AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Vi skal snart flytte og jeg har litt lyst til å male stua i dempet matt sort. Det ikke den største stua akkurat, men den ene veggen er nesten bare vinduer fra gulv til tak. Tipper stua er ca 25-30kvm Tenker å style med gull detaljer har ellers mørke møbler. Jeg vet bare ikke om jeg er tøff nok til å gjøre det. Er litt redd for å angre 😛 noen som har gjort det? Blir det for mørkt? Anonymkode: 19a02...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Nei. Bare nei. Husk også at farger påvirker sinnstemningen og svart kan fremme depresjon. Anonymkode: dc74a...2a0 7
Vampen Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 Jeg synes det høres kult ut. Jeg har akkurat malt stua, og hadde veldig lyst til å male den mørk. Jeg feiget ut og angrer. Neste gang blir den mørk. Det verste som kan skje er at du ikke liker det, og da er det vel bare å male over? Eventuelt kan du male litt for å få et inntrykk? 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 3 minutter siden, Vampen skrev: Jeg synes det høres kult ut. Jeg har akkurat malt stua, og hadde veldig lyst til å male den mørk. Jeg feiget ut og angrer. Neste gang blir den mørk. Det verste som kan skje er at du ikke liker det, og da er det vel bare å male over? Eventuelt kan du male litt for å få et inntrykk? Joda i verste fall så maler jeg på nytt 😊 er bare så deilig å male uten møbler i rommet😂 har tenkt på å ha mørke gule fløyels gardiner, de ser nesten gull ut. Men det er skikkelig utenfor komfortsonen min. Er bare så lei shabby, hvitt og grått som har vært det trygge og kjente. Akkurat nå har vi egentlig ingen stil, bare litt av hvert og jeg trives ikke med det! 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Bare nei. Husk også at farger påvirker sinnstemningen og svart kan fremme depresjon. Anonymkode: dc74a...2a0 Er akkurat det som holder meg igjen, men sånn vi har det nå er det null trivsel. Så jeg vil gjerne ha en stil og trives i ny leilighet. Anonymkode: 19a02...5f1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal snart flytte og jeg har litt lyst til å male stua i dempet matt sort. Det ikke den største stua akkurat, men den ene veggen er nesten bare vinduer fra gulv til tak. Tipper stua er ca 25-30kvm Tenker å style med gull detaljer har ellers mørke møbler. Jeg vet bare ikke om jeg er tøff nok til å gjøre det. Er litt redd for å angre 😛 noen som har gjort det? Blir det for mørkt? Anonymkode: 19a02...5f1 Små rom virker enda mindre og klaustrofobiske med mørk farge. Anonymkode: dc74a...2a0 1
Vampen Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda i verste fall så maler jeg på nytt 😊 er bare så deilig å male uten møbler i rommet😂 har tenkt på å ha mørke gule fløyels gardiner, de ser nesten gull ut. Men det er skikkelig utenfor komfortsonen min. Er bare så lei shabby, hvitt og grått som har vært det trygge og kjente. Akkurat nå har vi egentlig ingen stil, bare litt av hvert og jeg trives ikke med det! Er akkurat det som holder meg igjen, men sånn vi har det nå er det null trivsel. Så jeg vil gjerne ha en stil og trives i ny leilighet. Anonymkode: 19a02...5f1 Hahaha, det høres ut som soverommet mitt. Jeg feige ut på stua, men malte soverommet i mørkeblå (Oslo) og har faktisk kjøpt gule gardiner og putetrekk i fløyel i dag. I tillegg til at jeg har mange detaljer i svart og gull der inne. Jeg er kjempefornøyd med det. Og jeg kunne tenke meg noe lignende i stua. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal snart flytte og jeg har litt lyst til å male stua i dempet matt sort. Det ikke den største stua akkurat, men den ene veggen er nesten bare vinduer fra gulv til tak. Tipper stua er ca 25-30kvm Tenker å style med gull detaljer har ellers mørke møbler. Jeg vet bare ikke om jeg er tøff nok til å gjøre det. Er litt redd for å angre 😛 noen som har gjort det? Blir det for mørkt? Anonymkode: 19a02...5f1 Føler at trenden med såkalt «dempet» sort (i virkeligheten er den bare vanlig svart) er litt slik som keiseren uten klær. De fleste ser det, men ingen skal liksom si noe. nei og atter nei Anonymkode: c203a...b8a 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler at trenden med såkalt «dempet» sort (i virkeligheten er den bare vanlig svart) er litt slik som keiseren uten klær. De fleste ser det, men ingen skal liksom si noe. nei og atter nei Anonymkode: c203a...b8a Helt enig med deg at den er vanlig svart, men nå har de en gang valgt å kalle fargen for det.. Anonymkode: 19a02...5f1
Alice123 Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 Svart med gulldetaljer er enten sykt kult, eller rumensk mafiaboss anno 1984. 6
shoppedilla Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 8 minutter siden, Vampen skrev: Hahaha, det høres ut som soverommet mitt. Jeg feige ut på stua, men malte soverommet i mørkeblå (Oslo) og har faktisk kjøpt gule gardiner og putetrekk i fløyel i dag. I tillegg til at jeg har mange detaljer i svart og gull der inne. Jeg er kjempefornøyd med det. Og jeg kunne tenke meg noe lignende i stua. Kanskje jeg skal tørre? Har vurdert Oslo også, men er usikker på om jeg vil ha blått i det hele tatt. Har egentlig bare vurdert den pga jeg er litt redd for å velge svart! 3 minutter siden, Alice123 skrev: Svart med gulldetaljer er enten sykt kult, eller rumensk mafiaboss anno 1984. Satser på å gå for sykt kult og ikke mafiaboss😂 samboer ville kanskje likt å leke mafia boss😂
Zienna Skrevet 25. august 2018 #11 Skrevet 25. august 2018 Det høres ut som dempet sort kan bli flott i stuen deres siden dere har mye vinduer. Hvor vellykket det blir avhenger av hvilke farger du nå tilfører på puter, gardiner etc. Vi har soverom i dempet sort, og har tilført farger som gult, rødt, oransje og plomme i sengeteppe og puter Og for it!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #12 Skrevet 25. august 2018 En ting er å ha det på soverommet, en annen i stua. Anonymkode: dc74a...2a0 1
Zienna Skrevet 25. august 2018 #13 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En ting er å ha det på soverommet, en annen i stua. Anonymkode: dc74a...2a0 Det kommer helt an på hvor mye vinduer/lys som kommer til og hva man har på tak, dører og vinduslister. Det er også avhengog av hvilken farge man har på møblene, f.eks. sofaen.
Vampen Skrevet 25. august 2018 #14 Skrevet 25. august 2018 12 minutter siden, shoppedilla skrev: Kanskje jeg skal tørre? Har vurdert Oslo også, men er usikker på om jeg vil ha blått i det hele tatt. Har egentlig bare vurdert den pga jeg er litt redd for å velge svart! Satser på å gå for sykt kult og ikke mafiaboss😂 samboer ville kanskje likt å leke mafia boss😂 Jeg var også innom flere farger, bla Oslo, Dempet sort og Hule, før jeg til slutt gikk for Oslo. Rett og slett fordi jeg feiget ut på helt sort, og fordi Oslo passet best sammen med fargene i resten av leiligheten. Jeg liker den, men den er veldig blå, så om du ikke vil ha blått, ville jeg ha sett på noe annet. Jeg er fornøyd med Oslo på soverommet, men i stua tror jeg heller jeg ville ha gått for noe annet. Der liker jeg at fargen er mer nøytral. 😊
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #15 Skrevet 25. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi skal snart flytte og jeg har litt lyst til å male stua i dempet matt sort. Det ikke den største stua akkurat, men den ene veggen er nesten bare vinduer fra gulv til tak. Tipper stua er ca 25-30kvm Tenker å style med gull detaljer har ellers mørke møbler. Jeg vet bare ikke om jeg er tøff nok til å gjøre det. Er litt redd for å angre 😛 noen som har gjort det? Blir det for mørkt? Anonymkode: 19a02...5f1 Jeg leide en gang en leilighet i Oslo hvor stua var sort, og det var råtøft! Det var i en gammel bygård med store vinduer med brede karmer, stukkatur, takrosett og tregulv. Veggene var sorte, alt annet var malt hvitt. Der gjorde den sorte fargen at alle de flotte detaljene i hvitt kom skikkelig godt frem, men jeg vet ikke om det ville vært like fint i en mer moderne leilighet.... Anonymkode: 3e4f2...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #16 Skrevet 25. august 2018 Vi malte soverommet hvitt, men har svarte gardiner, mørke grå sengeteppe, sort speil, stor mørk grå sjeselong, men gulldetaljer (enkle linjer). Veldig fint Anonymkode: 3f781...e53
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #17 Skrevet 25. august 2018 Huff, nei..Det eneste som mangler da er stearinlys i tomme vinflasker og Nightwish plakater på veggen Anonymkode: db3ac...658 3
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 25. august 2018 #18 Skrevet 25. august 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #19 Skrevet 25. august 2018 Svart -tja, gull - NEI!! Har svart soverom, med hvitelister, men stue tror jeg ikke jeg ville ha malt svart. Anonymkode: a5053...1d0
Alice123 Skrevet 25. august 2018 #20 Skrevet 25. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huff, nei..Det eneste som mangler da er stearinlys i tomme vinflasker og Nightwish plakater på veggen Anonymkode: db3ac...658 Du beskrev pikerommet mitt 😄 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå