Nesly Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 (endret) tråden slettes Endret 26. august 2018 av Nesly
Nesly Skrevet 26. august 2018 Forfatter #2 Skrevet 26. august 2018 Mente jurassic world, filmen fra 2015
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Nei! mener det er opp til hver foreldre om dem mener det er greit å eksponere sine barn for en film som er anbefalt høyere aldersgrense på. Aldersgrensen er der for en grunn, og du vet ikke hvordan de forskjellige barna kan oppleve filmen. Hvis filmen er veldig veldig viktig for dette barnet, kan du spørr hver enkel foreldre om det er greit. Men vis ikke filmen uten en ubetinget samtykke fra alle foreldrene. Anonymkode: 3c7e8...34f 21
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei! mener det er opp til hver foreldre om dem mener det er greit å eksponere sine barn for en film som er anbefalt høyere aldersgrense på. Aldersgrensen er der for en grunn, og du vet ikke hvordan de forskjellige barna kan oppleve filmen. Hvis filmen er veldig veldig viktig for dette barnet, kan du spørr hver enkel foreldre om det er greit. Men vis ikke filmen uten en ubetinget samtykke fra alle foreldrene. Anonymkode: 3c7e8...34f Velkommen til putegenerasjonen med overbeskyttende foreldre som skal skjerme barna for alt og sy puter under armene. Når jeg var barn var det ingen som brydde seg om aldersgrense på film og spill, og vi klarte oss faktisk helt fint. Men dagens generasjoner av foreldre er visst livredde for alt og tror at barn ikke tåler noe som helst, trist. Anonymkode: 9fc78...7d2 15
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Hvis det er en liten gjeng så du får spurt alle foreldre først, så gjør det. Jeg tok tantebarnet på 11 med på Jurassic filmen som gikk på kino i sommer, men spurte foreldrene før jeg spurte barnet, selv om jeg var 97% sikker på ja. Det kan være alle sier det er greit. Anonymkode: 7c14a...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #7 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Velkommen til putegenerasjonen med overbeskyttende foreldre som skal skjerme barna for alt og sy puter under armene. Når jeg var barn var det ingen som brydde seg om aldersgrense på film og spill, og vi klarte oss faktisk helt fint. Men dagens generasjoner av foreldre er visst livredde for alt og tror at barn ikke tåler noe som helst, trist. Anonymkode: 9fc78...7d2 Aldersgrensene er satt av en grunn. Det går bra med de fleste barn, men noen kan utvikle mareritt og bli svært utrygge, fordi de ganske enkelt er mer umodne. Anonymkode: 54ddc...4bf 9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #8 Skrevet 26. august 2018 Jeg ville absolutt spurt foreldrene eller skrevet det i invitasjonen. Det er sikkert ingen problem, men filmen er bittelitt skummel. Det er utrolig vanskelig å vite hvordan barna reagerer! Anonymkode: a09a8...52c 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei! mener det er opp til hver foreldre om dem mener det er greit å eksponere sine barn for en film som er anbefalt høyere aldersgrense på. Aldersgrensen er der for en grunn, og du vet ikke hvordan de forskjellige barna kan oppleve filmen. Hvis filmen er veldig veldig viktig for dette barnet, kan du spørr hver enkel foreldre om det er greit. Men vis ikke filmen uten en ubetinget samtykke fra alle foreldrene. Anonymkode: 3c7e8...34f Og legg ikke skylden på et barn, en foreldre eller en familie om noen sier nei!!! Anonymkode: 3c7e8...34f 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #10 Skrevet 26. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Velkommen til putegenerasjonen med overbeskyttende foreldre som skal skjerme barna for alt og sy puter under armene. Når jeg var barn var det ingen som brydde seg om aldersgrense på film og spill, og vi klarte oss faktisk helt fint. Men dagens generasjoner av foreldre er visst livredde for alt og tror at barn ikke tåler noe som helst, trist. Anonymkode: 9fc78...7d2 Det har alltid vært forskjell på foreldre, både da og nå. Derfor blir det både generaliserende og feil å si at "den gang brydde ingen seg om aldersgrense". Jeg er 35 i dag, så aner ikke hva slags generasjon du mener jeg tilhører. Men jeg kan fortelle at min mor var super-strikt på aldersgrenser. Jeg fikk ikke se 12 års film da jeg var 10 år. Men moren min var ikke overbeskyttende på andre ting. Jeg fikk dra til USA som utvekslingsstudent, og fikk gjøre andre ting som andre venner ikke fikk. Som nevnt: hver forelder er ulik, og hver har sine prinsipper. Man kan være overbeskyttende på noe, og ikke på andre ting, både da og nå. Så til TS; jeg ville ikke vist 12 års film i 10 års bursdag, dersom jeg ikke visste at foreldrene var okay med det. Anonymkode: 6b58c...bef 13
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #11 Skrevet 26. august 2018 Det er ikke greit uten samtykke fra foreldrene. Den filmen er dessuten gøy for noen, og ganske skummel for andre. Anonymkode: e67ac...30f 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #12 Skrevet 26. august 2018 Aldersgrense er satt av en grunn. Jeg hadde syns den filmen var veldig skummel da jeg var 10 år, og det er ikke kult å ha mareritt i flere uker fordi noen absolutt måtte se den filmen. Er ikke lett for foreldre å være de eneste som sier nei fordi de vil beskytte barnet sitt heller. Da blir det sånn "vi skulle egentlig se den filmen, men foreldrene til xx lot oss ikke få lov fordi xx er ei pyse". Se heller en annen film Anonymkode: b1d14...7a9 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #13 Skrevet 26. august 2018 Enig med de andre, spør foreldrene først. Noen foreldre er veldig strenge, og du risikerer å få reaksjoner. Barn er også forskjellige, så for noen 10 åringer så blir den filmen for skummel. Anonymkode: 94946...c40 1
Kalevala Skrevet 26. august 2018 #14 Skrevet 26. august 2018 Ikke innafor. Ikke spør foreldrene heller, for det er svært vanskelig å si nei til en slik henvendelse. Det er i praksis et press om godkjennelse. 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #15 Skrevet 26. august 2018 Vis IT istedenfor! Anonymkode: a82b8...1af 4
Arkana Skrevet 26. august 2018 #16 Skrevet 26. august 2018 1 time siden, Kalevala skrev: Ikke innafor. Ikke spør foreldrene heller, for det er svært vanskelig å si nei til en slik henvendelse. Det er i praksis et press om godkjennelse. Enig. Jeg skjønner ikke de som alltid skal skyve aldersgrensene foran seg. De er satt av en grunn. 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #17 Skrevet 26. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har alltid vært forskjell på foreldre, både da og nå. Derfor blir det både generaliserende og feil å si at "den gang brydde ingen seg om aldersgrense". Jeg er 35 i dag, så aner ikke hva slags generasjon du mener jeg tilhører. Men jeg kan fortelle at min mor var super-strikt på aldersgrenser. Jeg fikk ikke se 12 års film da jeg var 10 år. Men moren min var ikke overbeskyttende på andre ting. Jeg fikk dra til USA som utvekslingsstudent, og fikk gjøre andre ting som andre venner ikke fikk. Som nevnt: hver forelder er ulik, og hver har sine prinsipper. Man kan være overbeskyttende på noe, og ikke på andre ting, både da og nå. Så til TS; jeg ville ikke vist 12 års film i 10 års bursdag, dersom jeg ikke visste at foreldrene var okay med det. Anonymkode: 6b58c...bef Samme her, jeg er 36 og fikk IKKE under noen omstendigheter se film/TV over min aldersgrense. Husker jeg gikk på 16 års kino da jeg var 15, og var veldig nervøs for at foreldrene mine skulle bli sinte, men det gikk heldigvis greit hehe. Var nok strengere når jeg var yngre. jeg hadde ikke likt det hvis min 10-åring hadde sett 12-års film i bursdag. Anonymkode: a9717...e8e 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #18 Skrevet 26. august 2018 Jeg synes det er innafor. Men det kommer ann på filmen. Den filmen mener jeg er helt grei for 99% av alle å se. Anonymkode: f38b8...74a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #19 Skrevet 26. august 2018 Alders"grenser" er en anbefaling, ikke en ufravikelig lov......... Anonymkode: 7f3be...31e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #20 Skrevet 26. august 2018 Det kan være at 99% av alle barn hadde syntes det var OK å se den filmen, men min sønn hadde fått mareritt i ukesvis. Og jeg tror ikke han hadde vært tøff nok til å si i fra i bursdagen at han syns den er skummel. Så da får heller jeg være den kjipe som sier nei. Etter han så kaptein sabeltann hadde han mareritt på og av i 6 mnd. Lite søvn på hele familien, fryktelig for gutten. Han går også i søvne og det har vært noen episoder der han har vært redd for å drukne (kaptein sabeltann..) og derfor klatrer på ting i søvne for å komme unna sjøen. Så vi er nok en av de 1% som ikke hadde taklet dinosaurer 😅 får heller vente et par år og modnes litt mer. Han skjønner ting ikke er på ekte, men underbevisstheten hans lever seg så innmari inn i ting.. Anonymkode: a9717...e8e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå