, går litt sport i det !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå