Gå til innhold

Hvorfor føler ikke kvinner seg alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får inntrykk kvinner har alt og føler seg aldri alene. Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: 00812...54c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar nok feil der, dessverre.

• Liker 20
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er for enkelt å si. Hvorfor har du dette inntrykket?

Anonymkode: fcb89...3b1

• Liker 3
Skrevet

Kjente at jeg ble litt irritert nå, for hvilket grunnlag har du for å påstå noe sånt?

Hva med alle de kvinnene som ikke har venner eller kanskje bare har dårlige venner sånn at de føler seg alene uansett? Eller hva med de som ikke har familie, venner eller partner? Osv. Er det virkelig noen forskjell på kjønnene her? Nei, tror ikke det.

Jeg kan for eksempel føle meg alene, og har ikke venner eller kjæreste. Ikke noe særlig nettverk og familien bor langt unna.

Synes at dette var en merkelig påstand.

Anonymkode: e8c27...ca0

• Liker 5
Skrevet

Fader.Enda en ting jeg ikke viste om mitt eget kjønn. Følt meg ensom og alene mye. Men da slutter jeg med det.

Anonymkode: 3592f...3dc

• Liker 19
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si hvorfor du sitter med det inntrykket. Kanskje du ikke har fulgt ordentlig med?

• Liker 5
Skrevet

Jeg har følt meg alene så lenge jeg kan huske.

Anonymkode: a62ea...221

• Liker 2
Skrevet

Alle mennesker er jo i bunn og grunn alene, før eller siden, i totalen. Og alle mennesker vil fra tid til annen kjenne på ensomhet. 

Jeg tror at dersom vi snakker om mennesker som har vært etablert og har mistet partner, enten ved skilsmisse eller dødsfall, så klarer kvinner seg bedre. Rent statistisk sett så vil menn oftere gå videre til ny partner raskt, og de er også mer disponert for problemer i etterkant om de forblir alene. Det handler vel om at de er blitt vant til et samliv, et hjem og en Familie AS som i stor grad er drevet av kona. Forsvinner hun, må hun byttes inn for at ikke alt skal gå til grunne. 

Historisk sett har også kvinner vært mer alene - menn som er til sjøs, dør tidligere osv. Kanskje er det noen overlevelsesmekanismer der. 

Anonymkode: eb3ef...b57

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror kvinner heller velger å være alene, en ulykkelige med noen. Men det betyr jo ikke, at vi føler oss alene, eller savner noen. Men skal vi være sammen med noen, så skal vi ha det bra.

Nå prater jeg ikke for alle kvinner, men for noen, og meg inkludert. Jeg har vært gift med en mann, som var utrolig fornøyd med både meg og ekteskapet. Jeg var overhodet ikke fornøyd med de siste årene, for da gjorde han ingenting hjemme, ikke husarbeid, tok seg ikke av barna, klippet ikke gresset, han gjorde virkelig ingenting. Jeg fortalte han det så mange ganger, vi gikk og i familieterapi, men han forsto det fortsatt ikke. Så jeg gikk, han forsto fortsatt ikke hvorfor, og mente jo vi hadde det så bra. Han har både vært gift en gang til, og i flere forhold etter dette. Jeg har vært i 2 forhold, ikke bodd med noen. Dette er fordi jeg vil ikke være mammaen til noen igjen, jeg ønsker en likeverdig partner. En som er der for meg, som jeg er der for han, en som gjør husarbeid og lager middag, som meg og. Ellers har jeg det faktisk best alene. 

Anonymkode: ec1bd...9d4

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er for enkelt å si. Hvorfor har du dette inntrykket?

Anonymkode: fcb89...3b1

Fordi dem prater villig. Og kan lett snakke nedsettende om andre uten å bry seg. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjente at jeg ble litt irritert nå, for hvilket grunnlag har du for å påstå noe sånt?

Hva med alle de kvinnene som ikke har venner eller kanskje bare har dårlige venner sånn at de føler seg alene uansett? Eller hva med de som ikke har familie, venner eller partner? Osv. Er det virkelig noen forskjell på kjønnene her? Nei, tror ikke det.

Jeg kan for eksempel føle meg alene, og har ikke venner eller kjæreste. Ikke noe særlig nettverk og familien bor langt unna.

Synes at dette var en merkelig påstand.

Får inntrykk kvinner i dårlig forhold blir mer og mer alene dermed klarer dem ikke komme på det nivået dem var før. Men generelt er kvinner snakkesalig. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kvinner heller velger å være alene, en ulykkelige med noen. Men det betyr jo ikke, at vi føler oss alene, eller savner noen. Men skal vi være sammen med noen, så skal vi ha det bra.

Nå prater jeg ikke for alle kvinner, men for noen, og meg inkludert. Jeg har vært gift med en mann, som var utrolig fornøyd med både meg og ekteskapet. Jeg var overhodet ikke fornøyd med de siste årene, for da gjorde han ingenting hjemme, ikke husarbeid, tok seg ikke av barna, klippet ikke gresset, han gjorde virkelig ingenting. Jeg fortalte han det så mange ganger, vi gikk og i familieterapi, men han forsto det fortsatt ikke. Så jeg gikk, han forsto fortsatt ikke hvorfor, og mente jo vi hadde det så bra. Han har både vært gift en gang til, og i flere forhold etter dette. Jeg har vært i 2 forhold, ikke bodd med noen. Dette er fordi jeg vil ikke være mammaen til noen igjen, jeg ønsker en likeverdig partner. En som er der for meg, som jeg er der for han, en som gjør husarbeid og lager middag, som meg og. Ellers har jeg det faktisk best alene. 

Men hvorfor bommet du på en mann du valgte å bo sammen med? 

Skrevet

Får inntrykk kvinner i dårlig forhold blir mer og mer alene dermed klarer dem ikke komme på det nivået dem var før. Men generelt er kvinner snakkesalig. 

Så derfor føler ikke kvinner seg alene? På grunn av en eller annen subjektiv oppfatning du har.

• Liker 1
Skrevet

Damer på instagram legger ut bilder = alle damer er lykkelige.

...jeg er for gammel for dette...  

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dem prater villig. Og kan lett snakke nedsettende om andre uten å bry seg. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva du skal frem til. Det du skriver, virker noe usammenhengende og delvis selvmotsigende. «Kvinner føler seg aldri alene» vs «kvinner i dårlige forhold blir mer og mer alene».

Kanskje det blir lettere å svare dersom du uttrykker deg mer presist og utdyper synspunktet ditt noe mer enn ved et par utydelige påstander.

Anonymkode: ab74c...dba

• Liker 5
Skrevet

...og hva har snakkesalighet med det hele å gjøre?

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor bommet du på en mann du valgte å bo sammen med? 

Vi var 19 år når vi ble sammen, naive og forelsket. Jeg trodde jo faktisk ikke jeg skulle gifte meg med han, og få barn. Og før vi fikk barn sammen, så gjorde han akkurat like mye som meg i huset, og etter første barnet gjorde han litt mindre, og etter barn nummer 2, meldte han seg helt ut. Nå er det sånn at en person endrer seg ganske mye, fra personen er 19 år, til 30 år. Jeg valgte ikke en som ikke bidro, da jeg valgte han, så bidro han, var utrolig snill og omsorgsfull. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hva du skal frem til. Det du skriver, virker noe usammenhengende og delvis selvmotsigende. «Kvinner føler seg aldri alene» vs «kvinner i dårlige forhold blir mer og mer alene».

Kanskje det blir lettere å svare dersom du uttrykker deg mer presist og utdyper synspunktet ditt noe mer enn ved et par utydelige påstander.

Kvinner er aldri alene

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er aldri alene

Neivel. Den setningen tilføyde ikke de tidligere innleggene noe mer. Du har kanskje problemer med å uttrykke deg skriftlig?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har oftere mer nære venner/venninner og tettere forhold med dem enn menn har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...