AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Men jeg har ikke råd til annet ☹ Jeg er så lei av han nye som har flyttet inn. Han er hjemme hele tiden. Han verken jobber eller studerer og har ingen venner. Sjelden borte mer enn 30 min. Blir så lei av at han sitter i stua/kjøkkenet med pcen fra tidlig morgen til sent på kvelden hver eneste dag! Han er tydelig psykisk syk, og jeg får egentlig litt vondt av han. Han viser ingen interesse for vi andre to som bor der og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at det skal bli bedre. Jeg har prøvd å være hyggelig, men får ingenting tilbake. Hadde han noen gang vært ute av huset, så hadde jeg tålt han bedre. Jeg er så lei! Og jeg elsker egentlig leiligheten vi bor i, og hun andre som bor her er fantastisk. Anonymkode: 20f94...9a4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Da får du sørge for å være opptatt med venner, trening eller ekstra jobb? Hvis ikke, så må du flytte. Anonymkode: 78b4b...27a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 Det er faktisk der han bor, hans hjem på lik linje som ditt. Du som har problemer med han, Da burde du selv gjøre noe annet enn å klage på at han er hjemme i sitt eget hjem. Ærlig talt. Du kan flytte vet du. Anonymkode: 1391e...5de 25
ViljaH Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Hvem bestemte at han skulle få flytte inn? Dere eller huseier? 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Flytt ut av byen eller få deg en jobb og kjøp noe. Anonymkode: e3f2b...08d 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da får du sørge for å være opptatt med venner, trening eller ekstra jobb? Hvis ikke, så må du flytte. Anonymkode: 78b4b...27a Jeg skal ha praksis, så kommer til å være borte hver dag 7-16. Og jobber annenhver helg, pluss noen ukedager. Skulle ønske at han ikke bestandig var hjemme. Av og til vil jeg bare slappe av på stua, men synes det er vanskelig med han. Spesielt siden han så tydelig viser misnøye mot oss. Vil ikke at vi skal se på TV. Liker ikke at vi har besøk. Den siste tida har jeg og hun andre kun oppholdt oss på rommene våre når vi er hjemme. Just now, ViljaH said: Hvem bestemte at han skulle få flytte inn? Dere eller huseier? Huseier. Vi hadde ingenting vi skulle ha sagt. Anonymkode: 20f94...9a4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 jeg skjønner din frustrasjon, da jeg selv har opplevd litt slik med personer som alltid er hjemme. de har sin fulle rett, så egentlig kan du ikke si noe. men det er en uskreven regel, det handler om å ha litt sosiale antenner fra hans side også. det ER faktisk irriterende med folk som alltid tar opp en plass, alltid sitter der og dere andre aldri helt føler dere får fred. men jeg var som han før, faktisk. hvordan vet du at han er psykisk syk? vet du hva slags dianose det evt er? hva gjør han, jobb, skole eller bare bor han der? faktisk er det ganske frekt og egoistisk av han å ikke la dere se på tvn. når han tross alt har stua for seg selv mens dere er ute. det er nok ikke lett å være han, hvis det er depresjon eller en evt diagnose som gjør han sånn. Anonymkode: b56a1...81a 8
Djungelvrål Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Han kan ikke bestemme om dere skal ha gjester i stua eller ha på tven. Han eier ikke stua. 27
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 Kan han ikke sitte på sitt eget rom i stedet for å okkupere stue/kjøkken? Anonymkode: 8b0ab...17a 21
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #10 Skrevet 26. august 2018 Jeg forstår deg veldig godt ts, har selv delt leilighet med en venninne som var hjemme hele tiden. Dvs hun var ute en gang i uka for å levere melde kort på nav (ja, før alt gikk på data) og handle, men ellers var hun hjemme. Savnet enormt å ha litt hjemme-alene-tid eller kunne lage middag uten at noen sitter og ser på. Hun leide hos meg da, så endte med at jeg sa henne opp. Hun ble dritsur og flyttet ut uten å snakke mer med meg, og har ikke hørt fra henne på de 15 årene som er gått siden den gang. Syns dere kan ta opp med han at selv om han har rett til å være i felles hjem, så er det noen ganger greit å trekke seg tilbake på rommet og la de andre få bruke stue eller kjøkken til sosialisering og matlaging. Hvis han vil være sosial og delta i samtalen er han velkommen til det, men at det er kjipt med en fyr som alltid okkuperer fellesområde med pcen. Anonymkode: 74b07...826 13
zanna Skrevet 26. august 2018 #11 Skrevet 26. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ha praksis, så kommer til å være borte hver dag 7-16. Og jobber annenhver helg, pluss noen ukedager. Skulle ønske at han ikke bestandig var hjemme. Av og til vil jeg bare slappe av på stua, men synes det er vanskelig med han. Spesielt siden han så tydelig viser misnøye mot oss. Vil ikke at vi skal se på TV. Liker ikke at vi har besøk. Den siste tida har jeg og hun andre kun oppholdt oss på rommene våre når vi er hjemme. Huseier. Vi hadde ingenting vi skulle ha sagt. Anonymkode: 20f94...9a4 Løsningen har du sagt selv. Sitt mest mulig i stua å se på tv, ha besøk hver dag, fest hver helg! 15
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #12 Skrevet 26. august 2018 Hvordan betaler han for husleien? Anonymkode: 99e41...dd3 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #13 Skrevet 26. august 2018 Han bestemmer ikke over stua. Hvis dere vil se på TV, så se på TV. Blir han sur for det, fortell han at på rommet hans kan han ha TV fri sone. Få besøk, sitt i stua selv om han er der. Tilslutt blir han vel lei, og setter seg på rommet sitt(kanskje) eller flytter ut. Anonymkode: 00a67...e79 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #14 Skrevet 26. august 2018 2 timer siden, zanna skrev: Løsningen har du sagt selv. Sitt mest mulig i stua å se på tv, ha besøk hver dag, fest hver helg! Så løsningen er å ikke vise respekt for dem man bor med? Ja, det er virkelig veien å gå! TS: snakk med ham. Si at dere også ønsker å benytte dere av stuen, og at det ikke er så kult for dere at han viser irritasjon når dere ønsker å bruke tven som trossalt står i fellesarealet. Ellers kan jeg ikke skjønne hvorfor det er plagsomt å ha ham der dersom han ikke holder dere våkne hver kveld/helg, rydder opp etter seg, iforholder seg til vaskeuka si osv. Du kan ikke forvente at huseier finner ei som kan være din nye BFF. Anonymkode: 9959f...5ff 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #15 Skrevet 26. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ha praksis, så kommer til å være borte hver dag 7-16. Og jobber annenhver helg, pluss noen ukedager. Skulle ønske at han ikke bestandig var hjemme. Av og til vil jeg bare slappe av på stua, men synes det er vanskelig med han. Spesielt siden han så tydelig viser misnøye mot oss. Vil ikke at vi skal se på TV. Liker ikke at vi har besøk. Den siste tida har jeg og hun andre kun oppholdt oss på rommene våre når vi er hjemme. Huseier. Vi hadde ingenting vi skulle ha sagt. Anonymkode: 20f94...9a4 Da synes jeg du og hun andre får ta tilbake fellesrommet, for dere må få se på tv og slappe av i stuen, ha besøk osv. Da får han sette seg på rommet sitt da, hvis det forstyrrer. Alle skal jo være fornøyd. Kan ikke du og hun andre, avtale en ettermiddag, hvor dere lager mat sammen, og skal ha filmkveld. Tilby han og være med den dagen, men drit i om han er sur eller klager. Dere bor der alle. Anonymkode: 319af...998 11
hutula1 Skrevet 26. august 2018 #16 Skrevet 26. august 2018 Hvordan vet du at han er der hele tiden? 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #17 Skrevet 26. august 2018 TS, noen mennesker passer ikke til å bo sammen med andre. Du virker som om du er en av disse. Du får finne deg en hybel for deg selv. Anonymkode: 9d74d...abe 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #18 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, NySnakk said: Hvordan vet du at han er der hele tiden? Det vet jeg selvsagt ikke 100 % sikkert. Men han er hvert fall alltid her når en av oss andre er hjemme. Og han jobber ikke og studerer ikke. Han er psykisk syk. Det har han selv fortalt og vi merker det. Jeg har prøvd å være hyggelig mot han, men får frekke svar tilbake. Han står først opp (6-7 om morgenen) og legger seg sist. Jeg synes da det er ubehagelig og sette på tv-en når han allerede sitter der og ikke liker at tv-en er på. 1 minutt siden, AnonymBruker said: TS, noen mennesker passer ikke til å bo sammen med andre. Du virker som om du er en av disse. Du får finne deg en hybel for deg selv. Anonymkode: 9d74d...abe Hvorfor passer jeg ikke til å bo i kollektiv? Har bodd i kollektiv i 4 år og har aldri hatt problemer før. Klart at noe irritasjon har det vært, men dette er virkelig det rareste mennesket jeg har møtt og mine venner som har møtt han er enig. Er det ikke rimelig å forvente normal folkeskikk? Anonymkode: 20f94...9a4 17
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #19 Skrevet 26. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor passer jeg ikke til å bo i kollektiv? Har bodd i kollektiv i 4 år og har aldri hatt problemer før. Klart at noe irritasjon har det vært, men dette er virkelig det rareste mennesket jeg har møtt og mine venner som har møtt han er enig. Er det ikke rimelig å forvente normal folkeskikk? Anonymkode: 20f94...9a4 Når man velger å bo i et kollektiv så må man kunne tilpasse seg alle slags folk. Du skriver at du ikke tåler eller takler ham i åpningsinnlegget. Hvorfor mener du at du og hun andre har større rett til å bruke fellesområdet enn han? Høres ut som at du og hun andre bør finne dere en treroms og bo der uten noen andre. Anonymkode: 9959f...5ff 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #20 Skrevet 26. august 2018 Sånn er det å bo i kollektiv. Han har vel ikke råd til noe annet han heller. Du kan ikke bestemme hvor mye eller lite han skal være hjemme. Det er uendelig mange ting som har irritert meg med folk jeg har bodd i kollektiv med, men jeg har ingenting med det. Jeg er ikke morra deres selv om jeg har vært fristet til å bjeffe. Anonymkode: 0ba30...762 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå