AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 jeg har fått så mange positive eggløsningstester de to siste ukene/siste uka at jeg har mistet tellingen. Jeg forventer mens i morgen faktisk og fikk posistiv el.test i dag igjen. Jeg skjønner ingenting? Er det kroppen min som ikke har klart å få til en eggløsning eller testene som tuller ? Jeg har også tatt graviditetstester den siste uka, men de har vært helt blendahvite. Og føler meg ikke gravid heller. Orker ikke ha sex som noen kaniner heller med barn fra før og sykdom i hus. Men burde jo kjøre på så lenge el.teste er positive? Eller?? Anonymkode: b2a03...5f9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Du er sikkert gravid. EL-tester slår ut på det også. Anonymkode: eb15d...d02
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 Men de testene er jo negative? Burde det ikke vært en ørliten antydning til strek hvis jeg gravid? Mulig kroppen min er håpløs siden jeg har litt uregelmessig mens Anonymkode: b2a03...5f9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Husk at el-tester varierer i positiv styrke gjennom hele syklus (LH-hormonet er tilstedet hele syklus). Ikke bruk el-test som gr. test. Den vil bli positiv i liten/stor grad uansett. Lykke til! Anonymkode: 83912...2de
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Både strimler og clearblue el.tester blir positive. Hva betyr LH hormonet.? At el.testene blir positive uansett? Synd jeg ikke har noen tydelige symptomer på eggløsning, da hadde dette vært så mye lettere og forstå, Ts Anonymkode: b2a03...5f9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både strimler og clearblue el.tester blir positive. Hva betyr LH hormonet.? At el.testene blir positive uansett? Synd jeg ikke har noen tydelige symptomer på eggløsning, da hadde dette vært så mye lettere og forstå, Ts Anonymkode: b2a03...5f9 Eggløsningstest måler nivået av hormonet LH ( langt navn, google det:). Det stimulerer østrogen og testosteronproduksjonen. Dette hormonet er tilstedet hele syklus. Dvs det slår ut på el-test hele syklus. Men i mindre grad når du ikke har EL. Du ser det spesielt på de testene som ikke er digitale. Svake streker frem til El. Sterk positiv strek på El, så daler hormonet igjen osv. Man kan også ha to EL ila syklus. Grunnen til at man ikke skal bruke el-test til graviditet, er nettopp fordi du vil få positivt utslag uansett. Enten pga LH-hormonet, eller pga HCG, som den også påviser. Håper dette var forståelig. Nå vet ikke jeg hvor du er i syklusen, men test heller med en gr. test når du nærmere ikm:-) Anonymkode: 83912...2de
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Takk for svar. Men da skjønner jeg ikke hvorfor jeg får positive el tester (både strimler og digital) flere ganger siden første el test som var ca midten av august. Jeg har testet med graviditetstester også, men de har vært meget negative. Jeg skal i utgangspunktet ha mensen i morgen, så skal ta en ny graviditetstest hvis mensen ikke kommer. kanskje jeg ikke har hatt eggløsning enda? En veldig forsinket eggløsning? At det er grunnen til positive el tester? Jeg blir ikke klok på kroppen min alltid.. burde kommet med bruksanvisning når det gjelder dette🤦♀️ Anonymkode: b2a03...5f9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Er de helt positive også? Ikke bare litt farge? Det kan kan være at kroppen ikke får til å slippe egget men prøver. Forhøyet LH gjennom syklusen kan også være tegn på sykdom, så om det ikke slutter ville jeg tatt en legesjekk Anonymkode: 9f1bb...3ac
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 Ja, de digitale er positive med fast smilefjes (clearblue) og strimlene ser også veldig positive ut (men såklart litt vanskeligere å tyde enn digitale). Huff, får vel ta en tur til legen hvis verken mensen eller en graviditet dukker opp om en stund. Eller tror jeg heller bare bestiller privat gynekolog med engang. Håper jeg ikke har en eller annen sykdom da😞 Anonymkode: b2a03...5f9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Kan tyde på PCOS. Det kan føre til forhøyede verdier av LH over tid, og føre til uregelmessig/manglende EL og dermed også uregelmessig menstruasjon. Google PCOS ovulation tests hvis du ønsker å lese mer om dette. Ellers kan du ha kluss denne syklusen, uten at noe er "galt". Anonymkode: 5ff77...370
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 Får man hjelp til å bli gravid hvis man har pcos? Er det vanlig å få Pcos selv etter at man har fått barn fra før? Shit, jeg er aldri hos legen men må kanskje bestille en time snart ts Anonymkode: b2a03...5f9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man hjelp til å bli gravid hvis man har pcos? Er det vanlig å få Pcos selv etter at man har fått barn fra før? Shit, jeg er aldri hos legen men må kanskje bestille en time snart ts Anonymkode: b2a03...5f9 Det er veldig varierende grader av PCOS, noen vet ikke at de har det, noen får barn helt naturlig selv om de har det, noen får hjelp av EL-stimuletende preparater (pergo, letrozol, femar, ovitrelle) og noen må ha prøverør. Men har du noen andre kliniske symptomer på PCOS? Uregelmessig menstruasjon? Uønsket behåring? Overvekt? Anonymkode: 5ff77...370
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 Ja, jeg har alltid hatt litt uregelmessig menstruasjon. Og har noen kilo for mye etter forrige fødsel, har kommet skikkelig i gang med trening igjen da.. Jeg får gi det litt tid og så vurdere en legetime . Takk for svar😊 Anonymkode: b2a03...5f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå