Gå til innhold

Tinderprofil - nysingel mann på 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja slik kan det gå. Jeg og ungdomskjæresten har vokst fra hverandre, heldigvis uten barn involvert.

Men så er jo den store utfordringen, hvordan finner man seg ei ny? Har ikke vært singel siden tenårene så dette kan jeg virkelig ikke. Jeg har en ide om at jeg har lyst til å prøve tinder og er derfor interessert i om det er noen i min aldersgruppe som bruker dette og det er noe håp om å finne seg en seriøs kjæreste der. Er det håpløst? 

Jeg tror egentlig at jeg er en ganske attraktiv mann så rent praktisk sett, med alt på stell med høy utdannelse, god økonomi, gode venner, stabil fyr smart osv. Utseendemessig tror jeg at jeg er ganske gjennomsnittlig men er slank, godt trent og ikke skalla i det minste... Jeg liker liksom å tro at det er de stabile trygge sidene ved meg som vil gjøre meg attraktiv (jeg er ikke stygg altså, bare veldig gjennomsnittlig..) men hvordan få frem dette? Betyr det noe på tinder? Hvordan få slikt frem uten å virke selvgod eller høy på seg selv?

Tar gjerne i mot tips om å bare droppe hele greia og prøve «gamlemetoden».

Anonymkode: d9845...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mann er det ikke håpløst. Men som kvinne er det håpløst. Siden det virker som ingen menn er ute etter noe seriøst, og alle har så dårlige profiler uten tekst. Mine tips er å skrive et par setninger om hva du feks jobber med og interesser. Kanskje med en morsom vri. Ha helt vanlige bilder av både ansikt og helfigur. Unngå bilder i bar overkropp. Og for guds skyld ikke oppgi snapchaten din. Det er så useriøst

Anonymkode: 00f1e...926

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja slik kan det gå. Jeg og ungdomskjæresten har vokst fra hverandre, heldigvis uten barn involvert.

Men så er jo den store utfordringen, hvordan finner man seg ei ny? Har ikke vært singel siden tenårene så dette kan jeg virkelig ikke. Jeg har en ide om at jeg har lyst til å prøve tinder og er derfor interessert i om det er noen i min aldersgruppe som bruker dette og det er noe håp om å finne seg en seriøs kjæreste der. Er det håpløst? 

Jeg tror egentlig at jeg er en ganske attraktiv mann så rent praktisk sett, med alt på stell med høy utdannelse, god økonomi, gode venner, stabil fyr smart osv. Utseendemessig tror jeg at jeg er ganske gjennomsnittlig men er slank, godt trent og ikke skalla i det minste... Jeg liker liksom å tro at det er de stabile trygge sidene ved meg som vil gjøre meg attraktiv (jeg er ikke stygg altså, bare veldig gjennomsnittlig..) men hvordan få frem dette? Betyr det noe på tinder? Hvordan få slikt frem uten å virke selvgod eller høy på seg selv?

Tar gjerne i mot tips om å bare droppe hele greia og prøve «gamlemetoden».

Det høres jo litt kjedelig ut å fremheve den biten av deg såpass? Du bør vel prøve å få frem mer av personligheten din - er du sporty, humor, glad i å reise, morsom? interesser ?  F.eks.

Å Tinder 😕 hmm er det rett arena ? Kanskje en mer seriøs datingside er bedre :)

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Det høres jo litt kjedelig ut å fremheve den biten av deg såpass? Du bør vel prøve å få frem mer av personligheten din - er du sporty, humor, glad i å reise, morsom? interesser ?  F.eks.

Å Tinder 😕 hmm er det rett arena ? Kanskje en mer seriøs datingside er bedre :)

Med tanke på de to svarene jeg har fått blir jeg ikke helt klok. Første sier det er alt for få seriøse på tinder, med det i mente burde jo det du fremhever skille seg ut og kanskje være positivt.

Så skriver du at det virker litt kjedelig. Sant nok, jeg er nok ikke den mest sprudlende men livet består mye av jobb og litt standard trening og interesser som litteratur, se fotball osv.. Men bør man ramse opp alt dette?

Hvilke andre arenaer finnes? Vil sukker eller møteplassen funke bedre for sånne som meg. Jeg trenger ikke hundrevis av match en er godt nok om det er den rette.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Som mann er det ikke håpløst. Men som kvinne er det håpløst. Siden det virker som ingen menn er ute etter noe seriøst, og alle har så dårlige profiler uten tekst. Mine tips er å skrive et par setninger om hva du feks jobber med og interesser. Kanskje med en morsom vri. Ha helt vanlige bilder av både ansikt og helfigur. Unngå bilder i bar overkropp. Og for guds skyld ikke oppgi snapchaten din. Det er så useriøst

Anonymkode: 00f1e...926

Ikke tro det er noe bedre som mann rundt at folk har null profiltekst og slik, men ikke at de trenger det fordi dem får matcher uansett. Som kvinne får du i hvert fall matcher som du nærmest kan velge og vrake i med antallet så lenge du ikke er hinsides kresen på å swipe til høyre.

Anonymkode: b050c...a65

• Liker 1
Skrevet (endret)
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på de to svarene jeg har fått blir jeg ikke helt klok. Første sier det er alt for få seriøse på tinder, med det i mente burde jo det du fremhever skille seg ut og kanskje være positivt.

Så skriver du at det virker litt kjedelig. Sant nok, jeg er nok ikke den mest sprudlende men livet består mye av jobb og litt standard trening og interesser som litteratur, se fotball osv.. Men bør man ramse opp alt dette?

Hvilke andre arenaer finnes? Vil sukker eller møteplassen funke bedre for sånne som meg. Jeg trenger ikke hundrevis av match en er godt nok om det er den rette.

Jeg tenkte mer at "alle" på tinder er useriøse da, så du får bedre match om du også var en utseendemessig kjekk dog useriøs kar? Mens på mer seriøse datingsider så tar kanskje folk seg mer tid til å lese profil osv. ? Men det finner du jo ut da :)

:vetikke: om alt bør ramses opp, det blir jo litt kjedelig det også hehe. Poenget var mer at jeg ikke hadde ønsket at det inntrykket man sitter igjen med etter å ha sett bilde og lest tekst KUN er = for en veldig veldig økonomisk solid og stødig kar!

Jeg tror møteplassen, sukker osv. funker bedre enn Tinder ja. Kanskje du kan teste ut alle?

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet

Mange har profil på flere nettdating-sider, vanlig å være både på Tinder, Sukker og Match samtidig f.eks.

Men hold forventningene nede! Du blir raskt kjent med noen, begynner å skrive, det er hyggelig og litt flørting - og så blir det stille. Det å gå fra å skrive til å faktisk møtes er et hinder. Neste hinder er å gå fra date nr 1 til date nr 2. Deretter kan det gå greit. Men mange strever og sliter med å i det hele tatt komme i posisjon til å bli kjent med en person, og dette gjelder faktisk både kvinner og menn (selv om kvinner ofte får flere matcher). 

Det er morsomt å prøve nettdating, men fortsett å se på mennesker rundt deg. Sannsynligheten for å treffe noen på jobb, på byen, i nabolaget etc er antagelig større..

Anonymkode: 9ae1d...913

• Liker 2
Skrevet

Ikke hør på de som sier at Tinder bare er for useriøse menn. Det er kvinner med dårlige erfaringer.

Tinder har fordelen over datingsider at det er lavterskel og at "alle" er der. Mange som alltid har vært anti nettdating vegrer seg ikke for å bruke tinder. Jeg kjenner knapt noen som ikke har vært på tinder i perioder de har vært single.

At alle er der betyr at det inkluderer de som vil ha en fling, en rebound og et forhold. Men nesten alle bruker det.

Tinder er overfladisk, og det er vanskelig å få napp som mann med mindre man har utseendet med seg. Jeg vil derfor anbefale at du anser det mer som en "backup" til tradisjonell dating, og ikke din hovedkanal. Inkluder utdannelse og jobb i profil, og skriv en kort bio - noe morsomt og litt nysgjerrighetsvekkende som du jobber litt med. 

Anonymkode: bc125...fe8

Skrevet

Hei du, jeg har vært i tindergamet i 3 år.

Kan gi noen generelle tips fra mitt ståsted da😊

- ikke ha barisbilder med mindre det er i en naturlig setting som feks stranden uten pose osv.

- ikke legg ut bilder med nevøer/nieser og ha teksten «ikke mine barn - stolt onkel». Dette da man for det første ikke bør legge ut bilder av andres barn på et slikt offentlig sted. Også fordi det bare ser ut som om man forsøker bruke barna for å fremme en omsorgsfull «jeg er glad i barn» side av seg selv. Bedre å droppe det i sin helhet.

- pass på å ha en variasjon i bilder. Ikke ha alle i samme posisjon med solbriller, eller utelukkende bilder av deg på ski, eller i en aktivitet på avstand hvor man faktisk ikke ser DEG! Det er jo deg man vil se! Du kan heller skrive om aktiviteter i profilteksten.

- profilteksten:

*Skriv hva du liker å drive med, kort om det, ingen avhandling.

*skriv høyde så slipper du spm eller feilsveip pga det. Ja jenter er overfladisk på høyde.

*skriv at du håper tinder kan hjelpe deg å finne en bra dame. «Runda 30, håper drømmedama er her😛» eller «kan man finne kjærestemateriale på tinder? Lever i håpet». Noe som indikerer at du er seriøs iallfall. Det er for meg et STORT pluss om en mann tør å skrive.

-ikke nevn alle tingene du IKKE ønsker i en dame. Nevn heller ting du faktisk ER på utkikk etter.

-eneste jeg synes er Ok å skrive er at man ikke røyker. Det kan man skrive som: «Jeg røyker ikke - du røyker ikke, la oss prøve å unngå kols sammen😆»

-ikke skriv noe som: «hvis du er interessert skriver du hei først» det er bare veldig turn off når man ser menn skrive det.

-dropp å ha masse spotify låter der ute. Jeg har sveipet bort menn pga musikk før.

Det var det jeg kom på i farten! Hilsen ei som møtte eksen sin på tinder og forholdet varte i 3 år😊 Man kan absolutt møte bra mennesker der, du må bare lære deg hvordan du luker dem bort!

Lykke til!

Anonymkode: e7c38...592

• Liker 6
Skrevet

Jeg er innom tinder i ny og ne, sveipa «nope» på mange blant annet i dag.

Jeg er k27, ser etter noe seriøst. Og dette er noen av mine tanker angående de mennene som ender i «nope» kategorien.

Men som kun har dårlige bilder. Dårlige bilder inkluderer solbriller (et bilde okay, men alle bilder... da ser man jo ikke hvem personen er), bilde langt unna (et kroppsbilde kan være interessant, men det må mikses sammen med andre nær bilder). Bilde som ser for pent/shiny ut (type fotograf bilde), eller bilde hvor han ser ut som om han kjeder seg/sur (et lite smil hjelper mye!). Bilde av halve ansiktet (hva er greia med det!? Ønsker en hel og ikke halv mann). Bilde i bar overkropp (ONS, not my cup of tea).

Bilde med barn. Burde ikke være der til å begynne med. Han man barn, skriv det, har man ikke barn, skriv det. Viktig info.

Profiltekst. Når bildene, eller i det minste det første bildet er bra, da trykker jeg inn på profilen. Om det ikke er noe tekst, tenker jeg automatisk ONS og sveiper videre. Er det kun en lite «spør da vell» :dry: nope, next! Gidder ikke mannen bruke litt krefter på å skrive noe, passer han ikke inn i mitt liv. Og enn om emoji kan brukes til mye... å kun ha med 👽😸🌮🥛🎮🚭📺🎞💻🎬... for det meste føler jeg at noe mangler... igjen, bruk gjerne litt tid og krefter på å få en grei og informstiv profiltekst.

Interesser. Joda man kan og spørre. Men å skrive litt trening, friluftsliv, gaming, brettspill... altså få inn hvilken type person du er. 

Røyk/ikke røyk, snus/ikke snus, er veldig greit at står (personlig kan jeg leve med røyk, men ikke snus).

Og en desidert viktig ting, ute etter ONS/fast forhold! Gjerne skriv så slipper jeg å anta det ene eller det andre. Jeg dømmer ingen, men jeg er ikke ute etter ONS selv, og det sparer meg et par steg i prosessen.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Ariana807 skrev:

Jeg er innom tinder i ny og ne, sveipa «nope» på mange blant annet i dag.

Jeg er k27, ser etter noe seriøst. Og dette er noen av mine tanker angående de mennene som ender i «nope» kategorien.

Men som kun har dårlige bilder. Dårlige bilder inkluderer solbriller (et bilde okay, men alle bilder... da ser man jo ikke hvem personen er), bilde langt unna (et kroppsbilde kan være interessant, men det må mikses sammen med andre nær bilder). Bilde som ser for pent/shiny ut (type fotograf bilde), eller bilde hvor han ser ut som om han kjeder seg/sur (et lite smil hjelper mye!). Bilde av halve ansiktet (hva er greia med det!? Ønsker en hel og ikke halv mann). Bilde i bar overkropp (ONS, not my cup of tea).

Bilde med barn. Burde ikke være der til å begynne med. Han man barn, skriv det, har man ikke barn, skriv det. Viktig info.

Profiltekst. Når bildene, eller i det minste det første bildet er bra, da trykker jeg inn på profilen. Om det ikke er noe tekst, tenker jeg automatisk ONS og sveiper videre. Er det kun en lite «spør da vell» :dry: nope, next! Gidder ikke mannen bruke litt krefter på å skrive noe, passer han ikke inn i mitt liv. Og enn om emoji kan brukes til mye... å kun ha med 👽😸🌮🥛🎮🚭📺🎞💻🎬... for det meste føler jeg at noe mangler... igjen, bruk gjerne litt tid og krefter på å få en grei og informstiv profiltekst.

Interesser. Joda man kan og spørre. Men å skrive litt trening, friluftsliv, gaming, brettspill... altså få inn hvilken type person du er. 

Røyk/ikke røyk, snus/ikke snus, er veldig greit at står (personlig kan jeg leve med røyk, men ikke snus).

Og en desidert viktig ting, ute etter ONS/fast forhold! Gjerne skriv så slipper jeg å anta det ene eller det andre. Jeg dømmer ingen, men jeg er ikke ute etter ONS selv, og det sparer meg et par steg i prosessen.

Jeg som skrev rett over her og HALLELUJA GIRL! Vi er like😊🙌🏻

Anonymkode: e7c38...592

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Du høres veldig lik ut som meg ts, og det betyr egentlig at du ikke kan forvente det helt store av tinder. Lager du deg en god profil vil du få matcher, men jeg synes pågangen fra damene er for liten til at man kan droppe gamlemetoden. Selv om du får matcher er det ikke alle som svarer for eksempel. Noen er bare på appen for å få bekreftelser, noen bruker den som tidsfordriv, og noen snakker allerede med flere slik at din melding blir egentlig bare "støy" de ikke orker å forholde seg til. Det er ikke alltid så lett å nå gjennom, og når du først når gjennom er det ikke sikkert at du egentlig passer særlig godt sammen med personen du har kommet i snakk med. Slik var det med forrige damen jeg datet fra tinder. Hun var flott, og vi hadde like interesser, men vi var også veldig forskjellige på en del punkter og det ville aldri ha fungert i lengden. Når du sier du er helt normal utseendemessig, kan du bare ikke forvente det helt store av tinder. Det beste er å ha appen der som et supplement til å møte damer i virkeligheten. Er man heldig treffer man kanskje drømmedamen der.

Endret av Minesveiper
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er vel raskere og bedre og starte en slik tråd på KG under eget brukernavn ... :sjenert:

Skrevet

Jeg er kvinne på 28 og traff min samboer på Tinder. Men det var etter sånn 3 år med prøving og feiling.. for noen kan det nok gå raskt, men for meg og mine 2 venninner som har funnet seg kjæreste der, så tok det ÅR. Mitt mål var å få meg en kjæreste, og jeg holdt på med 3 stykker i noen måneder, men det var svært vanskelig å finne en jeg passer så godt sammen med som jeg føler jeg gjør med han jeg nå er sammen med. Møtte også mange som hadde andre intensjoner.

Tenker du fint kan prøve Tinder og Sukker, men fremdeles prøve å treffe folk på gamlemåten. Kan anbefale DNT singelturer, spesielt de som bare er en helg - mange påmeldte = større sjanse for å finne noen aktuelle. Begynn gjerne å jobbe frivillig et sted også, gjerne et sted hvor kvinnene i flertall. 

Anonymkode: 00883...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...