AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Tenkte å lage boeuf bourguignon til gjester neste helg. Men skal man servere hjemmelaget potetmos til, kokte poteter eller ris? Jeg tenker at en god hjemmelaget potetmos er best, men hva mener andre? Noen som har laget denne franske retten og har noen tips eller en god oppskrift å dele? Anonymkode: 2e429...749
Addie Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Vi har alltid potetmos til, hjemmelaget som du foreslår. Vi bruker oppskrift fra Trines matblogg, men har ofte litt ekstra gulrøtter/sopp i. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Hjemmelaget potetmos er best. Pleier lage boeuf bourguignon i crock pot'en Anonymkode: e22cc...e59 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, Addie skrev: Vi har alltid potetmos til, hjemmelaget som du foreslår. Vi bruker oppskrift fra Trines matblogg, men har ofte litt ekstra gulrøtter/sopp i. Takk 😊 Serverer dere rødvin og øl til? Anonymkode: 2e429...749
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hjemmelaget potetmos er best. Pleier lage boeuf bourguignon i crock pot'en Anonymkode: e22cc...e59 Hva er en crock pot? 😊 Anonymkode: 2e429...749
Addie Skrevet 26. august 2018 #7 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk 😊 Serverer dere rødvin og øl til? Anonymkode: 2e429...749 Vi lager ofte dette når vi har familiebursdag, og vår familie er spredt så de fleste kjører. Så blir mest brus. Men når vi har rester, bare mannen og jeg, da tar vi rødvin. Og den er jo nesten bedre dagen etter 😋 tror jeg må lage det selv til helgen. Minstemann har bursdag og tenkte på lasagne, men nå fikk jeg lyst på dette 😊 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #8 Skrevet 26. august 2018 Hjemmelaget potetmos, absolutt. Jeg pleier å ha kjøttet på lav varme over lang tid. Og legger grønnsaker i mot slutten slik at ikke alt blir til grøt. Også strør jeg litt persille over potetmosen slik at ikke alt blir brunt. Og rødvin til, er mye godt som passer til - hør med polet, de pleier å være veldig flinke på å kombinere egen smak med hva som passer til retten. Anonymkode: 4ca24...117 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 Tusen takk for tips 😊 Gleder meg til å lage dette for første gang. Anonymkode: 2e429...749
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #10 Skrevet 26. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er en crock pot? 😊 Anonymkode: 2e429...749 En slags elektrisk gryte som koker på svak varme over lengre tid, for et ekstra saftig mørt resultat. Man kan ha i ingredienser i crock poten før man går på jobb, og så kan den stå i mange timer og godtgjøre seg, og så kommer man hjem til ferdig middag. Anonymkode: 47b3d...da7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #11 Skrevet 26. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hjemmelaget potetmos, absolutt. Jeg pleier å ha kjøttet på lav varme over lang tid. Og legger grønnsaker i mot slutten slik at ikke alt blir til grøt. Også strør jeg litt persille over potetmosen slik at ikke alt blir brunt. Og rødvin til, er mye godt som passer til - hør med polet, de pleier å være veldig flinke på å kombinere egen smak med hva som passer til retten. Anonymkode: 4ca24...117 Hvordan blir potetmosen brun? Anonymkode: fdc12...73e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #12 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blir potetmosen brun? Anonymkode: fdc12...73e Ser du misforstår. Dette er et temmelig kjent begrep og triks om man lager litt mat. Hvit/beige/grå/brun mat alene på en tallerken ser temmelig kjedelig ut. Man spiser også med øynene. Anonymkode: 4ca24...117 2
Brunhilde Skrevet 26. august 2018 #13 Skrevet 26. august 2018 Oppskriften til Julia Child med hjemmelaget potetmos. Det hender jeg serverer haricots verts surret i finkuttet bacon ved siden av, det pleier ikke være noen tilbake de gangene jeg gjør det 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #14 Skrevet 26. august 2018 29 minutter siden, Brunhilde skrev: Oppskriften til Julia Child med hjemmelaget potetmos. Det hender jeg serverer haricots verts surret i finkuttet bacon ved siden av, det pleier ikke være noen tilbake de gangene jeg gjør det Takk for tips! Alltid lurt på hva man kan servere til, med litt mer tyggemotstand og farge. Det høres fantastisk godt ut. Anonymkode: 4ca24...117
Jakbaehl Skrevet 5. september 2018 #15 Skrevet 5. september 2018 Denne synes jeg var god https://ingunns.no/biff-bourgogne-nydelig-fransk-gryte/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå