Gå til innhold

Hvor mye har du på brukskonto akkurat nå og.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og hvor lenge skal det vare?

Jeg er uføretrygdet. Har betalt alle regninger, satt over penger på regningskonto, huslån er betalt, og har satt over sparepenger på sparekonto, samt at jeg på mandag betalte en veterinærregning på 2100,- kr.

Akkurat nå har jeg da igjen 10.409,- kr, og dette skal vare til 20/9. Skal dekke mat (for to personer), og andre små, tilfeldige utgifter som en pakke sokker på H&M eller noe på apoteket. Har ingen planlagte, større innkjøp i sikte den neste måneden, så regner med å ha igjen noen få tusenlapper som kan gå til sparekontoen kvelden før neste "lønn" på konto.

Anonymkode: c82f2...3e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kr 15,-. Jeg handler det meste med Trumf Visa, og jeg betaler for kjøpene mine 1 gang pr mnd. Resten av pengene har jeg på sparekonto. Jeg overfører penger fra sparekonto til regningskonto samme dag som regningene skal betales.

Anonymkode: 2f882...09d

• Liker 1
Skrevet

Ca 500 kr, får penger den 1.

Anonymkode: af3cb...996

• Liker 1
Skrevet

50 000 kr. Rester etter feriepenger og fikk igjen på skatten. Får lønn 12. hver mnd, betaler lån, renter og avdrag på leiligheten 1. hver mnd, 7500 kr.

Har brukt 10 000 kr på kredittkortet da, så reellt sett har jeg 40k. 

Anonymkode: 42828...63d

Skrevet

ca. 7000 kr. Månedsutgiftene er betalt, så pengene står til lønna kommer den 12. Bruker kredittkort for å handle på butikken, drivstoff, osv. Saldoen betales hver måned uten ekstra kostnader. 

Skrevet
3 minutter siden, Mykela skrev:

ca. 7000 kr. Månedsutgiftene er betalt, så pengene står til lønna kommer den 12. Bruker kredittkort for å handle på butikken, drivstoff, osv. Saldoen betales hver måned uten ekstra kostnader. 

Er det fordi du har kredittkort med ulike prosenter eller rabatter på de ulike kjøpestedene?

Jeg har selv f.eks. Trumf Visa som jeg bruker til å kjøpe matvarer hos Kiwi og Meny, men har nylig lest at det også gir 0,5% på alle andre kjøp andre steder også (unntatt konkurrerende matvareforretninger)

TS

Skrevet

Ca 2000. Men har satt en del på regningkonto :) 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det fordi du har kredittkort med ulike prosenter eller rabatter på de ulike kjøpestedene?

Jeg har selv f.eks. Trumf Visa som jeg bruker til å kjøpe matvarer hos Kiwi og Meny, men har nylig lest at det også gir 0,5% på alle andre kjøp andre steder også (unntatt konkurrerende matvareforretninger)

TS

Ja, det er kun pga rabatter og fordeler. 

Skrevet

Har betalt alle faste utgifter, satt 5000 kr på sparekonto og 5000 kr på matkonto. Har shoppet klær for ca. 3000 kr (for første gang i år) og har da 14 000 kr på brukskonto. Regner med halvparten av disse også kan spares til slutt. 

Anonymkode: 612b8...067

Skrevet

2003,63kr. De skal vare til 20.sept. Skal rekke til det samme som deg,mat for 2 og tilfeldige behov som skulle dukke opp...

Anonymkode: 97584...939

• Liker 2
Skrevet

4000,-, går på AAP, skal vare til mandag. 

Anonymkode: ba058...77b

Skrevet

8600,43 som skal vare til neste utbetaling fra nav (sykmelding)

Anonymkode: 50006...934

Skrevet

Har ca 1300 som skal vare til 14. september. Skal dekke mat, og diverse annet jeg måtte trenge. 

Anonymkode: 4e0b9...aca

Skrevet

Litt over 2000 kroner, som skal vare til lønningsdag 15.09.

Får heldigvis barnetrygd den 31., og holder ikke det må jeg ta av de tusenlappene jeg optimistisk satte over på sparekonto ved forrige lønning.

Anonymkode: bb5b7...b9e

Skrevet

Så deilig å se en slik tråd som ser reell ut, i stedet for full av skryt og jug! 👍

Har 13.045 på brukskonto, skal vare til 12. sept.

Anonymkode: c3e86...8c6

• Liker 3
Skrevet

2812kr. Da er bil, husleie og sparing betalt. Skal vare til 12/09, så håper det går uten å måtte låne litt fra sparekontoen. Fikk den laveste lønningen på lenge, så blir spennende å se.

Anonymkode: a2739...7a1

• Liker 1
Skrevet

17362,40 

Alt betalt, skal vare til slutten av september. Får lønn på fredag. 

Skrevet

3300, også får jeg barnetrygd den 31. Det skal vare til 12. september. Det går til mat og det som trengs for to voksne og et barn. Litt i minste laget, men sånn ble det denne måneden, mye uforutsette utgifter.

Anonymkode: 8dda4...28a

Skrevet

Brukskontoen er ganske tom, men har en del på regningskonto, og sparekonto. Overfører penger til brukskonto når jeg skal handle. Bruker ikke å ha penger stående på kontoen.

Anonymkode: c8b14...cdc

• Liker 1
Skrevet

1804kr på brukskonto nå, får utbetalt om 9 dager. Litt i minste laget, men det er fordi jeg satt for mye på sparing. Så jeg er ikke bekymret for om det rekker til neste utbetaling.

Anonymkode: 99d71...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...