AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 kjenner mange kvinner altså, de fleste er jordnære, med stabile forhold. Men leser man her og på interenett, så er det så forferdelig lett å se at kvinnene gjør seg til offer og tenker litt for mye "han skal komme på sin hest og redde meg". Utrolig mange svar her inne viser at mannen aldri skal gi opp. En mann som har prøvd seg men blitt avvist, er ikke interessert nok dersom han gir opp, i følge kvinnene her. Jeg har en side på instagram jeg følger, som ikke har med kvinner å gjøre altså. venner følger samme siden. noen ganger kommer det opp sider basert på hva du følger og hva dine venner følger, og det kom opp en side. For å forklare på norsk, det var visst en side for å gjøre kvinner obs på menns måte å spille på. Jeg ser aldri slike sider for menn! det er liksom aldri kvinnen som spiller, men alltid kvinnen som blir spillt. Dette viser at kvinner som blir spillt gang på gang, bare er enkle. det ble i tillegg lagt ut et bilde hvor man alltid burdte høre på sin mor. Man er jammen viljeløs om man må spørre mor om alt. jeg er en av dem, og har aldri hatt kjæreste. hvorfor oppfordres alltid kvinner til å være tafatte? jeg så på kommentarene at det er mange som hører på sin mor, men jeg synes nesten det blir feil. ikke rart folk blir tafatte når de ikke kan få sin egen erfaring. de igjen kommer til å fortelle sine barn at "hør på mor" hun vet liksom. Anonymkode: 82305...cd1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Jeg tror du bør slutte å ta alt så seriøst... Anonymkode: 4b3b8...8fd 9
T-Rex Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: kjenner mange kvinner altså, de fleste er jordnære, med stabile forhold. Men leser man her og på interenett, så er det så forferdelig lett å se at kvinnene gjør seg til offer og tenker litt for mye "han skal komme på sin hest og redde meg". Utrolig mange svar her inne viser at mannen aldri skal gi opp. En mann som har prøvd seg men blitt avvist, er ikke interessert nok dersom han gir opp, i følge kvinnene her. Jeg har en side på instagram jeg følger, som ikke har med kvinner å gjøre altså. venner følger samme siden. noen ganger kommer det opp sider basert på hva du følger og hva dine venner følger, og det kom opp en side. For å forklare på norsk, det var visst en side for å gjøre kvinner obs på menns måte å spille på. Jeg ser aldri slike sider for menn! det er liksom aldri kvinnen som spiller, men alltid kvinnen som blir spillt. Dette viser at kvinner som blir spillt gang på gang, bare er enkle. det ble i tillegg lagt ut et bilde hvor man alltid burdte høre på sin mor. Man er jammen viljeløs om man må spørre mor om alt. jeg er en av dem, og har aldri hatt kjæreste. hvorfor oppfordres alltid kvinner til å være tafatte? jeg så på kommentarene at det er mange som hører på sin mor, men jeg synes nesten det blir feil. ikke rart folk blir tafatte når de ikke kan få sin egen erfaring. de igjen kommer til å fortelle sine barn at "hør på mor" hun vet liksom. Anonymkode: 82305...cd1 Det er det vi er opplært til, vet du, gjennom ukebladromaner og annen elendighet. Menn burde lese romanene i dameblader, og kvinner burde lese ditto i manneblader og -litteratur. Da ville vi kanskje komme litt nærmere hverandre. (Unntatt de som vil forbli i drømmeland.)
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 4 minutter siden, T-Rex skrev: Det er det vi er opplært til, vet du, gjennom ukebladromaner og annen elendighet. Menn burde lese romanene i dameblader, og kvinner burde lese ditto i manneblader og -litteratur. Da ville vi kanskje komme litt nærmere hverandre. (Unntatt de som vil forbli i drømmeland.) har aldri hatt noe særlig interesse for romantiske romaner. man bare vet hva som skjer likevel. kvinnen analyserer, gråter, venter på han, bla bla. mens mannen forsvinner, blir borte en stund..da enten pga elskerinne eller noe annet. så finner han ut at det var henne han ville ha likevel. kjedelig og klisje. Anonymkode: 82305...cd1
T-Rex Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Just now, AnonymBruker said: har aldri hatt noe særlig interesse for romantiske romaner. man bare vet hva som skjer likevel. kvinnen analyserer, gråter, venter på han, bla bla. mens mannen forsvinner, blir borte en stund..da enten pga elskerinne eller noe annet. så finner han ut at det var henne han ville ha likevel. kjedelig og klisje. Anonymkode: 82305...cd1 Nei. Og kvinner har ikke noen særlig interesse for manneromaner. Men tenk om... 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 Samfunnet vi lever i har lært kvinner å sette seg i offerrollen ovenfor menn. Bland dette med dagens feminisme og du får et usjarmerende paradoks. Jeg merker selv at jeg inntar offerrollen når jeg krangler med kjæresten min. Uansett om det er han som har gjort noe eller om det er meg selv. Jeg prøver å bryte dette mønsteret, men merker at det sitter godt i. Når jeg tenker meg om har jeg vokst opp med en mor som hele tiden satte seg i en offerposisjon ovenfor min stefar. Tror det er dette du har merket hos noen kvinner. Helt enig i at det er usjarmerende. Anonymkode: 2780d...8c3 2
absinthia Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Vel, altså....de fleste jeg kjenner er godt over 30, når de/ vi kommer på at « mamma hadde rett likevel» , -før det har vi gjort alt mulig for å motbevise det mamma sier. 6
T-Rex Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, absinthia said: Vel, altså....de fleste jeg kjenner er godt over 30, når de/ vi kommer på at « mamma hadde rett likevel» , -før det har vi gjort alt mulig for å motbevise det mamma sier. Dette gjelder alle mennesker til alle tider. De er er noe tæl i, altså. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 8 minutter siden, absinthia skrev: Vel, altså....de fleste jeg kjenner er godt over 30, når de/ vi kommer på at « mamma hadde rett likevel» , -før det har vi gjort alt mulig for å motbevise det mamma sier. kommer helt an på hva det er. jeg har ikke gjort så veldig mye for å motbevise det mamma sier. jeg har vært en ganske vanlig ungdom, som ville tøye grenser men har absolutt ikke vært av de tøffeste heller. jeg har ikke gjort noe for å motbevise det mamma sier, kan du gi noen eksempler? jeg har vel heller lett etter bekreftelser på at det mamma sier stemmer. hva med to mødre som mener det forskjellige da? vil da reglene til ene moren gjelde for hennes datter, mens andre regler vil gjelde for den andre datteren? Anonymkode: 82305...cd1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samfunnet vi lever i har lært kvinner å sette seg i offerrollen ovenfor menn. Bland dette med dagens feminisme og du får et usjarmerende paradoks. Jeg merker selv at jeg inntar offerrollen når jeg krangler med kjæresten min. Uansett om det er han som har gjort noe eller om det er meg selv. Jeg prøver å bryte dette mønsteret, men merker at det sitter godt i. Når jeg tenker meg om har jeg vokst opp med en mor som hele tiden satte seg i en offerposisjon ovenfor min stefar. Tror det er dette du har merket hos noen kvinner. Helt enig i at det er usjarmerende. Anonymkode: 2780d...8c3 Vel, jeg har gått i "hard to get" fellen. jeg har spillt kostbar og uinteressert, rett og slett fordi jeg er tillært at en kvinne som sier "ja" med en gang eller har sex kommer til å bli brukt og tatt lite seriøst. jeg er også tillært at etter et visst klokkeslett burde jeg ikke svare/bli med = kjedelig liv som dame. var egentlig aldri noe problem for meg å bli med ut om kveldene, men jeg tenkte jo på hva andre tenkte om meg, så jeg ville jo ikke fremstå som en bimbo, så jeg ble ikke med på kveldene. ting måtte avtales på forhånd. er oppvokst med stefar, og det er ofte mor som har gitt etter eller grått. kan aldri huske at hun satte seg direkte i offerrollen da. men hun lot han på alle måter ta over økonomi og alt. hun fikk kastet han ut igjen etter noen år. jeg har selv aldri hatt noe forhold. Anonymkode: 82305...cd1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #11 Skrevet 25. august 2018 Det er 2018. De færreste kvinner sitter og venter på at en mann skal "redde henne". Kvinner nå til dags vet at de ikke trenger en mann og klarer seg helt fint på egenhånd. En mann er bare en bonus, ikke en nødvendighet Anonymkode: 20d5d...657 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #12 Skrevet 25. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er 2018. De færreste kvinner sitter og venter på at en mann skal "redde henne". Kvinner nå til dags vet at de ikke trenger en mann og klarer seg helt fint på egenhånd. En mann er bare en bonus, ikke en nødvendighet Anonymkode: 20d5d...657 ehh....savnet etter kjæreste er tydeligvis der likevel hos begge kjønn. Anonymkode: 82305...cd1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #13 Skrevet 25. august 2018 Å høre så mye på sin mor virker fremmed på meg. Synes jeg selv er mer innsiktsfull, og hun er jo fra en generasjon hvor kvinnene var mer dydige og fokusert på hus og hjem. Det er klart at det var en annen oppførsel som passet seg den gangen enn nå. Anonymkode: e3691...8a7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #14 Skrevet 25. august 2018 Nå er jeg 40 år, så vet ikke om det har noe å si. Men jeg vil nå si at jeg og mine venninner, er da svært så selvstendige kvinner, som går ut og gjør, og skaffer oss det vi vil. Og noen offerrolle inntar vi ikke. Og da jeg var gift, så var det jeg som pusset opp, og skiftet dekk på bilen, og lage middag og gjorde husarbeid. Er jo en grunn til at vi ikke er gift lenger. Anonymkode: 380ec...834 4
Gjest Minesveiper Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 (endret) On 8/25/2018 at 6:12 PM, AnonymBruker said: kjenner mange kvinner altså, de fleste er jordnære, med stabile forhold. Men leser man her og på interenett, så er det så forferdelig lett å se at kvinnene gjør seg til offer og tenker litt for mye "han skal komme på sin hest og redde meg". Utrolig mange svar her inne viser at mannen aldri skal gi opp. En mann som har prøvd seg men blitt avvist, er ikke interessert nok dersom han gir opp, i følge kvinnene her. Anonymkode: 82305...cd1 Jeg er litt enig. De damene jeg har sett som har hatt best draget på menn har typisk vært utadvente, hatt god energi og vært veldig imøtekommende. Kvinner her inne vil ofte si ting som "Menn er bare ute etter de peneste damene, osv", men jeg har sett "søte" damer med gode sosiale ferdigheter feie pene og vakre damer med mindre gode sosiale ferdigheter av banen flere ganger. Disse damene med gode sosiale ferdigheter minner litt om menn som er storsjarmører, bare at de forfører på en mer "kvinnelig" måte. Jeg mener at kvinner generelt har et kjempe potensiale her fordi mange kvinner tar ikke tak i sine sosiale ferdigheter, jobber ikke med tankesett osv slik som for eksempel jeg måtte gjøre en gang i tiden. Jeg måtte jo gå fra å være passiv, til å ta initiativ. Det ville gitt flere muligheter. Endret 27. august 2018 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 5 timer siden, Minesveiper skrev: Jeg er litt enig. De damene jeg har sett som har hatt best draget på menn har typisk vært utadvente, hatt god energi og vært veldig imøtekommende. Kvinner her inne vil ofte si ting som "Menn er bare ute etter de peneste damene, osv", men jeg har sett "søte" damer med gode sosiale ferdigheter feie pene og vakre damer med mindre gode sosiale ferdigheter av banen flere ganger. Disse damene med gode sosiale ferdigheter minner litt om menn som er storsjarmører, bare at de forfører på en mer "kvinnelig" måte. Jeg mener at kvinner har et kjempe potensiale her fordi mange kvinner tar ikke tak i sine sosiale ferdigheter, jobber med tankesett osv slik som for eksempel jeg måtte gjøre en gang i tiden. Jeg måtte jo gå fra å være passiv, til å ta initiativ. Det ville gitt flere muligheter. Jeg synes ikke det er så lett for kvinner, for det er jo et slags ideal om at mannen skal være den aktive part, og at kvinnen ikke skal jakte. Selv er jeg en sjenert kvinne som likevel noen ganger har tatt kontakt og initiativ. De fleste ganger har det ikke ført til suksess. Etter hvert har funnet ut at jeg vil vise litt interesse, men at jeg overlater til mannen å ta selve initiativet. F.eks. på Tinder, hvor det er få menn som innleder en samtale med meg, kan jeg finne på å ta kontakt først. Men da overlater jeg til han å spørre om en date. Og det har skjedd noen ganger. Anonymkode: e3691...8a7
Gjest Minesveiper Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes ikke det er så lett for kvinner, for det er jo et slags ideal om at mannen skal være den aktive part, og at kvinnen ikke skal jakte. Selv er jeg en sjenert kvinne som likevel noen ganger har tatt kontakt og initiativ. De fleste ganger har det ikke ført til suksess. Anonymkode: e3691...8a7 Det er ikke et ideal at mannen skal jakte, ikke hvis man ser det fra menn sitt perspektiv. Det er kanskje det sett fra kvinners perspektiv siden oppmerksomheten og det at menn jakter kanskje gir høyere status innad hos eget kjønn? Mulig det at det skjer noe rivalisering der blant kvinner sånn ubevisst. Uansett, spør du de fleste menn I Norge hadde de vært ganske lettet om de hadde sluppet å ta initiativ. Det er en grunn til at menn i Norge ikke tar særlig initiativ i det daglige for eksempel, og at en stor andel menn må på fylla før de får fingen ut. Ellers er det slik at de fleste gangene man tar initiativ, så vil det ikke føre til noe suksess, men fordi man forsetter å ta initiativ opplever man som regel suksess på et eller annet tidspunkt. Det er slik for oss også. Forskjellen er at du i større grad har råd til å være passiv fordi du generelt får mer oppmerksomhet enn normale menn gitt at du er en helt vanlig kvinne. 2 hours ago, AnonymBruker said: Etter hvert har funnet ut at jeg vil vise litt interesse, men at jeg overlater til mannen å ta selve initiativet. F.eks. på Tinder, hvor det er få menn som innleder en samtale med meg, kan jeg finne på å ta kontakt først. Men da overlater jeg til han å spørre om en date. Og det har skjedd noen ganger. Anonymkode: e3691...8a7 Jeg tror absolutt på at kvinner vil oppleve bedre resultater om de sjekker på en litt annen måte enn menn gjør sånn generelt. Menn har som kvinner forskjellige preferanser, og noen liker nok damer som virkelig tar styringen og kjører på (har sett de mennene også), men jeg personlig er mer glad i en 50/50 fordeling, og jeg kjenner mange menn som også er det. Jeg kjenner også menn som liker å jakte, sånn at jeg er ikke uenig i at det er et fenomen, men jeg mener at dette med at menn absolutt må jakte er litt misforstått. Spør du meg går det mer på initiell interesse sånn generelt. Dvs får du avslag når du tar initiativ, og er litt frampå, er det ikke fordi du ikke lar mannen jakte, fyren er bare ikke interessert i utgangspunktet. Når dere da sier at det fungerer bedre å la mennene jakte, og heller forholde seg passivt så er ikke det så rart fordi dersom man forholder seg passivt så vil man som regel bare komme i kontakt med menn som tar initiativ nettopp fordi de er interessert. Problemet med dette er at man da begrenser seg til de mennene som har høy nok selvtillit til å faktisk ta initiativ. I det daglige utenom jobb og diverse aktiviteter er det sikkert bare 5% av alle nordmenn. Poenget mitt er jo at dere kan tjene på å ta initiativ til de mennene som er interessert i dere, men som bare ikke tørr å ta initiativ (komme bort og si hei). Som du sier kan man ta kontakt først, men så overlate det til mannen å ta det neste steget. Det er en viss forskjell i sjekkemetoden her. Som mann må man ofte være den som tar initiativ (den som sier hei), og dem som eskalerer og får relasjonen til å gå fremover (ofte med unntak av kjærestepraten). Som kvinne er det kanskje lurere å gjøre seg tilgjengelig for mannen (da også med å si hei), og så latt han være den som tar neste steg noe de fleste menn vil gjøre om de er interessert, og har selvtilliten osv til å gjøre det. Til slutt kan jeg jo tilføye med at halvparten av damene jeg har vært med tok initiativ til meg først, og flere av dem tok også initiativ til å finne på noe. Fordi jeg var interessert sa jeg jo ja da, og etter hvert begynte vi å holde på. Når en dame jeg ikke er interessert i tar initiativ får hun avslag. Endret 27. august 2018 av Minesveiper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå