AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Jeg trenger hjelp til å finne en god kaffetrakter til filterkaffe. Jeg er kresen på kaffe og klarer tydeligvis ikke å finne noe til en ok sum.. synes det er fryktelig mye dyrt der ute. Noen som har noen gode tips? Har sett på denne men føler den er litt for dyr for meg nå dessverre (er student) https://www.kitchenone.no/produkt/siemens-tc86303-kaffetrakter/?gclid=EAIaIQobChMI47jK7teI3QIVFaaaCh1DvgDYEAQYASABEgJE4_D_BwE Anonymkode: e2959...66f
Forundret.. Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Jeg sverger til moccamasteren. Hadde først en som jeg gav bort fordi jeg fikk en dyr fancy til over 5000. Etter en stund så bare bytta jeg den ut med ny moccamaster. Er du heldig så får du en moccamasteren til under tusenlappen. 17
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 Enig med Forundret. Gode, gamle Moccamaster er det beste alternativet for filterkaffe. Kanskje ikke den kuleste designen, men kaffen blir god. Anonymkode: 50e1a...5d5 4
Lutetium 71 Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 3 minutter siden, Forundret.. skrev: Jeg sverger til moccamasteren. Hadde først en som jeg gav bort fordi jeg fikk en dyr fancy til over 5000. Etter en stund så bare bytta jeg den ut med ny moccamaster. Er du heldig så får du en moccamasteren til under tusenlappen. Henger meg på den. Men få tak i en med filterholder. De andre er for mye dill. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Ser moccaen vinner den ene etter den andre prisen så dere har nok rett, men fy f så dyyr daaaa 😉 Anonymkode: e2959...66f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 Moccamaster. Ingen over, ingen ved siden. Skal du ha bedre kaffe enn det må du ty til kjelen. Anonymkode: 520ac...d67 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Har du vurdert perkulator? Lager god kaffe, man kan få de ganske billige, tar lite plass Anonymkode: 7a2bd...078 1
visp Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Kjøp en sånn og trakt rett oppi koppen. Om du drikker veldig mye kaffe ville jeg kjøpt en kaffekjele og traktet rett opp i den. https://www.clasohlson.com/no/view/content/search?gclid=EAIaIQobChMIgdT_5NqI3QIVw8YYCh3E_gvUEAAYASAAEgKfP_D_BwE&gclsrc=aw.ds&N=0&Ntk=All&Ntt=kaffetrakt&Nty=1&D=kaffetrakt&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 2 minutter siden, visp skrev: Kjøp en sånn og trakt rett oppi koppen. Om du drikker veldig mye kaffe ville jeg kjøpt en kaffekjele og traktet rett opp i den. https://www.clasohlson.com/no/view/content/search?gclid=EAIaIQobChMIgdT_5NqI3QIVw8YYCh3E_gvUEAAYASAAEgKfP_D_BwE&gclsrc=aw.ds&N=0&Ntk=All&Ntt=kaffetrakt&Nty=1&D=kaffetrakt&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true Drikker for mye kaffe til en slik... synes det er koselig med en kaffetrakter på kjøkkenbenken 🙂 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert perkulator? Lager god kaffe, man kan få de ganske billige, tar lite plass Anonymkode: 7a2bd...078 Har hatt det, funka greit men savnet liksom en sånn filtermaskin 😕 Anonymkode: e2959...66f
Lutetium 71 Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser moccaen vinner den ene etter den andre prisen så dere har nok rett, men fy f så dyyr daaaa 😉 Anonymkode: e2959...66f Sett opp et prisvarsel på prisjakt.no 3
Forundret.. Skrevet 25. august 2018 #11 Skrevet 25. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser moccaen vinner den ene etter den andre prisen så dere har nok rett, men fy f så dyyr daaaa 😉 Anonymkode: e2959...66f Ser de ofte har noen til kampanjepris på coop obs og power. Registrerer en kjøpetm kvitteringsnr så får en ti års garanti på den også. 1
visp Skrevet 25. august 2018 #12 Skrevet 25. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drikker for mye kaffe til en slik... synes det er koselig med en kaffetrakter på kjøkkenbenken 🙂 Har hatt det, funka greit men savnet liksom en sånn filtermaskin 😕 Anonymkode: e2959...66f Helt sikker på du får en billig moccamaster på finn. Ofte flytter folk sammen og må kvitte seg med et sett som nesten ikke er brukt. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #13 Skrevet 25. august 2018 3 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Sett opp et prisvarsel på prisjakt.no Glitrende råd, takk! 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Ser de ofte har noen til kampanjepris på coop obs og power. Registrerer en kjøpetm kvitteringsnr så får en ti års garanti på den også. Har sett de har hatt slike ja... skal sannelig gjøre det. Takk for råd 🙂 Anonymkode: e2959...66f 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #14 Skrevet 25. august 2018 Den er ikke så dyr, får til 8-900 kr og de varer i hele evigheten! Søsteren min har en moccamaster som er over 30 år gammel og funker like godt enda! Anonymkode: 3c2cf...36b 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #15 Skrevet 26. august 2018 Hvis du virkelig er kresen på kaffe som du sier, så ville jeg gått for en slik Wilfa pour over (ser noen har foreslått noe lignende tidligere). Mal opp kaffebønnene selv for hver gang. Da får du virkelig god kaffe rett i koppen. Det er overraskende super raskt å lage, og lite som skal til. Kan fint lage til flere i en thermos/ kaffekanne også, men til selskaper ville jeg nok hatt en hatt en moccamaster, selv om jeg personlig syns kaffe fra maskiner blir noe surere da det er vanskelig å rengjøre den bra nok. Anonymkode: eac8a...f58
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #16 Skrevet 26. august 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er ikke så dyr, får til 8-900 kr og de varer i hele evigheten! Søsteren min har en moccamaster som er over 30 år gammel og funker like godt enda! Anonymkode: 3c2cf...36b Ser ingen til den prisen jeg med mindre det er slike partisalg på coop og sånn Anonymkode: e2959...66f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #17 Skrevet 26. august 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser moccaen vinner den ene etter den andre prisen så dere har nok rett, men fy f så dyyr daaaa 😉 Anonymkode: e2959...66f Litt dyr å kjøpe inn, enig i den. Men, så kommer det kule: En Moccamaster varer. Den varer l-e-n-g-e. Den jeg har nå har jeg hatt i 10 år. Kjører rensemiddel innimellom og vasker filterholder og kanne. Det er liksom det den trenger. Jeg har en som trakter rett ned i termokannen. Den er ikke dyrere enn de andre, tvert i mot. Anonymkode: 62e6a...c95 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #18 Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt dyr å kjøpe inn, enig i den. Men, så kommer det kule: En Moccamaster varer. Den varer l-e-n-g-e. Den jeg har nå har jeg hatt i 10 år. Kjører rensemiddel innimellom og vasker filterholder og kanne. Det er liksom det den trenger. Jeg har en som trakter rett ned i termokannen. Den er ikke dyrere enn de andre, tvert i mot. Anonymkode: 62e6a...c95 Du TS. Hvis du skal kjøpe en Moccmaster maken til min (den på bildet over), så kan det lønne seg stort å kjøpe den her hos net-on-net. Ser den koster mer enn dobbelt så mye hos Power Anonymkode: 62e6a...c95
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #20 Skrevet 26. august 2018 Sverger også til moccamaster, og filterholder er en god investering altså! og ps: moccamaster varer leeeenge! Mine foreldre fikk sin til bryllupsdagen for 25 år siden - og den funker fortsatt perfekt! Anonymkode: 60e2d...4f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå