AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Kort sagt: Bemanningsbyrå har lagt ut stilling, og jeg vet hvilken stilling / firma den gjelde for. Har ikke blitt fortalt av noen, men det er bare en arbeidsgiver som har denne typen jobb, og jeg kjenne en person som nylig gikk i lengre permisjon der... Gidder rett og slett ikke det evige maset og stresset med bemanningsbyrå, og blir heller å ta kontakt med noen jeg kjenner innad om stillingen. Hva har dette å si for arbeidsgiver? Dersom jeg f.eks får jobb, og de ikke har henvist meg til bemanningsbyrået. Noe som helst? Anonymkode: 63122...003
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Det kommer an på avtaler, det er ikke noe fasit på det. Mange firma setter bort rekrutteringsprosessen fordi dem ikke har tid til det. Om dem godtar søknader/ansettelse uten å gå via byrå kan du spørre den du kjenner der, eller du kan ta kontakt direkte med bedriften selv. Anonymkode: e2ab8...d90
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Jeg har sitter på ansettelsessiden i organisasjoner der vi har satt ut rekrutteringsprosessen for å slippe å bruke tid på det selv, men leder fra oss er med på intervjuene. De som kontakter vårt kontor direkte har fått beskjed om å sende søknad som beskrevet i utlysningen (altså til rekrutteringsfirma). Andre kan selvfølgellig ha andre retninglinjer, men kan ikke se hvorfor det skal telle positivt for deg å forsøke å omgå den veien bedriften har valgt for å få inn folk. Kan fort virke masete å forsøke å snike seg inn en annen vei. Anonymkode: abee6...0e6 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 Om bedriften godtar det og ikke har en kontrakt der det står at det skal rekrutteres fra bemanningsbyrået, så står arbeidsgiver fritt til å ansette hvem h*n vil, samme hvilken kilde det er fra. Anonymkode: dbea2...86e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 Nå er det ofte slik at firmaer bruker bemmaninsbyråer for å få sjekket at ansatte passer inn, uten at de selv må gjøre noe aktivt ved å si de opp hvis de ikke passer. Dette gjør de jo pga de før har brent seg på å ansette feil person. Anonymkode: 946d5...9ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå