Gå til innhold

Alder på barn, ferie til Florida m/Disneyland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien vurderer ferie til USA om noen år. Hovedsakelig Florida, kanskje New York og/eller Texas. 

Ungene som skal være med er 3, 4 og 5 nå, hvor mange år burde vi vente? Når er de gamle nok til å få greit utav ferien og Disneyland, og huske turen i etterkant? 

Anonymkode: cb8ba...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ventet til minste var minst 7-8 år. 

Anonymkode: 5bd0b...c90

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet

Jeg vil til Disney World i Florida, men vil ikke dra før jeg vet at sønnen min kan være med på de fleste attraksjonene og virkelig sette pris på opplevelsen og ha med seg minnene i mange år. 

Jeg her vært i både Frankrike og California og parkene er enorme med utrolig mye spennende å se og oppleve. I tillegg rekker man ikke over hele parken på en dag, iallefall ikke med små barn, selv med vogn. Ville definitivt ventet noen år. Jeg tenkte at vi drøyer til han er 7+.

Skrevet

Jeg ville også ventet til barna var rundt syv år. Da er de store nok til å kjøre de største attraksjonene, forstår mer og har mer utbytte av turen. Vil si at 7-12 år er den perfekte alderen for å reise dit.

Det finnes selvfølgelig også mye for de aller minste, men spørs om de vil huske så mye i ettertid.

Du bør sette av fire dager til å besøke Disney World da det er fire forskjellige parker og du trenger en hel dag i hver.

Anbefaler ikke å dra midt på sommeren. Det er altfor varmt og altfor høy luftfuktighet til å drasse med seg små barn i en park hele dagen. Dessuten regner det så og si daglig hele juni, juli og august som er de våteste månedene. Ikke hele dagen, men det kommer skikkelige skurer. Oktober er en flott måned. Reis på høstferien 😊

Hva hadde du tenkt å gjøre i New York og Texas med små barn?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Lycka skrev:

Hva hadde du tenkt å gjøre i New York og Texas med små barn?

Kan ikke svare for TS, men det er faktisk enkelte av oss som synes at barn skal oppleve andre ting enn spesialbygde ferieparker når de er på tur til andre land! Jeg ville følt at jeg kastet bort ferien hvis vi skulle være i dagesvis i en slik park. Og ville at barna mine skulle sett mer enn det. Hva med krokodillesafari en dag, i stedet for en fjerde dag i Disney world? Det er ganske spektakulært for en sjuåring å se f.eks. Ørkenlandskapet i Texas med oljepumpene på åkrene, eller San Antonios riverwalk med restauranter og folkeliv og tex-mex i arkitektur og mat og stemning. Det finnes svært mange barnevennlige aktiviteter og severdigheter i USA utenom temaparken i Orlando. Det er ikke alltid man legger merke til dem som voksen når man reiser uten barn, da.

Anonymkode: 71b1d...d21

• Liker 3
Skrevet

Vi har vært i orlando mange ganger, med barn fra ett til 14 år. Alle har hatt like stor glede av turene, uavhengig av alder. 

For meg er ferie der og da, målet er ikke å maxe alt og kun å produsere minner. Uansett så husker ikke barna disney parken best, de husker bedre en upassende fjerten til bestefar :) 

reis når det passer seg sånn, uten å planlegge hvilke minner barna skal ha eller antall attraksjoner pr time. 

Dessuten er Disney slitsomt, og etter noen besøk der, så er vi mettet på støy, folk og kø. En dag i hver park er mer enn nok for meg, jeg må ikke ha med meg hver kummelokk for å være fornøyd med opplevelsen :) 

Anonymkode: c49ac...6ec

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke svare for TS, men det er faktisk enkelte av oss som synes at barn skal oppleve andre ting enn spesialbygde ferieparker når de er på tur til andre land! Jeg ville følt at jeg kastet bort ferien hvis vi skulle være i dagesvis i en slik park. Og ville at barna mine skulle sett mer enn det. Hva med krokodillesafari en dag, i stedet for en fjerde dag i Disney world? Det er ganske spektakulært for en sjuåring å se f.eks. Ørkenlandskapet i Texas med oljepumpene på åkrene, eller San Antonios riverwalk med restauranter og folkeliv og tex-mex i arkitektur og mat og stemning. Det finnes svært mange barnevennlige aktiviteter og severdigheter i USA utenom temaparken i Orlando. Det er ikke alltid man legger merke til dem som voksen når man reiser uten barn, da.

Anonymkode: 71b1d...d21

Jeg lurte faktisk bare. I tilfelle de trengte noen tips 😉

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært i orlando mange ganger, med barn fra ett til 14 år. Alle har hatt like stor glede av turene, uavhengig av alder. 

For meg er ferie der og da, målet er ikke å maxe alt og kun å produsere minner. Uansett så husker ikke barna disney parken best, de husker bedre en upassende fjerten til bestefar :) 

reis når det passer seg sånn, uten å planlegge hvilke minner barna skal ha eller antall attraksjoner pr time. 

Dessuten er Disney slitsomt, og etter noen besøk der, så er vi mettet på støy, folk og kø. En dag i hver park er mer enn nok for meg, jeg må ikke ha med meg hver kummelokk for å være fornøyd med opplevelsen :) 

Anonymkode: c49ac...6ec

For mange er Disney land en once in a lifetime opplevelse og derfor er det veldig greit at man får maks utbytte og husker turen. 

Vi var der i fjor og guttungen var da 9. Veldig fin alder og kunne gjøre alt.

Viktig med god planlegging, man får 3 fastpass, så man bør bestille billettene i god tid i forveien slik at de største attraksjonene ikke er fylt opp. I tillegg bør man legge opp fastpassene slik at det ikke er for langt unna og for kort tid.

Vi var i 3 disneyparker, og en park som virkelig gjorde inntrykk var animal kingdom. Et must er avatar, som slår alt av attraksjoner vi fant i parkene vi var. Ikke uten grunn det har fått særdeles god kritikk. Men anbefales å ta til sist.

Epcot var helt ok, men litt tam og gammelt.

Magic kingdom har ikke så mange attraksjoner for eldre barn, men en must å få med seg, spesielt paraden og showet på kvelden. 

Alle parkene har fyrverkeri på kvelden. Parkene er store, så veldig viktig med gode sko og gnagsårplaster. Vi var der på sommeren og det gikk egentlig helt greit. De er flinke til å ha mye skygge i parkene, og det kommer en regnskur hver dag så og si. Ulempen er selvfølgelig at det er større sjanse å møte hardt vær som orkan. 

Vi var også i begge parkene på universal, noe som virkelig anbefales. 

Anonymkode: 8ddee...b49

Skrevet

Søsteren og jeg var 27 og 29, det var helt perfekt for da kunne vi drikke øl og ta alle attraksjoner som fristet 😉

Anonymkode: 30f21...ea6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...