Shake90 Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Vi har opplevd ved spermprøve å fått normale resultater ved offentlig gynekologundersøkelse, men ved privat klinikk vi han svært lav kvalitet 😞 Skal inn om 4 uker for ny prøve. Er det flere som har opplevd dette?? Er det virkelig så stor variasjon over kort tid? 1
Febmamma Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Aldri vært borti testing , men kan det ha noe å gjøre med at dere hadde hatt sex dagen før/samme dag som spermprøven ved det private ble tatt? Og ikke hadde hatt det ved prøve offentlig? Aner ikke hvordan retningslinjene for disse prøvetakingene er, så jeg tenke høyt
Shake90 Skrevet 27. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Febmamma skrev: Aldri vært borti testing , men kan det ha noe å gjøre med at dere hadde hatt sex dagen før/samme dag som spermprøven ved det private ble tatt? Og ikke hadde hatt det ved prøve offentlig? Aner ikke hvordan retningslinjene for disse prøvetakingene er, så jeg tenke høyt Det er også det vi tenker på. Offentlig: Vært uten samleie i en uke Privat: Samleie tirsdagskveld, testet fredag formiddag Så det kan ha noe å si, håper det ! Offentlig tok han spermprøven hjemme, tross av at det var tidlig på morgenen (kl 8), men privat så gjorde han det på klinikken. Han sa selv at han syns det var litt ubehagelig og kjente på prestasjonen. Men det har vel ingen mening om hvordan han opplevde situasjonen? Dette er bare synsing....
Febmamma Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 19 timer siden, Shake90 skrev: Det er også det vi tenker på. Offentlig: Vært uten samleie i en uke Privat: Samleie tirsdagskveld, testet fredag formiddag Så det kan ha noe å si, håper det ! Offentlig tok han spermprøven hjemme, tross av at det var tidlig på morgenen (kl 8), men privat så gjorde han det på klinikken. Han sa selv at han syns det var litt ubehagelig og kjente på prestasjonen. Men det har vel ingen mening om hvordan han opplevde situasjonen? Dette er bare synsing.... Tviler på tidspunkt på dagen og nervøsitet har noe å si, men veldig rart det var så varierende resultat . Kunne kanskje best om å få tatt en ny for å kontrollere resultatet en gang til? Normalt sett burde vel spermprøven vært ok om det var 3 dager siden sist som det var på den private klinikken. Men jeg vet ikke jeg - ren synsing fra min side. Uansett veldig merkelig å få to så sprikende resultat så ville ha fått tatt en ny
Shake90 Skrevet 28. august 2018 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2018 4 timer siden, Febmamma skrev: Tviler på tidspunkt på dagen og nervøsitet har noe å si, men veldig rart det var så varierende resultat . Kunne kanskje best om å få tatt en ny for å kontrollere resultatet en gang til? Normalt sett burde vel spermprøven vært ok om det var 3 dager siden sist som det var på den private klinikken. Men jeg vet ikke jeg - ren synsing fra min side. Uansett veldig merkelig å få to så sprikende resultat så ville ha fått tatt en ny Enig. Men det blir uansett synsing og tanker. Han skal ta nye prøver, må vente 4 uker. Forbi de ønsker å spermen skal få tid til å "reprodusere" seg å få mest pålitelige resultat. Om denne prøven viser samme lav kvalitet blir det icsi, men prøven er bra blir det inseminering.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 Hvor lang tid var det mellom den offentlige og den private spermanalysen da? Den fårlige prøven kan ha bært påbirket av feber feks... Mens den gode hadde fått nok tid til å fornye seg Anonymkode: 6975d...a53
Shake90 Skrevet 4. september 2018 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid var det mellom den offentlige og den private spermanalysen da? Den fårlige prøven kan ha bært påbirket av feber feks... Mens den gode hadde fått nok tid til å fornye seg Anonymkode: 6975d...a53 4.juni.18. : Den normale ble tatt først, offentlig (Haukeland, KK). Ble tatt hjemme kl. 08.00 - Vi hadde siste samleie for 7 dg siden. 24.aug.18 : Den med lav kvalitet ble tatt privat (Hausken). Ble tatt på klikken kl. 13.00 - Vi hadde siste samleie for 3 dg siden - vi hadde vært på styrketrening før samtalen. Han har ikke vært syk i forkant, eneste er at han har hatt slitt med noe allergi (gress) tidligere i sommer. Ellers frisk og rask. Har hatt klamydia en gang i tidlig ungdom. Ble behandlet raskt og ikke hatt noe etter dette.
Avalon Skrevet 4. september 2018 #8 Skrevet 4. september 2018 Det er mye som kan påvirke kvaliteten. Første sædprøve her (offentlig) viste litt trege sædceller. 7 dager uten sex. Andre prøve, også offentlig - 7 dager uten sex, omtrent ingen bevegelse. Sykdom, medisiner, trange bukser osv osv. Skal ikke så mye til før det er variasjon.
Shake90 Skrevet 5. september 2018 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2018 10 timer siden, Avalon skrev: Det er mye som kan påvirke kvaliteten. Første sædprøve her (offentlig) viste litt trege sædceller. 7 dager uten sex. Andre prøve, også offentlig - 7 dager uten sex, omtrent ingen bevegelse. Sykdom, medisiner, trange bukser osv osv. Skal ikke så mye til før det er variasjon. Dette gir meg et lite håp om at de neste prøvene kan bli normale. Skal ta de om tre uker. Krysser fingrene! Takk for at dere deler erfaringer.
Avalon Skrevet 5. september 2018 #10 Skrevet 5. september 2018 5 timer siden, Shake90 skrev: Dette gir meg et lite håp om at de neste prøvene kan bli normale. Skal ta de om tre uker. Krysser fingrene! Takk for at dere deler erfaringer. Da vi tok prøve nr 2 så sa de at pga den prøven tror det mest sannsynlig blir ICSI på oss, men at det kan variere mye og plutselig er neste prøve bedre slik at det blir IVF allikevel.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #11 Skrevet 28. september 2018 Ja vi har det, hos privat var den så dårlig at vi fikk 5% sjanse til å klare det selv. Men hos offentlig var den normal, og fikk beskjed om at vi kan klare deg på egenhånd. Men fortsatt ikke blitt gravid etter 4 år. Selv om vi har hatt 4 ivf forsøk. Anonymkode: 3fd6b...7ca
Alvario Skrevet 28. september 2018 #12 Skrevet 28. september 2018 Den kan ihvertfall endre seg over tid. Min mann var nesten steril og vi gikk gjennom flere mislykkede ICSI forsøk. Mye pga at de fant så veldig lite fertile sædceller. Har likevel i etterkant blitt spontant gravid flere ganger og vi har nå 4 barn, og mannen har måtte sterilisere seg på skikkelig. Masse lykke til videre!!
Shake90 Skrevet 29. september 2018 Forfatter #13 Skrevet 29. september 2018 WoopWoop! Ny test er avlagt. Vi prøvde å legge til rette, og unngikk samleie på 10 dager 🙈 Ikke sikkert det har så mye å si - men uansett nå viste spermprøven normal. Så vi gikk fra normal til dårlig kvalitet til normal. Tross at han også ble rammet av kraftig forkjølelse og influensa uken før prøven, men tror ikke han hadde feber. I så fall så skal jeg nå settes på prover —> menopur og deretter forhåpentligvis en vellykket inseminasjon 🤗
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #14 Skrevet 29. september 2018 9 timer siden, Shake90 skrev: WoopWoop! Ny test er avlagt. Vi prøvde å legge til rette, og unngikk samleie på 10 dager 🙈 Ikke sikkert det har så mye å si - men uansett nå viste spermprøven normal. Så vi gikk fra normal til dårlig kvalitet til normal. Tross at han også ble rammet av kraftig forkjølelse og influensa uken før prøven, men tror ikke han hadde feber. I så fall så skal jeg nå settes på prover —> menopur og deretter forhåpentligvis en vellykket inseminasjon 🤗 masse lykke til!! 😄 Anonymkode: 3fd6b...7ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå