AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 for noen år siden bodde jeg i bokollektiv, delte leilighet med 2 andre jenter. Det startet fint, som det alltid har gjort for meg. Jeg ble med de på gåturer, men husker at jeg ofte ikke visste hva jeg skulle si og følte de hadde et tettere bånd enn meg. sakte men sikkert ble jeg utenfor. de to hadde også hver sin kjæreste som var på besøk av og til. Jeg havnet i dette absolutt hele tiden. Først er vi venner, så snur de seg mot meg og jeg har tenkt at da har det noe med meg å gjøre også. "møter du få idioter, er de idioter. møter du bare idioter, er du idioten" heter det seg. Jeg kan ha en forståelse for at de trakk seg siden jeg sjelden responderte noe særlig, viste interesse eller hadde noen meninger. Jeg satt stort sett på rommet, mens de var sammen i stua. jeg orker ikke å delta bare. Etter hvert så begynte den ene å klage på at jeg ikke vasket ordentlig etter meg. jeg var aldri rotete og lot mat stå og bugne og slik altså, men jeg så ikke sånne små ting, og denne jenta var slik som ville ha det strøkent. ikke noe galt i det egentlig. hun spurte vennlig en gang om jeg kunne tørke opp en liten flekk etter meg, jeg gjorde det. så begynte vi med vaskeuke, og til hver gang jeg hadde vasket så gikk hun ofte over og kom og klagde etterpå. det var bare det at jeg ikke så små ting, jeg bare støvsugde og vakset gulvet men kunne glemme de små krokene men hun nevnte aldri noe til hun andre. Husker de begynte å ha besøk av venninner og kjærester, og da jeg satt i stua en gang og de hadde tenkt å sette seg der, så sa hun at vi må visst sitte her fordi stua er opptatt. for meg var alle velkommen til å komme. var ikke dette en måte å eksludere på da? Anonymkode: 7fcb4...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Det er lett for at noen begynner å irritere seg over noen andre når man bor tett på hverandre over lengre tid. Og små ting blir plutselig veldig store. Det kan utvikle seg til mobbing. Høres ut som denne jenta var en plage for deg å bo med. Man må respektere at folk er ulike når man bor i kollektiv og denne jenta høres ut som hun vil ha alt og alle på sin måte. Det at hun kommenterte at stua var opptatt var direkte stygt. Men det merket nok de andre seg også, selv om de ikke sa noe. Hun viser hvor stygg hun er og det vil slå tilbake på henne selv. Bra du foretrakk ditt eget selskap framfor deres. Anonymkode: c5cd8...80d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er lett for at noen begynner å irritere seg over noen andre når man bor tett på hverandre over lengre tid. Og små ting blir plutselig veldig store. Det kan utvikle seg til mobbing. Høres ut som denne jenta var en plage for deg å bo med. Man må respektere at folk er ulike når man bor i kollektiv og denne jenta høres ut som hun vil ha alt og alle på sin måte. Det at hun kommenterte at stua var opptatt var direkte stygt. Men det merket nok de andre seg også, selv om de ikke sa noe. Hun viser hvor stygg hun er og det vil slå tilbake på henne selv. Bra du foretrakk ditt eget selskap framfor deres. Anonymkode: c5cd8...80d Takk for svar. Ja, det er nok lett å begynne å irritere seg over andre når man bor sammen slik. Jeg hadde av og til besøk jeg også, og den venninna påpekte faktisk at hun ene der virket veldig sjefete. Men det virket ikke som hun andre jeg bodde med brydde seg, for de to var venner. I tillegg plasserte hun alltid shampoen min på gulvet ved toalettet! Jeg orket ikke å bo der et år til, så jeg flyttet inn i nytt kollektiv til neste år. Da delte jeg med 3 gutter og det gikk generelt mye bedre. Der var det nesten jeg som måtte mase om å holde litt rent siden to av de lot mat stå på benken og bli muggent. En av de studerte noe mer ansvarsfullt og var veldig renslig av seg da. Anonymkode: 7fcb4...b7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå