AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #41 Skrevet 28. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er annet pluss med Moccamaster er at den skrur seg av av seg selv etter en tid, om du ikke har skrudd den av selv. Fint med tanke på brannsikkerhet. Anonymkode: 5b9f7...9c6 Viktig å være klar over at dette ikke gjelder alle modeller. De vi har på jobben har i alle fall ikke denne funksjonen. Så her er tidsbryter et must, bare synd at den ene kan settes på godt over 12 timer, så om noen vrir til på tampen av dagen kan kaffetrakteren ha kokt tørr og fått et skikkelig "tjærelag" i bunnen når vi kommer på jobb morgenen etter ... Anonymkode: 9b74c...092 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #42 Skrevet 29. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Viktig å være klar over at dette ikke gjelder alle modeller. De vi har på jobben har i alle fall ikke denne funksjonen. Så her er tidsbryter et must, bare synd at den ene kan settes på godt over 12 timer, så om noen vrir til på tampen av dagen kan kaffetrakteren ha kokt tørr og fått et skikkelig "tjærelag" i bunnen når vi kommer på jobb morgenen etter ... Anonymkode: 9b74c...092 Det er nok en eldre modell, alle nye skal skru seg av nå https://www.dinside.no/bolig/na-ma-alle-kaffetraktere-skru-seg-av-automatisk/61183010 Anonymkode: 2d509...d01 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #43 Skrevet 29. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er nok en eldre modell, alle nye skal skru seg av nå https://www.dinside.no/bolig/na-ma-alle-kaffetraktere-skru-seg-av-automatisk/61183010 Anonymkode: 2d509...d01 Topp! Det hadde jeg ikke fått med meg. Anonymkode: 9b74c...092
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #44 Skrevet 31. august 2018 Hva er filterholder? Anonymkode: d5780...aaf
Gjest Kariannne Skrevet 31. august 2018 #45 Skrevet 31. august 2018 Moccamaster! Også anbefaler jeg å kjøpe hele bønner og kverne selv. Kjøper selv ferdig kvernet, men de sies å være noe helt annet når man får det fersk kvernet.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #46 Skrevet 31. august 2018 jeg vet ikke, jeg tror Moccamastere er overhypet, og er egentlig ikke noe spesielt. Vi kjøpte en Braun-kaffetrakter på en loppemarked engang, ga 50 kr for den, det var litt tilfeldig, trengte bare en kaffetrakter der og da. Sånn helt vanlig, gammel type. Viset seg å være kjapp og lage kjempegod kaffé, absolutt på nivå med Moccamaster (som vi har på jobben og jeg drikker den hver dag). https://test.no/beste-kaffetrakter - Braun kaffetrakter, men en annen modell, er forresten på topp 3 i kaffetrakter-test. Selv ny koster den halvpris av moccamasteren. Anonymkode: 5427c...0c2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #47 Skrevet 31. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er filterholder? Anonymkode: d5780...aaf Filterholderen er "trakten" du setter kaffefilteret oppi. På Moccamaster settes dette deretter enten rett på glasskanna, eller på en annen holder som stikker ut fra kaffetrakteren, avhengig av hva slags filterholder det er. Når jeg søkte opp siden i linken fant jeg ut at ordet filterholder også brukes om beholdere til å oppbevare ubrukte kaffefiltre i. Anonymkode: 9b74c...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå