AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Jeg drikker veldig mye. Særlig når jeg spiser har jeg en veldig trang til å drikke. Jeg har ikke registrert akkurat hvor mye jeg drikker før, under og like etter, men det er ganske mye. Føler jeg gulper nedpå omtrent for hver munnfull jeg tar. Hvor mye vil dere si er normalt å drikke av vann, kaffe, te eller hva det måtte være, til et måltid? Anonymkode: 3103b...825
Gjest Klomf Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Jeg anbefaler deg å prøve å notere deg hvor mye du drikker på en dag. Da får du et mer objektivt bilde på inntaket ditt. Selv drakk jeg også en god del vann, både før, under og etter måten. Slet med kvalme og hodepine en periode jeg drakk mer vann enn vanlig hovedsaklig pga kjedsomhet. Fant ut at jeg drakk rundt 3 liter vann daglig. Passet videre på at jeg ikke drakk mer enn ca 2,5 liter, og hodepinen lettet, kvalmen forsvant, og jeg ble faktisk mindre tørst. Hvor mye du drikker til måltidet er opp til deg. Jeg drikker bare et glass eller to a 2 dl. Har du drukket lite tidligere på dagen, er det jo naturlig å bli mer tørst og dermed drikke mer til måltidet.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Drikker vanligvis 0,5 l, ca 2,5-3 liter i løpet av dagen. Har jeg drukket lite kan det gjerne bli en liter i løpet av et måltid, men dagsmengden er den samme. Som nevnt bør du registrere hvor mye du drikker i løpet av en dag. Anonymkode: 6e40c...42b
boblevann Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 Drikker 1-2 glass til måltid, og to 0,7 L flasker på jobb. En flaske før - og en etter lunsj. Dette er ikke sånn helt konsekvent, men går og småsuper hele tiden.
Cata Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 Jeg drikker 2-3 glass til middag og 1-2 til andre måltider. Drikker forholdsvis lite vann ellers hvis det ikke er varmt ute. Da sørger jeg for å "tvangsdrikke" gjennom dagen.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Drikker du mye fordi du er tørst eller bare en vane du har lagt deg til? Tenker da på at tørste kan være tegn på diabetes. Anonymkode: 03e9f...70b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå