Gå til innhold

Dublin eller Edinburgh?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært i Dublin og gleder meg alltid å reise videre, vekk fra byen. Møkka sted for alkoholikere og kriminelle.

Anonymkode: fbe7d...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i Dublin og gleder meg alltid å reise videre, vekk fra byen. Møkka sted for alkoholikere og kriminelle.

Anonymkode: fbe7d...222

Hvor i byen er det du finner disse folkene? Aldri vært utfor sånt der, jeg. Og da har jeg bodd midt i sentrum. 

Anonymkode: d1871...4aa

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor i byen er det du finner disse folkene? Aldri vært utfor sånt der, jeg. Og da har jeg bodd midt i sentrum. 

Anonymkode: d1871...4aa

Jeg har sett masse av det i områdene nord for Liffey utenom de største turistområdene. 

Skrevet

Jeg har ikke vært i Dublin, men jeg kan virkelig anbefale Edinburgh. Selv om jeg i utgangspunktet er en person som tenker strand og bading når jeg skal på ferie, er Edinburgh helt klart en av de beste turene jeg har hatt. Veldig flott kultur, mye interessante greier å se på. 

Anonymkode: 7061f...254

Skrevet
On 8/31/2018 at 2:57 PM, AnonymBruker said:

Har vært to ganger i Dublin, en gang i Edinburgh. Dublin er uhøytidelig, nedpå, føles som en liten by. Tok forstadstoget og vandret rundt langs kysten, handlet bøker, fikk en morsom omvisning på universitetet, var på en gammel pub...

Edinburgh var vakker, men vanskeligere å komme inn på. Fikk liksom ikke helt taket på byen. 

Anonymkode: 9b98f...754

Enig at Edinburgh er litt mer høytidelig enn Dublin. Er kjent for å være litt snobbete og vi som bor her blir ganske fort lei av turistene som stenger den smale fortauskanten for å ta bilder av leilighetene våre, men om man greier å omfavne det som er her, finner en pub der folk er greie og ikke høytidelige (å velge Captain's Bar og ikke Sandy Bells har alt å si, f.eks.) kan man få en veldig fin opplevelse. Men det er myyyyeee turister, spesielt i august, og det gjør at man kan miste litt taket på byen.

Og Edinburgh er ikke Edinburgh i august, det er en nattklubb eid av australske komikere. Fakta. Deilig at det er over nå.

Skrevet

Jeg har ikke selv vært i Dublin, men mine foreldre var der nå nylig, og de storkoste seg. Byen er selvsagt litt turistifisert, men de hygget seg med riverdance, livemusikk og god stemning. I tillegg anbefalte de å ta turen ut til klippene ved kysten, har sett bilder og det så flott ut! De hadde lyst å besøke fengselet Kilmainham Gaol, men de fikk beskjed om at det var fullbooket, så her bør man bestille billetter flere dager i forveien. Finner litt mer info om severdigheter og ting å gjøre i Dublin her: http://dinstorbyferie.no/dublin/

Edinburgh har jeg selv besøkt, men det begynner å bli noen år siden. Husker det som en flott og koselig by, med mange koseliger puber. Så er jo byen utrolig flott også. Litt info om Edinburgh finner du her: https://storbyferie.net/storbyferie-i-edinburgh/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...