Gå til innhold

Hva er det verste et menneske kan gjennomgå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skjer masse grusomt i verden. Jeg tror personlig at det verste en person kan gjennomgå er misbruk/voldtekt, tortur, vokse opp fullstendig avvist og uten kjærlighet, være vitne til at de nærmeste blir drept eller skadet, miste foreldre/egne barn, leve i konstant frykt/utrygghet, alvorlig sykdom (fysisk og psykisk) osv. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 15366...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange på kg mener utroskap🙄

Tror små barn som lever med voldelige eller rusede foreldre må være det verste. Synes så ufattelig synd i de.

Anonymkode: c5b45...393

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange på kg mener utroskap🙄

Tror små barn som lever med voldelige eller rusede foreldre må være det verste. Synes så ufattelig synd i de.

Ja, eller barn som blir seksuelt misbrukt. Det gjør så vondt at jeg blir kvalm. Stakkars små😰

Anonymkode: 15366...cc4

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke utroskap er det verste man kan gjennomgå som menneske.

Jeg er av den oppfatning at følgende temaer er mye verre:

* hvis ens barn dør før en selv (spesielt hvis det skulle bli myrdet, men uansett er nok dette noe av det verste).

* å oppleve at ens partner tar selvmord

* oppleve at ens barn tar selvmord/forsøker å gjøre det

* kronisk sykdom, gjerne i kombinasjon med noen av punktene ovenfor

* Det er også visse typer sykdommer som ikke er kroniske som havner inn under denne kategorien, men jeg husker ikke hva de heter. Da jeg var gravid nevnte jordmor på et kurs to typer skader som var like fæle som fødsler kunne være på det verste. Fødselsskade på det verste er også et helvete, noen sjeldne tilfeller blir uføre av det. 

Anonymkode: a5580...9c2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mye forferdelig man kan oppleve som barn som jeg ikke greier å sette meg inn i fordi jeg har hatt en god oppvekst. Fra mitt voksenperspektiv vil jeg si at å være i et perfekt forhold med barn, og så miste partner og barn i en ulykke eller liknende må være det verste.

Anonymkode: 95237...546

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble fysisk misbrukt i barndommen (ikke seksuelt, bare vold) og mistet den ene foreldren min da jeg var liten. Har generelt sett hatt et liv uten særlig glede, også i voksen alder. Det verste man kan bli utsatt for etter min mening er å miste håpet. Mister du håpet om en bedre fremtid har du ingen ting igjen. Det eneste som har gjort at jeg ikke har tatt selvmord er håpet om at jeg skal oppleve noe bedre i fremtiden. 

Anonymkode: bed86...297

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ble fysisk misbrukt i barndommen (ikke seksuelt, bare vold) og mistet den ene foreldren min da jeg var liten. Har generelt sett hatt et liv uten særlig glede, også i voksen alder. Det verste man kan bli utsatt for etter min mening er å miste håpet. Mister du håpet om en bedre fremtid har du ingen ting igjen. Det eneste som har gjort at jeg ikke har tatt selvmord er håpet om at jeg skal oppleve noe bedre i fremtiden. 

Anonymkode: bed86...297

❤❤❤

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn: seksuelt misbruk, mishandling og omsorgssvikt. Alle tre kan skade dem så mye at det blir vanskelig å få et godt voksenliv også. Alvorlig mobbing kan også gjøre enorm skade.

Som voksen: å oppleve at ens barn blir drept av noen, at det tar selvmord og å miste et barn pga sykdom eller ulykke. Deretter kommer ting som voldtekt og fysisk/psykisk vold, alvorlig sykdom og lignende ting. Utroskap kommer langt ned på listen min selv om det også selvfølgelig kan gjøre veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rucula skrev:

Det er faktisk det sjukeste jeg har lest i hele mitt liv....

det finnes faen ikke grenser for enkelte menneskers ondskap

over 100 stk deltok i galskapen...ufattelig.

Anonymkode: 1da7a...e2f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt hodet tenker jeg kraftig kreft behandling.

Anonymkode: ea02a...c88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rucula skrev:

Det er faktisk det sjukeste jeg har lest i hele mitt liv....

det finnes faen ikke grenser for enkelte menneskers ondskap

Mine tanker også! Det er det verste jeg har lest i hele mitt liv! Ondskapen som kan skje rett foran øynene dine, og så mange som vet og ikke gjør noe...Grusomt rett og slett! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likevel synes vi mennesker at vi er så mye bedre enn våre medskapninger... intet annet dyr ville gjort sånn mot en artsfrend...

Anonymkode: cefc5...2db

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplevde seksuelt misbruk som barn, men tror det hadde vært mye, mye verre om et nært familiemedlem døde. Er utrolig glad i familien min. Det er nok forskjellig fra person til person. 

Anonymkode: 376e0...088

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det verste:

Være en liten gutt å bli voldtatt og senere få hele livet høre at kun damer er voldtektsofre og at alle menn er potensielle voldtektsmenn. Kvinner har til og med funnet opp denne "eye rape" greia. Bitch please. Det er verre for meg som 5 åring å bli voldtatt enn for en dame på 20 å bli klasket på rumpa. Damer hyler voldtekt hele tiden og dere vanner ut ordet. Men ingen bryr seg om gutter eller menn. 🙄 

Anonymkode: 5c38c...9e6

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mye jævlig som kan skje at jeg ikke engang orker å tenke tanken. Men å bli utsatt for overgrep som barn, må være helt ekstremt jævlig. De stakkars barna som faller i klørne på en (eller flere) pedofile, kjenner jeg blir kvalm og forbanna. 

Det å aldri føle seg sett og elsket er også ekstremt vondt, det kan skade et barn for livet. Selv om man har mat, klær og et sted å bo. 

Som voksen så er mitt store mareritt at det skal skje noe med barna mine, at de skal dø. Klarer ikke å tenke meg noe verre, mot meg selv. 

Anonymkode: fd2cc...cef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...