AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Hei. Jeg er multikulturell😂😂. Født og oppvokst i Norge, min mor er fra en annen bakgrunn min far også. Jeg har også hatt en del av oppvokst tiden min i en del andre land. Så rett på sak = Jeg mener at nordmenn i alderen 18-32 ikke er så vennlige, jeg mener også at nordmenn i over nevnte alder er kjempe arrogante. Dette finner jeg mest hos damene. Men også en del menn. Vær ops på at dette er gjennomsnitte, dette gjelder ikke alle. Jeg anser det som et kommunikasjonsproblem og mener også at det er en del av den norske kulturen. Stemmer det eller er jeg fordomsfull? Anonymkode: c3812...8cf 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Ja det stemmer, men nordmenn er generelt svært stive og vanskelige å komme innpå, så det kan nok oppfattes som arroganse. Anonymkode: 92bef...9b6 6
Gjest Stella Rose Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 Du har bare truffet feil mennesker og ja du er fordomsfull.
Zoey Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Nå er jeg over nevnt alder, og dermed kjempearrogant, men jeg er ikke enig. Synes både ansatte i butikker og tjenester jeg bruker er som oftest koselige og vennlige. Fremmede er stort sett alltid vennlige når jeg treffer på dem, enten om jeg spør noen om noe, eller om de tar kontakt med meg. Hundeeiere er jo helt eksepsjonelle. Datteren min har dilla på hunder og har lært at vi må spørre om lov før vi kan hilse på hunder. Og ikke bare sier de fleste ja (jeg forstår og respekterer at ikke alle hunder liker barn, eller at man har tid) men de prater gjerne med datteren min og tar seg tid. Uvennlige mennesker treffer jeg sjelden. Det er som oftest i trafikale situasjoner, og der tror jeg ikke nordmenn er verst på road rage. Men, som sagt så er det sikker bare arrogansen min som gjør at jeg synes du tar feil. Så, du får en en hyggelig kveld videre. Også vil jeg tipse deg om å smile til folk. Du vil bli overrasket over at de fleste smiler tilbake. 15
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er multikulturell😂😂. Født og oppvokst i Norge, min mor er fra en annen bakgrunn min far også. Jeg har også hatt en del av oppvokst tiden min i en del andre land. Så rett på sak = Jeg mener at nordmenn i alderen 18-32 ikke er så vennlige, jeg mener også at nordmenn i over nevnte alder er kjempe arrogante. Dette finner jeg mest hos damene. Men også en del menn. Vær ops på at dette er gjennomsnitte, dette gjelder ikke alle. Jeg anser det som et kommunikasjonsproblem og mener også at det er en del av den norske kulturen. Stemmer det eller er jeg fordomsfull? Anonymkode: c3812...8cf hvor er din mor og far fra? er kulturen deres bedre? du synes at nordmenn er de mest arrogante altså. jeg er etnisk norsk og vet ikke hvordan det er å vokse opp i andre land så jeg har ingenting å sammenligne med. kvinner i Norge føler seg kanskje litt overlegne? pga sin frigjorthet. hvis du leser rundt på forumet her så er det jo veldig mange som mener at Norge er best i det meste. jeg må nok si meg fornøyd med å vokse opp her slik sett, men det er veldig surt å komme til andre land og mange tror du går på fylla, sprer beina for flere menn og folk prøver å sjekke deg opp bare fordi du er fra Norge. Anonymkode: a550e...189 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 Hvis du mener alle nordmenn, synes jeg du er fordomsfull, ja. Hvis du mener nordmenn bosatt i Oslo, spesielt vest, kan jeg si meg enig i at de er arrogante. Er norsk selv, men fra Nord-Norge, og møter mye sånn oppførsel i Oslo. Også fra mange innvandrere. Vi får gi blaffen i sånne folk, TS, og gå videre. Finnes bra folk i alle land, vet du. Anonymkode: fd8da...f31 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Er vennlige mot de jeg ønsker å være vennlige mot, så får ukjente ta det som de vil. Anonymkode: 3bb11...df3 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Ts. NB: Jeg ønsker ikke noe hate kommentarer. Jeg bare spør. Anonymkode: c3812...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du mener alle nordmenn, synes jeg du er fordomsfull, ja. Hvis du mener nordmenn bosatt i Oslo, spesielt vest, kan jeg si meg enig i at de er arrogante. Er norsk selv, men fra Nord-Norge, og møter mye sånn oppførsel i Oslo. Også fra mange innvandrere. Vi får gi blaffen i sånne folk, TS, og gå videre. Finnes bra folk i alle land, vet du. Anonymkode: fd8da...f31 jeg ble positivt overrasket over vestkantfolk jeg! kommer kanskje litt an på hvor på vestkanten du befinner deg da. ja, det er snev av arroganse fra enkelte. fikk meg ei "venninne" derfra, født og oppvokst der, hun var ikke ufin mot meg, men bare merkeklær, hun kunne være nedlatende om andre som å gjøre narr av folks dialekter (dette er kanskje ikke bare en oslogreie da?) kanskje virket hun bare mer nedlatende pga alle klærne, den fine leiligheten og sin dyre livsstil da. ellers er folk jeg har blitt kjent med fra både Bærum og Oslo ellers vært mer hyggelige enn folka jeg kjenner fra bygda. der elsker de å finne feil på andre, baksnakke, stenge ute og ikke ønske andre suksess. Anonymkode: a550e...189 1
applestories Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 Jeg møter av og til på mennesker som ikke er høflige, men da tenker jeg "Oi, hva var det der for noe?". Hadde det vært noe som skjedde hver dag ville jeg trodd det var forventet og ikke noe jeg synes er rart når det skjer. Men vi nordmenn er vanskelige å komme innpå, snakker ikke så mye med fremmede og enkelte ser ut til å unngå blikkontakt. Uttrykket "the Norwegian arm" ga mye mening for meg da jeg hørte det første gang; vi nordmenn strekker oss gjerne over bordet for å nå det vi trenger. Andre kan synes det er svært uhøflig, at vi burde heller be sidemannen sende det. Vi tenker at man vil da ikke forstyrre sidemannen, det er ikke helt høflig, mye bedre å ordne det selv uten å plage noen andre. 5
Gjest Stella Rose Skrevet 25. august 2018 #11 Skrevet 25. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts. NB: Jeg ønsker ikke noe hate kommentarer. Jeg bare spør. Anonymkode: c3812...8cf Det er da ingen som har kommet med hat kommentarer.
bullehurk Skrevet 25. august 2018 #12 Skrevet 25. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts. NB: Jeg ønsker ikke noe hate kommentarer. Jeg bare spør. Anonymkode: c3812...8cf Ingen som har hatekommetarer her. Du må tåle at folk er uenige med deg, uten at du kaller det hat. Er du så hårsår skjønner jeg godt at du synest vi er lite vennlige. 15
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #13 Skrevet 25. august 2018 4 minutter siden, bullehurk skrev: Ingen som har hatekommetarer her. Du må tåle at folk er uenige med deg, uten at du kaller det hat. Er du så hårsår skjønner jeg godt at du synest vi er lite vennlige. Nei herregud😂. Bare skriver det. Sånn at ingen kommer med noe grovt. Anonymkode: c3812...8cf 1
Ichiko Skrevet 25. august 2018 #14 Skrevet 25. august 2018 Nordmenn har, i likhet med absolutt alle folk her i verden, sine typiske måter å omgås på. Som tilhørende et fåtallig folkeslag, blir jeg ganske trett etterhvert av alle de folk som kommer hit fra hele verden og bedømmer oss utfra hva de selv er vant til - og forventer at vi skal oppføre oss som dem, og samtidig respektere deres kultur. Det blir forbasket mange forskjellige kulturer vi skal jenke oss etter og være åpne overfor - hvor blir det da av det typisk norske? Kan ikke vi få være som vi er i vårt eget hjemland da? 14
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #15 Skrevet 25. august 2018 27 minutter siden, Stella Rose skrev: Du har bare truffet feil mennesker og ja du er fordomsfull. Det tviler jeg på. Vi forsket på det i studie mitt ifjor også. Men jeg respekterer at du ikke er enig. ☺ Anonymkode: c3812...8cf 3
Gjest Stella Rose Skrevet 25. august 2018 #16 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det tviler jeg på. Vi forsket på det i studie mitt ifjor også. Men jeg respekterer at du ikke er enig. ☺ Anonymkode: c3812...8cf De fleste menneskene jeg har truffet på har vært vennlige.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #17 Skrevet 25. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du mener alle nordmenn, synes jeg du er fordomsfull, ja. Hvis du mener nordmenn bosatt i Oslo, spesielt vest, kan jeg si meg enig i at de er arrogante. Er norsk selv, men fra Nord-Norge, og møter mye sånn oppførsel i Oslo. Også fra mange innvandrere. Vi får gi blaffen i sånne folk, TS, og gå videre. Finnes bra folk i alle land, vet du. Anonymkode: fd8da...f31 Nei. Ikke alle. /In the bigger picture/Norledinger er mer vennlige. Det mener jeg. Er selv født og oppvokst i Oslo. Og gjett hva= i vest kanten😂😂. Anonymkode: c3812...8cf
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #18 Skrevet 25. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tviler jeg på. Vi forsket på det i studie mitt ifjor også. Men jeg respekterer at du ikke er enig. ☺ Anonymkode: c3812...8cf Dere forsket på nordmenns vennlighet? Interessant! Kunne du utdypet? Dumt å bruke det som et argument hvis du ikke kan vise litt til hvordan denne forskningen faktisk foregikk. Anonymkode: 1d4b5...5d7 6
Frostrose Skrevet 25. august 2018 #19 Skrevet 25. august 2018 Jeg syns at majoriteten er hyggelige, og at det er rart at du mener at gjennomsnittet ikke er vennlige. Jeg klarer ikke å forstå hvilke mennesker du møter i det daglige. I butikker o.l. får jeg stort sett alltid god hjelp. Noen ganger langt ut over det som kreves. Da jeg sendte inn en klage (på Facebook messenger) på at jeg mangler en del av oppvaskmaskinen jeg hadde kjøpt på elkjøp, kom de og leverte delen på døren. Klokken var 23, og de hadde stengt for lengst Jeg får ofte hjelp, også i situasjoner hvor jeg ikke venter det. Én gang jeg gikk innom en butikk og spurte om veien oppdaget jeg at det var veldig langt å gå. Jeg så sikkert litt fortvilet ut. To stk i køen sa at de kunne kjøre meg... En annen gang manglet jeg tre kroner mens jeg sto i kassen. Damen bak meg insisterte da på å betale for alle matvarene mine. Dette er bare noen få eksempler på hyggelige mennesker jeg har truffet på det siste året. Jeg kan komme med sikkert 100 til. 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #20 Skrevet 25. august 2018 Jeg er helt enig! Og jeg er så norsk som det kan bli ann å gå ifølge slektstreet mitt! Møter sjeldent vennlige folk, innslutta, holder seg i klikker og vil helst kun være seg og sine. Har vært med vennegjenger o.l. på tur og de er superhyggelige og alt, men i ettertid viser det seg at nye folk liker de ikke, verken meg eller andre. Med mindre du går tur i skogen! Der sier folk alltid hei, og begynner gjerne og skravle om det passer, og selv om det ikke passer 😄 Anonymkode: 2e05b...004 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå