AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Hei alle prøvere. Jeg har fra før fire barn, sistemann fikk jeg da jeg var 38. Men så fikk jeg veldig lyst på en til da jeg var 45. desverre var det for sent, men jeg merket visse ting som jeg tror bedret livmorslimhinnen og blodgjennomstømming midlertidig. Dette var urten don quai, grapefruktjuice, samt rå kål. Også lave doser dispril ga meg bedre blodsirkulasjon. Samt da mye grønnsaker! jeg ble gravid kun en gang da jeg var 46,5 år men mistet bare et par uker etter ikm. Så det er altså slik at jeg har og hadde eggløsning hver eneste mnd og alltid menstrasjon dag 30. I alle år. Men ble/blir ikke gravid. Jeg er altså steril til tross for jevn syklus. Legene sier jo også at man er steril ca 10 år før mensen opphører. Nå tror jeg på de. Mine blodprøver viser fortsatt ikke at overgangsalder har kommet, men det har den nok altså da, siden jeg er steril. Håper dere alle forstår hvor brått fertiliteten tar slutt. Start tidlig å prøve. Man har jo da litt tid på seg og bedre å få en baby når det passer litt dårlig enn å aldri få noen baby! En gynekolog sa til meg at hvis en kvinne aldri født før så vil hun kunne komme tidligere i overgangsalder enn en som har født. Det innebærer feks . At hun vil være steril ved 32 års alder hvis hun mister menstruasjonen tidlig ved 42 år . Hvis hun som er barnløs og risiko for tidlig overgangsalder starter å prøve å få barn når hun er 28-29 år, så har hun kanskje bare 4-5 år på seg. Dvs helt konkret ca 50-60 forsøk. Så kan man fjerne kanskje 20 av de da det i praksis kanskje ikke alltid er mulig med samleie rundt eggløsning ( feks hvis mannen reiser bort etc). Da står man igjen med å ha kanskje 30 reelle forsøk. Det er ikke mye faktisk. Håper alle kvinner heller forsøker få barn i yngre alder selv om ikke alle ting passer helt optimalt! Smerten og sjokket kan bli stor om man tror man har bedre tid enn man har! Anonymkode: 76547...130 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Jeg er også forundret over hvor lenge folk tør å gamble med fruktbarheten. Jeg har et par venninner (vi er 34) som velger å vente enda et par år fordi det "ikke passer enda". Vel, ved 35 års alder er fruktbarheten halvert... Og ved 40 år er den nede i rundt 5% sjans per forsøk, forutsatt at en ikke har kommet i tidligere overgangsalder. Skjønner ikke at folk tør... Anonymkode: 70e57...1bf 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper alle kvinner heller forsøker få barn i yngre alder selv om ikke alle ting passer helt optimalt! Smerten og sjokket kan bli stor om man tror man har bedre tid enn man har! Anonymkode: 76547...130 Nå finnes det faktisk plenty av kvinner som ikke er interessert i å få biologiske barn Kloden er overbefolket. Spre heller fryktpropagandaen din om at for hvert barn som fødes, jo større forbruk, og jo høyere belastning blir det på koden. Visste du forresten av for hvert barn en kvinne føder, forkorter hun sitt eget liv med 2 år? Det vil si at føder du 3 barn lever du gjennomsnittlig 6 år mindre enn en kvinne som aldri føder. Anonymkode: 46257...9ce 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Dessuten fikk du jo barn da du var 38 så ser ikke grunnen for det store ramaskriket ditt. De færreste kvinner velger å få barn da de er 45. De fleste har da andre ting å fylle livet sitt med enn å sette barn til verden. Å få barn da du er 45 tilsier at du er 60 når barnet konfirmeres. Verken menn eller kvinner burde få barn når de er i midten av førtiåra. Anonymkode: 46257...9ce 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå finnes det faktisk plenty av kvinner som ikke er interessert i å få biologiske barn Kloden er overbefolket. Spre heller fryktpropagandaen din om at for hvert barn som fødes, jo større forbruk, og jo høyere belastning blir det på koden. Visste du forresten av for hvert barn en kvinne føder, forkorter hun sitt eget liv med 2 år? Det vil si at føder du 3 barn lever du gjennomsnittlig 6 år mindre enn en kvinne som aldri føder. Anonymkode: 46257...9ce Jeg ville lett byttet 20 år (sikkert enda mer) mot egne barn. Å få barn er det beste jeg noensinne har gjort, jeg har aldri vært så lykkelig, de gjør meg helt tullete av glede hver eneste dag! 😍 Synes det der var et veldig merkelig argument. 😂 Anonymkode: 7b124...894 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville lett byttet 20 år (sikkert enda mer) mot egne barn. Å få barn er det beste jeg noensinne har gjort, jeg har aldri vært så lykkelig, de gjør meg helt tullete av glede hver eneste dag! 😍 Synes det der var et veldig merkelig argument. 😂 Anonymkode: 7b124...894 Hvorfor er det et merkelig argument? Er din lykke over å få barn noe som gjør deg ute av stand til å reflektere over det faktum at 7,5 milliarder mennesker og stadig økende ikke er bærekraftig i lengden? Hvis alle bare handler ut ifra hva som gjør de lykkelige, egoistisk sett, hva ser du for deg at befolkningsveksten skal ende med? Å få barn gjør ikke folk mer lykkelige, ifølge forskning. De fleste med barn er utslitte og lei av monotone hverdager med mas og stress, de bare tør ikke å innrømme det Anonymkode: 46257...9ce 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Synes det høres helt forstyrrende ut at noen sier at man ville byttet ut 20 år av å leve sitt eget liv, mot å få barn. Da kan man ikke ha en særlig god relasjon til seg selv. Må ha et fattig indre liv og lite å tilføre verden. Anonymkode: 46257...9ce 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå finnes det faktisk plenty av kvinner som ikke er interessert i å få biologiske barn Kloden er overbefolket. Spre heller fryktpropagandaen din om at for hvert barn som fødes, jo større forbruk, og jo høyere belastning blir det på koden. Visste du forresten av for hvert barn en kvinne føder, forkorter hun sitt eget liv med 2 år? Det vil si at føder du 3 barn lever du gjennomsnittlig 6 år mindre enn en kvinne som aldri føder. Anonymkode: 46257...9ce Det innlegg jeg skrev på denne siden for «prøvere og ufrivillig barnløse». Jeg som har barn forstår smerten man kan føle over ikke få barn. Innlegget var selvsagt ikke ment til de kvinner som IKKE vil ha barn. Det er helt å respektere så klart! Dette med overbefolkning er selvsagt et poeng. Og skjønner det også. Men mitt liv ville ikke vært godt uten mine barn, og jeg hadde nok vært ulykkelig. Anonymkode: 76547...130 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten fikk du jo barn da du var 38 så ser ikke grunnen for det store ramaskriket ditt. De færreste kvinner velger å få barn da de er 45. De fleste har da andre ting å fylle livet sitt med enn å sette barn til verden. Å få barn da du er 45 tilsier at du er 60 når barnet konfirmeres. Verken menn eller kvinner burde få barn når de er i midten av førtiåra. Anonymkode: 46257...9ce Menn og kvinner som kan få barn kan få det helt uten andres meninger. Og så kan man ikke få barn sånn er det. Ja jeg kunne tenkt meg enda flere barn ja. Men toget er gått. De færreste kvinner KAN få barn etter 45 år, være seg de velger det eller ei. Hvorfor skriver du dette på akkurat denne siden for «prøvere og ufrivillig barnløse»? Anonymkode: 76547...130 2
Thinkerbelle Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 Jeg tror kanskje ikke TS mente dette som «propaganda» men heller som et velmenende råd basert på noe hun selv har erfart...? ønsker man ikke barn så er jo det helt greit, men dette var vel heller ment som råd til de som ønsker barn men som drøyer og drøyer fordi det ikke passer.. og ja... det er skrevet på «prøvere og ufrivillig barnløse» så det er jo høyst relevant i min mening.. 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #11 Skrevet 26. august 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå finnes det faktisk plenty av kvinner som ikke er interessert i å få biologiske barn Kloden er overbefolket. Spre heller fryktpropagandaen din om at for hvert barn som fødes, jo større forbruk, og jo høyere belastning blir det på koden. Visste du forresten av for hvert barn en kvinne føder, forkorter hun sitt eget liv med 2 år? Det vil si at føder du 3 barn lever du gjennomsnittlig 6 år mindre enn en kvinne som aldri føder. Anonymkode: 46257...9ce Heller noen år kortere liv enn å sitte syk og gammel på sykehjem uten noen som kommer på besøk! Anonymkode: c50f7...cdb 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #12 Skrevet 26. august 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå finnes det faktisk plenty av kvinner som ikke er interessert i å få biologiske barn Kloden er overbefolket. Spre heller fryktpropagandaen din om at for hvert barn som fødes, jo større forbruk, og jo høyere belastning blir det på koden. Visste du forresten av for hvert barn en kvinne føder, forkorter hun sitt eget liv med 2 år? Det vil si at føder du 3 barn lever du gjennomsnittlig 6 år mindre enn en kvinne som aldri føder. Anonymkode: 46257...9ce Tipper hun siktet til alle de kvinnene som ønsker barn! De som ikke ønsker barn har liksom ikke noe å gjøre med akkurat denne tråden som Ts startet. Anonymkode: 61e0c...7a8 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #13 Skrevet 26. august 2018 På 25.8.2018 den 16.40, AnonymBruker skrev: Nå finnes det faktisk plenty av kvinner som ikke er interessert i å få biologiske barn Kloden er overbefolket. Spre heller fryktpropagandaen din om at for hvert barn som fødes, jo større forbruk, og jo høyere belastning blir det på koden. Visste du forresten av for hvert barn en kvinne føder, forkorter hun sitt eget liv med 2 år? Det vil si at føder du 3 barn lever du gjennomsnittlig 6 år mindre enn en kvinne som aldri føder. Anonymkode: 46257...9ce Kilder?? Anonymkode: 8ccc5...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #14 Skrevet 26. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Heller noen år kortere liv enn å sitte syk og gammel på sykehjem uten noen som kommer på besøk! Anonymkode: c50f7...cdb Du er ikke garantert besøk selv om du får barn. Barna kan dø før deg. Det kan oppstå uvennskap og konflikter som gjør at dere ikke vi ha noe med hverandre å gjøre. Alt kan skje. Om det er eneste grunnen til at du ønsker barn, bør du tenke litt mer på selve grunnen til å få barn. Anonymkode: c776a...df3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #15 Skrevet 26. august 2018 På 25.8.2018 den 16.49, AnonymBruker skrev: Synes det høres helt forstyrrende ut at noen sier at man ville byttet ut 20 år av å leve sitt eget liv, mot å få barn. Da kan man ikke ha en særlig god relasjon til seg selv. Må ha et fattig indre liv og lite å tilføre verden. Anonymkode: 46257...9ce Jeg regner med du ikke har barn selv ? Anonymkode: 877df...10a 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 På 25.8.2018 den 16.40, AnonymBruker skrev: Nå finnes det faktisk plenty av kvinner som ikke er interessert i å få biologiske barn Kloden er overbefolket. Spre heller fryktpropagandaen din om at for hvert barn som fødes, jo større forbruk, og jo høyere belastning blir det på koden. Visste du forresten av for hvert barn en kvinne føder, forkorter hun sitt eget liv med 2 år? Det vil si at føder du 3 barn lever du gjennomsnittlig 6 år mindre enn en kvinne som aldri føder. Anonymkode: 46257...9ce Har du sett på internasjonal statistikk nå, som tar med fattig fødende rundt om i verden? Gjelder ikke her hjemme det vet du. Det er ingen som helst indikasjon på noe slikt her i Norge. Til og med bestemoren min som ble født på 1800-tallet ble 86 år gammel, selv om hun fødte 9 barn. Mener du da at hun egentlig skulle blitt 104 år? Og søsteren til bestemoren til eksen min ble 106 1/2 år, men siden hun hadde to barn skulle hun vel blitt over 110 år gammel da? Og en dame jeg kjente som hadde 10 barn ble 89 år gammel. Men du mener vel da at hun egentlig skulle blitt 109 år? Merkelig at det ikke sitter masse barnløse damer på langt over 100 på sykehjemmene rundt om... 😂 Anonymkode: 64e49...94b 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sett på internasjonal statistikk nå, som tar med fattig fødende rundt om i verden? Gjelder ikke her hjemme det vet du. Det er ingen som helst indikasjon på noe slikt her i Norge. Til og med bestemoren min som ble født på 1800-tallet ble 86 år gammel, selv om hun fødte 9 barn. Mener du da at hun egentlig skulle blitt 104 år? Og søsteren til bestemoren til eksen min ble 106 1/2 år, men siden hun hadde to barn skulle hun vel blitt over 110 år gammel da? Og en dame jeg kjente som hadde 10 barn ble 89 år gammel. Men du mener vel da at hun egentlig skulle blitt 109 år? Merkelig at det ikke sitter masse barnløse damer på langt over 100 på sykehjemmene rundt om... 😂 Anonymkode: 64e49...94b Et kjapt googlesøk viser at kvinner som føder barn lever lenger enn barnløse kvinner. Barnløse lever i snitt 2-3 år mindre enn de som får barn. Også amming er bra da det reduserer risiko for brystkreft, eggstokkreft og livmorkreft. De er også mindre utsatt for benskjørhet. Anonymkode: 8ccc5...4b2 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #18 Skrevet 27. august 2018 On 8/25/2018 at 3:59 PM, AnonymBruker said: En gynekolog sa til meg at hvis en kvinne aldri født før så vil hun kunne komme tidligere i overgangsalder enn en som har født. Dette er bare oppspinn. Anonymkode: 3cacd...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #19 Skrevet 27. august 2018 På 26.8.2018 den 9.08, AnonymBruker skrev: Heller noen år kortere liv enn å sitte syk og gammel på sykehjem uten noen som kommer på besøk! Anonymkode: c50f7...cdb Oh, the irony!! Anonymkode: 67ee7...379 1
Thinkerbelle Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke garantert besøk selv om du får barn. Barna kan dø før deg. Det kan oppstå uvennskap og konflikter som gjør at dere ikke vi ha noe med hverandre å gjøre. Alt kan skje. Om det er eneste grunnen til at du ønsker barn, bør du tenke litt mer på selve grunnen til å få barn. Anonymkode: c776a...df3 Ja du har rett i at det ikke er garantert... men det du beskriver over her er vel heller uvanlig, en vanlig.. så mest sannsynlig vil de med barn få mer besøk som gammel, enn de uten barn.. slike «alt kan skje»-svar kommer alltid opp i trådene på KG😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå