Ironically_me Skrevet 25. august 2018 #21 Skrevet 25. august 2018 Vi hadde tilnærmet svar stue i barndomshjemmet. Dette var en stue med peis og falske tømmervegger - og vi hadde to andre stuer... Derfor ble denne holdt original helt til huset ble solgt og familen 'Ikea-rosa' flyttet inn... Så svart stue kan varmt anbefales, om du har en annen i tillegg!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #22 Skrevet 28. august 2018 Husk på belysning om du skal ha svart stue. Ellers vil det bare føles mørkt, og ikke "intimt og stemningsfullt". Anonymkode: 69944...562 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #24 Skrevet 28. august 2018 Jeg ville ha det samme i stua vår. Den er ca. like stor. Vi har også en vegg som bare er vindu fra tak til gulv, men vi har 5 m takhøyde. Det jeg gjorde var å endre fargen i photoshop på et bilde av stua. Den så plutselig mye mindre og mørkere ut. Vi har MYE lys, men jeg tror ikke det ville hjulpet noe. Endte opp med å ikke male noe, men kjøpte forskjellige mørke møbler, store bilder og tunge tekstiler i mørke farger. Jeg malte heller et par andre rom i mørk grønn. Vi har noen glassvegger inne så fargen kan sees fra stua. Men gangen skal bli svart da Så jeg anbefaler å photoshope før du maler Anonymkode: 349a0...664 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #25 Skrevet 28. august 2018 Jeg har matt "Dempet sort" på to av fire vegger i stua. Det er, om jeg får si det selv, griselekkert..! Jeg ble aldri fornøyd med stuen, selv hvor mye jeg flyttet og holdt på med interiøret. Så bestemte jeg meg for å endelig hoppe i det, og alt i stua falt på plass. Fargen dro alle interiørelementene sammen, kunsten poppet, og jeg har aldri fått så mange komplimenter på hjemmet mitt, som etter jeg malte stuen svart. Et lite tips; begynn med en vegg, og så ser du om du liker det. Jeg har som deg, en vegg som er nesten utelukkende vinduer. Jeg fikk et tips fra en jeg kjenner, som jobber på et av de mange interiørprogrammene vi har, om å male den veggen også. Da mente han at jeg burde male en av de andre hvit igjen, henge opp et svært maleri, og så male veggen med vinduer helt svart, vinduskarmer, lister og alt. Sort og gull kan bli lekkert, men aksenter i gull er ute av motebildet. Jeg ville prøvd noe litt mer "tidløst" - svart og smaragdfarger. Laget en lekker, eklektisk hule. Anonymkode: dbbe8...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #26 Skrevet 28. august 2018 Om en stund er det ut. Har fortsatt hvire vegger og 1 fondvegg. Helt greit. Svart blir for dunkelt for meg. Anonymkode: d438f...0c7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #27 Skrevet 28. august 2018 Hva med en mørk blåfarge, gull og blått er en nydelig kombinasjon. Svart og gull skal man være forsiktig med, det kan fort bli litt "harry". Anbefaler å sjekke ut en veldig mørk blåfarge som heter Sophisticated Blue (Jotun). Den er mørkere enn Deco Blue og ser nesten svart ut i dempet lys. Anonymkode: 4cfbc...77d 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #28 Skrevet 28. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om en stund er det ut. Har fortsatt hvire vegger og 1 fondvegg. Helt greit. Svart blir for dunkelt for meg. Anonymkode: d438f...0c7 Tror det har vært ut en stund. De av vennene mine som malte dempet sort er i ferd med å bytte farge igjen. Hos et par av dem var det griselekkert! Elsket å være på besøk i hula deres. Men det var også noen som ikke fikk det helt til i forhold til møbler osv. Da er det innmari stygt. Jeg har ikke spurt hvorfor de bytter nå, etter så kort tid. Kanskje de veldig lett lar seg påvirke av motebildet, eller kanskje det ble dystert og ga en tung stemning etterhvert, for nå maler de i lyse farger. Anonymkode: e3ca1...601
SoWhat? Skrevet 28. august 2018 #29 Skrevet 28. august 2018 Håper alle vet at farger påvirker en. Selv om en kanskje ikke er seg det bevisst. Fint med mørkere rom om en vil ha "en hule" for å tilbringe litt tid i, men svært er bare deprimerende, så ville iallefall satset på andre mørke farger til et annet rom. Men nå har jeg selv lys leilighet med gardiner og møbler i knæsj farger. Kan bli for mye for enkelte det også. Godt vi har ulik smak. Jeg ville følt meg uvel med sorte vegger og gull! Ville lest div om hvordan farger faktisk påvirker.
Leo Skrevet 28. august 2018 #30 Skrevet 28. august 2018 43 minutter siden, Bøff Eløff skrev: Det er det nye chabby chic. Tilsvarende de grønne/gule/røde stuene med brystningspanel fra 90-tallet og de Caffe Latte-fargede som kom litt senere. Nå som "alle" har mer eller mindre svarte stuer og mørkeblå soverom har trendsetterne gått videre... Nå må folk gjerne male stuene sine i akkurat den fargen de vil for min del, men i normale norske hjem med en takhøyde på 2,4 meter og begrensede vindusflater kan det fort bli klaustrofobisk med veldig mørke vegger. Vinteren kommer også hvert år og da er det mørkt ute mer eller mindre hele døgnet. Bare nevner det... 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #31 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Håper alle vet at farger påvirker en. Selv om en kanskje ikke er seg det bevisst. Fint med mørkere rom om en vil ha "en hule" for å tilbringe litt tid i, men svært er bare deprimerende, så ville iallefall satset på andre mørke farger til et annet rom. Men nå har jeg selv lys leilighet med gardiner og møbler i knæsj farger. Kan bli for mye for enkelte det også. Godt vi har ulik smak. Jeg ville følt meg uvel med sorte vegger og gull! Ville lest div om hvordan farger faktisk påvirker. Sorte vegger kunne jeg hatt hvis det passet med tanke på bl.a. lysforhold, men aldri,aldri,aldri gulldetaljer Gull i interiør har med jevne mellomrom vært litt i tiden, men det har jeg aldri hatt sansen for. Synes det virker billig og harry, men det er sikkert noen som har problemer med min stil også Det viktigste er tross alt at de som bor der er fornøyd! Anonymkode: 3e4f2...8a7 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #32 Skrevet 28. august 2018 4 minutter siden, Leo skrev: Tilsvarende de grønne/gule/røde stuene med brystningspanel fra 90-tallet og de Caffe Latte-fargede som kom litt senere. Nå som "alle" har mer eller mindre svarte stuer og mørkeblå soverom har trendsetterne gått videre... Nå må folk gjerne male stuene sine i akkurat den fargen de vil for min del, men i normale norske hjem med en takhøyde på 2,4 meter og begrensede vindusflater kan det fort bli klaustrofobisk med veldig mørke vegger. Vinteren kommer også hvert år og da er det mørkt ute mer eller mindre hele døgnet. Bare nevner det... Og da kan man få litt ordentlig hule-følelse i heimen, litt som å gå i hi Anonymkode: 3e4f2...8a7 1
SoWhat? Skrevet 28. august 2018 #33 Skrevet 28. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorte vegger kunne jeg hatt hvis det passet med tanke på bl.a. lysforhold, men aldri,aldri,aldri gulldetaljer Gull i interiør har med jevne mellomrom vært litt i tiden, men det har jeg aldri hatt sansen for. Synes det virker billig og harry, men det er sikkert noen som har problemer med min stil også Det viktigste er tross alt at de som bor der er fornøyd! Anonymkode: 3e4f2...8a7 Enig i alt dette. Nå har jeg aldri spurt noen om hva de syns og mener om min stil. Noen liker det, andre sikkert ikke! Men det er mitt hjem, så bryr med ikke om folk ville mislikt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå