AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Ser mye av det her inne og i samfunnet for øvrig. Hvorfor er det så mye fordømmelse, forutinntatthet og latterliggjøring av psykisk psyke? Anonymkode: 71576...74b 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Lurer på det samme. Tror ikke folk klarer å sette seg inni det om de ikke kjenner noen eller har opplevd det selv.
Gjest COSL Innovator Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 De som ikke har opplevd dette selv vet ikke hva de snakker om. En dag så opplever de kanskje noe selv og da får pipa en annen lyd.
Miklo Velka Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Jeg var en av de når jeg var yngre, og ikke hadde peiling. Etter hvert som jeg har blitt eldre, og sett, og erfart, hva det kan gjøre med et menneske, så har psykisk helse blitt min fanesak. 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 2 minutter siden, Miklo Velka skrev: Jeg var en av de når jeg var yngre, og ikke hadde peiling. Etter hvert som jeg har blitt eldre, og sett, og erfart, hva det kan gjøre med et menneske, så har psykisk helse blitt min fanesak. Så fint å høre at du står på for den psykiske helsen. Vi trenger mer åpenhet, aksept og kunnskap rundt dette. Indre sår kan være like alvorlige eller verre enn mange fysiske tilstander. Håper det går bra med deg i dag. Anonymkode: 71576...74b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 12 minutter siden, COSL Innovator skrev: De som ikke har opplevd dette selv vet ikke hva de snakker om. En dag så opplever de kanskje noe selv og da får pipa en annen lyd. Helt enig. Folk flest ser ut til å ha et veldig forenklet bilde av hva dette innebærer. Om de mot formodning opplever dette selv, blir de sjokkerte og redde. Da går det plutselig opp et lys for dem, hvor de innser hvor forferdelig det er å virkelig slite med sitt emosjonelle liv. Anonymkode: 71576...74b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 16 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Lurer på det samme. Tror ikke folk klarer å sette seg inni det om de ikke kjenner noen eller har opplevd det selv. Godt å høre at vi er flere. Din betraktning ser ut til å stemme ganske bra, dessverre. Skulle ønske at samfunnet kunne bli mer mottagelig for å ta imot kunnskap om psykisk helse. Anonymkode: 71576...74b 1
hutula1 Skrevet 26. august 2018 #8 Skrevet 26. august 2018 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser mye av det her inne og i samfunnet for øvrig. Hvorfor er det så mye fordømmelse, forutinntatthet og latterliggjøring av psykisk psyke? Anonymkode: 71576...74b Resultatet av manglende kunnskaper samt enormt vanskelig for å ta til seg kunnskaper og liten empati, er det som fører til fordømmelse, forutinntatthet og latterliggjøring av psykisk psyke? Endret 26. august 2018 av NySnakk 1
SunnivaOslo Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 Jeg synes vi hører om psykisk helse hele tiden? Det er stadig bloggere som tar opp dette, man får det også via TV serier og andre offentlige medier. Mange offentlige personer og som snakker om dette. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #10 Skrevet 26. august 2018 48 minutter siden, SunnivaOslo said: Det er stadig bloggere som tar opp dette Ja dessverre, og jeg synes det er en forbanna uting. Jeg vil helst ha meg frabedt at hjernedøde folk som Sofie Elise "setter søkelyset" på mentale lidelser da hun bare gjør det for egen vinning. Anonymkode: fd324...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #11 Skrevet 26. august 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Ser mye av det her inne og i samfunnet for øvrig. Hvorfor er det så mye fordømmelse, forutinntatthet og latterliggjøring av psykisk psyke? Anonymkode: 71576...74b Mange som vil ha noen de kan se ned på sånn at de selv virker bedre, og da er det f.eks. psykisk syke som får gjennomgå. Det blir sånn "tråkk på de som allerede ligger nede". Anonymkode: a0c31...3a2 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 26. august 2018 #12 Skrevet 26. august 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dessverre, og jeg synes det er en forbanna uting. Jeg vil helst ha meg frabedt at hjernedøde folk som Sofie Elise "setter søkelyset" på mentale lidelser da hun bare gjør det for egen vinning. Anonymkode: fd324...b7e Gjør det for egen vinning? Jeg tenker åpenhet er veldig bra, men det kommer an på hvordan det belyses. Jeg er ikke i utgangspunktet for den måten hun velger å fronte det på, når hun gir seg selv hundre og ørten diagnoser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå