AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Hei i går var vi på besøk hos en familie som hadde 3 barn på 7, 5 og 4 år. Jeg har 2 barn som også var med oss. etter at alle hadde spist middag gikk barna ut for å leke på lekeplassen som var rett utenfor der de bodde. Barna gikk inn & ut hele tiden. kom inn hvert 10.minutt for et eller annet. Og de gikk inn med uteskoene på. Barna gikk med uteskoene på i hele leiligheten. I kjøkkenet, toalettet badet, soverommet. Jeg ble litt satt ut når jeg så en slik oppførsel. Er det vanlig at barn går inn med skoene på? Det er greit at det er sommer nå og skoene ikke er skittene som det er i vinter, men uansett det blir en vane. Barna mine der imot tok av på føttene hvis de ville gå inn. Fordi hos oss er det vanlig at man skal ta av skoene før man går inn. Hvordan er det hos dere? Går barna inn med skoene på? Anonymkode: 53b02...17e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Klarte du virkelig ikke å minne disse barna på at de skulle ta av seg skoene? Er du SÅ tafatt???? Anonymkode: 94851...ec8 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Her går både voksne og barn inn med sko, jeg er nok verst Vi tåler litt skitt, gulvet må jo vaskes og støvsuges relativt ofte uansett da vi har hund, så pytt pytt tenker jeg. Passer på litt ekstra når det er gjørmete og vått ute, som høst og vår, men ellers flys det inn og ut her. Finnes viktigere ting å bekymre seg for Anonymkode: 88f0c...60c 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 Flyr barn inn og ut så er det greit for meg bruke sko på i sitt eget hjem. Besøkende barn like så. Nå er mine barn lært opp til at det er forskjellige regler hos andre og at det må respekteres. Aldri vært noe problem. Selv om det er vanlig for deg betyr ikke at det et vanlig for andre. Anonymkode: dd51e...e13 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 Dette er jo opp til familien som bor der, og ikke noe du behøver å legge deg opp i ? Her løper barna inn i huset uten å huske at de bør ta av seg skoene først, før de løper tilbake til gangen og tar av seg skoene. Og da blir det i grunn ikke så farlig, siden de jo har gått i stua med sko likevel. Gulvet kan jo lett vaskes. Anonymkode: fbb55...f75 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Stort sett blir sko tatt av, men av og til går vi inn med sko. Har heller rundt huset, så det blir ikke så mye dritt tatt med inn. Anonymkode: 0a200...646
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #7 Skrevet 26. august 2018 Ditt hjem, dine regler. Andres hjem, andres regler. Hvis de dere var på besøk hos hadde et problem med bruk av utesko inne hadde de vel sagt i fra. Ikke legg deg oppi ting du ikke har noe med. Anonymkode: 49c18...74f 3
Mollie Skrevet 26. august 2018 #8 Skrevet 26. august 2018 Hos oss tar vi av sko før vi går inn. Om andre har andre regler får det være opp til dem, det legger jeg meg ikke opp i. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 Det er ekkelt, men deres problem. Hos oss skal sko av i yttergangen, gjelder voksne og barn. Anonymkode: 003e3...17d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #10 Skrevet 26. august 2018 Hei ts her takk til dere som svarte. Jeg bryr meg ikke om hvordan det er hos den familien vi var på besøk hos. Det er deres hus og deres regler. Jeg skjønner jo at om sommeren er det inn ut hele tiden når det gjelder barn, men jeg syns det er litt rart at barn vandrer med sko i hele boligen og det flere ganger om dagen. Har man glemt noe så kan man kanskje gå inn en tur med skoene på men ikke gjøre det til en vane. Ts Anonymkode: 53b02...17e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #11 Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei ts her takk til dere som svarte. Jeg bryr meg ikke om hvordan det er hos den familien vi var på besøk hos. Det er deres hus og deres regler. Jeg skjønner jo at om sommeren er det inn ut hele tiden når det gjelder barn, men jeg syns det er litt rart at barn vandrer med sko i hele boligen og det flere ganger om dagen. Har man glemt noe så kan man kanskje gå inn en tur med skoene på men ikke gjøre det til en vane. Anonymkode: 53b02...17e Jeg skulle gitt mye for ha et liv hvor dette var en av de tingene jeg brukte mye energi på å tenke på. 😄 Anonymkode: 94851...ec8 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #12 Skrevet 26. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarte du virkelig ikke å minne disse barna på at de skulle ta av seg skoene? Er du SÅ tafatt???? Anonymkode: 94851...ec8 Skal hun minne andres barn på å ta av skoene i barnas eget hjem? Er vel disse barnas foreldre som må minne de på det evt. Anonymkode: eb09e...de8 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #13 Skrevet 26. august 2018 Her går hundene inn og ut uten sko hele dagen, så må vaske over gulvene her kveld, dermed ingen problem om barn og voksne går inn med utesko. Anonymkode: 916df...953
Den røde fare Skrevet 26. august 2018 #14 Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her går hundene inn og ut uten sko hele dagen, så må vaske over gulvene her kveld, dermed ingen problem om barn og voksne går inn med utesko. Anonymkode: 916df...953 Seriøst?! Har du ikke lært hundene å bruke sko eller å tørke seg av på beina? Neida, samme her i huset😅 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #15 Skrevet 26. august 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her går hundene inn og ut uten sko hele dagen, så må vaske over gulvene her kveld, dermed ingen problem om barn og voksne går inn med utesko. Anonymkode: 916df...953 Hvem orker å vaske gulvene hver eneste kveld når begge foreldrene jobber. Og det er heller ikke sunt for parkett å bruke for mye vann Ts Anonymkode: 53b02...17e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #16 Skrevet 26. august 2018 Vi gikk alltid inn med sko da jeg var barn. Foreldrene mine har aldri vært så redd for skitt fra under sko. Hvorfor er det så nøye for deg at andre velger å gå med sko inne i sitt eget hus? Du får slutte å komme dit da, hvis det er så farlig for deg Anonymkode: 2c66b...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #17 Skrevet 26. august 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem orker å vaske gulvene hver eneste kveld når begge foreldrene jobber. Og det er heller ikke sunt for parkett å bruke for mye vann Ts Anonymkode: 53b02...17e Jeg orker og det skal særdeles lite vann til når man vasker hver dag. Har valgt et liv med hunder og da betyr det at skal jeg føle det er greit hos meg, så vasker jeg over gulvene her dag. Anonymkode: 916df...953 1
exictence Skrevet 26. august 2018 #18 Skrevet 26. august 2018 vi tar av sko, og synes at andre skal det og 1
LizbethOsnes Skrevet 26. august 2018 #19 Skrevet 26. august 2018 Vi tar av skoene, men om vi har en ordentlig ute-dag er det ingen av oss som gidder å ta av oss sko for å gå på do eller smøre med oss litt mat som vi tar med ut. Jeg støvsuger og vasker gulvet hver dag (har stor hund, det må til) uansett, så ingen fare. Hadde reagert om noen gikk i sofa eller seng med sko på, da.
atropos Skrevet 26. august 2018 #20 Skrevet 26. august 2018 Jeg prøver å hindre dem før de kommer inn i stua, men i gangen og kjøkkenet blir det flydd ut og inn med sko. Vi har linoleumsgulv i gang/kjøkken og det er jo lett å støvsuge/vaske. Med små barn må vi vaske kjøkkenet uansett hver dag etter måltid, så orker ikke lage mye styr rundt sko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå