Gå til innhold

Har vi et spesielt musikals barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn som har mikset sin egen musikk på ipad'en siden h*n var 5-6 år. For meg  høres det ut som popmusikk og egentlig ganske melodiøst. H*n har også laget en del sanger på piano og kan spille samme melodien på nytt med de samme tonene, hvis man spør. Vi har også et annet eldre barn, som ikke har hatt den samme interessen og ikke laget musikk. Det er ikke lange melodiene på piano enda, men på ipad'en er det ganske lange melodier. Er dette normalt?

Anonymkode: e8402...bce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dersom barnet interesserer seg for musikk er det normalt ja (og slike programmer på ipad gjlr det veldig enkelt å lage låter som lyder bra)

Anonymkode: a721e...797

• Liker 3
Skrevet

Har hørt om 4-5 åringer som spiller Beethoven på piano, lager egne sanger og kan synge. Så vil si barnet ditt viser interesse for musikk ja, men hvor spesielt det er vet jeg ikke 

Anonymkode: d1069...997

• Liker 2
Skrevet

Barn kan ta ting veldig lett om de er interessert i det. Selv lærte jeg meg enkle låter på piano bare ved å høre hvilken tone de forskjellige tangentene har. Da jeg var 13 lærte jeg på egenhånd å kode med html, og lagde masse hjemmesider på nett. Har møtt smartere folk enn meg. Er ikke noe spesielt ved meg.

Det sies at dyktige atleter og andre talenter er det pga foreldre. Fordi foreldrene har pushet de og latt de bruke mye tid på en aktivitet.

Send gjerne gutten din på pianokurs e.l. Er han litt inne i det nå og er interessert kan han jo bli god etter hvert :)

Anonymkode: 74c2c...87f

• Liker 1
Skrevet

Barnet deres er nok mer musikalsk enn de fleste barn, men jeg vil ikke si det er noe enestående eller spesielt. Kanskje barnet blir flink til å spille piano eller et annet instrument når det blir eldre. Kanskje barnet kan bli en veldig dyktig musiker. Hvem vet

Anonymkode: 9eeb4...8bc

Skrevet

Barnet er over middels god, helt klart. Når barn får en interesse så overrasker de ofte, for de blir fort gode. 

Jeg ville ha sett på muligheten for å utvikle det, hvis barnet er interessert. 

Anonymkode: f1431...f0b

Skrevet

Det høres ut som barnet har ett talent, men ikke så spesiell. Min bror var spesielt musikalsk. Han kunne høre en sang på radio og så spille samme sang på piano like etterpå. Og piano var hans andre instrument. Første instrument var klarinett. Han kan synge, fantastisk bra. Dessverre tok han det ikke videre. 

Men jeg vil si, støtt opp for hans talent! Kan hende har han det,kan hende ikke.

Anonymkode: 4fa15...ef1

Skrevet

Jeg kjeda meg på hytta en gang jeg var rundt 5-6 år og fylte flasker og stemte dem etter gehøret. Ropte på mamma og pappa. Pappa fant frem gitar og munnspill (tilfelle gitaren var ustemt) og dobbelsjekka, og alle flaskene var den tonen jeg sa. Det resulterte i at foreldrene mine trodde jeg var eksepsjonelt begavet, hehe, men jeg var nok bare over gjennomsnittet intr i musikk og noter (naboen lærte meg noter, jeg elska å lese noter.. rar unge..). I dag er jeg ganske gjennomsnittlig når det gjelder musikalitet. Har ikke absolutt gehør.

Anonymkode: 76f30...194

Skrevet

Det høres ut som m du har et helt vanlig barn. :)

Anonymkode: 11fec...531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...