Gå til innhold

* KAFFETRAKTER, en god en!

Anbefalte innlegg

Skrevet
On ‎8‎/‎25‎/‎2018 at 7:05 PM, AnonymBruker said:

Jeg trenger hjelp til å finne en god kaffetrakter til filterkaffe. Jeg er kresen på kaffe og klarer tydeligvis ikke å finne noe til en ok sum.. synes det er fryktelig mye dyrt der ute. Noen som har noen gode tips? 

Har sett på denne men føler den er litt for dyr for meg nå dessverre (er student) 

https://www.kitchenone.no/produkt/siemens-tc86303-kaffetrakter/?gclid=EAIaIQobChMI47jK7teI3QIVFaaaCh1DvgDYEAQYASABEgJE4_D_BwE

Anonymkode: e2959...66f

Moccamaster. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du TS. Hvis du skal kjøpe en Moccmaster maken til min (den på bildet over), så kan det lønne seg stort å kjøpe den her hos net-on-net.

Ser den koster mer enn dobbelt så mye hos Power :daane:

Anonymkode: 62e6a...c95

Takk for tips men vil ha til en enkel kolbe. Det termosgreiene blir for mye ræl. Håper de får en mocca på salg snart altså 🙂 

Anonymkode: e2959...66f

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du TS. Hvis du skal kjøpe en Moccmaster maken til min (den på bildet over), så kan det lønne seg stort å kjøpe den her hos net-on-net.

Ser den koster mer enn dobbelt så mye hos Power :daane:

Anonymkode: 62e6a...c95

Det der er jo to forskjellige traktere med forskjellige spesifikasjoner. 

Anonymkode: 9b74c...092

• Liker 2
Skrevet

Liker god kaffe, derfor blir det ikke kaffetrakter. Nespresso - what Else?

Anonymkode: 4d5ee...509

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker god kaffe, derfor blir det ikke kaffetrakter. Nespresso - what Else?

Anonymkode: 4d5ee...509

Bulshit. :)  Jeg bruker mest Nespresso selv, men det er av praktiske årsaker. Når Moccamasteren er nyrenset og kaffen er nymalt  og av god kvalitet lager jeg minst like god kaffe på trakteren som jeg får fra Nespresso-maskinen. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er godt fornøyd med min Braun kaffetrakter, som visstnok flere ganger er kåret til beste i sin prisklasse. KF570 er modellen, tror jeg. Lager god kaffe, og trakter ganske raskt. En ulempe er at filterholderen ikke kan kjøres i oppvaskmaskin.

Når jeg må bytte trakter, kommer jeg til å gå for en Moccamaster. Jeg er ikke i tvil om at det er de beste trakterene til filterkaffe, og de holder i årevis. Om du skulle gå for det, velg en som har egen hylle til filterholderen, noe annet er veldig pelete.

Anonymkode: 985bf...dc7

• Liker 2
Skrevet
På 25.8.2018 den 19.19, Lutetium 71 skrev:

Henger meg på den. Men få tak i en med filterholder. De andre er for mye dill.

Alle Moccamastere har filterholder.

Anonymkode: ccb41...c41

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt fornøyd med min Braun kaffetrakter, som visstnok flere ganger er kåret til beste i sin prisklasse. KF570 er modellen, tror jeg. Lager god kaffe, og trakter ganske raskt. En ulempe er at filterholderen ikke kan kjøres i oppvaskmaskin.

Når jeg må bytte trakter, kommer jeg til å gå for en Moccamaster. Jeg er ikke i tvil om at det er de beste trakterene til filterkaffe, og de holder i årevis. Om du skulle gå for det, velg en som har egen hylle til filterholderen, noe annet er veldig pelete.

Veldig godt råd! I tillegg har filterholderne til disse gode, dype riller innvendig som bl.a. gjør at filteret løsner lett når du skal kaste det, mens filterholderne som settes rett på glasskanna har små riller med lang avstand som gjør at filteret har en tendens til å sitte dønn fast når du har det travelt og skal sette på en kanne kaffe til i full fart. (Vi har begge typer på jobben, så jeg har ganske godt sammenlikningsgrunnlag. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper @Lutetium 71 mente hylle til filterholder, jfr. forrige innlegg. :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Veldig godt råd! I tillegg har filterholderne til disse gode, dype riller innvendig som bl.a. gjør at filteret løsner lett når du skal kaste det, mens filterholderne som settes rett på glasskanna har små riller med lang avstand som gjør at filteret har en tendens til å sitte dønn fast når du har det travelt og skal sette på en kanne kaffe til i full fart. (Vi har begge typer på jobben, så jeg har ganske godt sammenlikningsgrunnlag. :fnise:

Akkurat dette kunne jeg ikke huske, men ja, du har helt rett! Vanvittig irriterende når filteret sitter fast. :fnise:

Skrevet
På 25.8.2018 den 19.19, Lutetium 71 skrev:

Henger meg på den. Men få tak i en med filterholder. De andre er for mye dill.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper @Lutetium 71 mente hylle til filterholder, jfr. forrige innlegg. :) 

Ok da. Filterholder-holder.

Vil ikke kalle det en hylle heller, da begynner man å lure på om det følger med et eget stativ utenom trakteren, der man kan legge.. filterholderen på.

Poenget er å ikke gå for de modellene der filterholderen sitter direkte oppå kanna. DET er for mye dill.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes noe lignende denne hadde vært hyggelig å ha på kjøkkenbenken, og jeg vurderer å kjøpe meg i stedet for trakter selv. Trodde jeg så en fin hos Bakeren og Kokken, men fant ikke nå så jeg må visst lete for å finne igjen :)

aHR0cCUzQSUyRiUyRmVsaXNhYmV0aGhlaWVyLm5v

Bildet hentet jeg herfra: https://elisabethheier.no/slow-coffee-houz-oslo/

Søker du på "pour over coffee" eller "slow coffee" så finner du mange forskjellige om det skulle være aktuelt :)

Skrevet

Det beste tipset: ønsk deg en Moccamaster til jul. (Meld fra til alle venner for evt spleis, eller signaliser til familie.)

Vi kjøpte en Moccamaster på Coop obs til 899,- for ca ett år siden. Følg med på tilbudene der. 

Den du la ut link til var jo ikke veldig mye billigere enn en Moccamaster. Det tar deg ikke lange tiden å spare opp litt til. Dropp en kveld på byen, spis billig middag en uke. Sykle til skolen istedet for buss. Småting som sparer deg noen kroner.

Anonymkode: 5b9f7...9c6

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Ok da. Filterholder-holder.

Vil ikke kalle det en hylle heller, da begynner man å lure på om det følger med et eget stativ utenom trakteren, der man kan legge.. filterholderen på.

Poenget er å ikke gå for de modellene der filterholderen sitter direkte oppå kanna. DET er for mye dill.

Vi har en uten filterholder. Jeg syns ikke det er spesielt mye mer dill. Man må uansett ta av filterholderen for å skylle den etter bruk. Og på de som har filterholder er det gjerne et lokk på selve kolben, som fort kan bli bare i veien syns jeg. Her i huset helles kaffen rett over på kanna og da blir det bare plunder med den ekstra delen. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en uten filterholder. Jeg syns ikke det er spesielt mye mer dill. Man må uansett ta av filterholderen for å skylle den etter bruk. Og på de som har filterholder er det gjerne et lokk på selve kolben, som fort kan bli bare i veien syns jeg. Her i huset helles kaffen rett over på kanna og da blir det bare plunder med den ekstra delen. 

Hvordan kan det være mindre plunder med en filterholder balanserende på toppen av kanna?

Har, som de fleste, erfaring med begge deler på jobb, både med og uten filterholder(holder). Var ingen tvil om hva som lagde minst plunder: Den med filterholder som sitter for seg selv, og ikke på toppen av kanna. Så jeg kjøpte selvfølgelig denne til meg selv.

• Liker 1
Skrevet

Moccamaster er den beste, ja den koster litt men så har du den i årevis og du tjener på sikt på det. Jeg kjøpte tidligere billigere sorter men de holdt ikke mange år og ikke var jeg fornøyd heller

Om du ikke har råd, så kan du ta deg en tur innom Finn.no der ligger det ofte ute billige Moccamastere

• Liker 1
Skrevet
På 26.8.2018 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Sverger også til moccamaster, og filterholder er en god investering altså! :) 

og ps: moccamaster varer leeeenge! Mine foreldre fikk sin til bryllupsdagen for 25 år siden - og den funker fortsatt perfekt!

Anonymkode: 60e2d...4f6

Enig. Vi kjøpte vår Moccamaster i 1998. Den fungerer fremdeles alldeles utmerket! 

Anonymkode: 50e1a...5d5

• Liker 1
Skrevet

Vil du ha den beste kaffetrakteren, må du nok velge en Moccamaster ja. Vet ikke hva det er med designet deres som de andre leverandørene ikke har klart å knekke koden på. De tviholder vel på ett eller annet patent. 

Anonymkode: 42128...108

Skrevet

Jeg har den lille Moccamasteren. Kjøpte den for 900 kr ca.

• Liker 1
Skrevet

Er annet pluss med Moccamaster er at den skrur seg av av seg selv etter en tid, om du ikke har skrudd den av selv. Fint med tanke på brannsikkerhet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...