AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Fikk litt selvinnsikt for noen måneder siden og innså at facebook rett og slett tok for mye av fokuset i hverdagen, jeg var dér for mye, sjekket for ofte, lot meg påvirke psykisk av innleggene og bildene til folk. Så jeg tok et magadrag og deaktiverte hele kontoen. Jeg føler meg mye mer vel i hverdagen, fokuserer på mine egne ting og har blitt mye tryggere på meg og mine egne ting, men nå blir jeg ikke invitert i bursdager eller fester, ikke husker folk bursdagen min heller. Og når jeg klaget til venninnen min, sa hun at sånn blir det bare når man ikke er på sosiale medier nå.. har hun rett? Kan jeg skylde meg selv? Anonymkode: 6ceec...807
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: men nå blir jeg ikke invitert i bursdager eller fester, ikke husker folk bursdagen min heller. Dette er grunnen til at jeg ikke har slettet min fb-konto. Synd det skal være sånn. FB har blitt for viktig på flere områder, selv om mesteparten som poster for tiden er tull, visdomsord og tagging av venner i teite videoer. Anonymkode: 3dbff...735 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 Nei, absolutt ikke. Eller det burde ikke være slik. Er de venner nok, skal de kunne tilrettelegge for at du også blir invitert. Skjønner ikke hva som er så galt med å kunne sende en tekstmelding for å invitere? Venner som er så fokusert på sosiale medier ønsker ikke jeg i livet mitt, men SoMe har tydelig tatt over. Anonymkode: a7d12...cb3 1
Måbarefåsiat... Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Jeg husker ikke når folk har bursdag. Facebook minner meg på det. Men jeg husker at folk eksisterer da. Og synes det er litt fjollete når noen oppretter arrangement for en vennemiddag eller familiebursdag. 4
Gent82 Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Det er virkelig trist at voksne folk tenker sånn. Ihvertfall hvis 'ekte' venninne(r) avviser eller fryser deg ut fordi du ikke er på facebook. Samfunn-og moralsk forfall 3
Gjest Senil Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 Husker nok ikke bursdager til venner uten facebook. Men husker så klart å invitere de på fest.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Facebook minner meg på bursdager, men jeg har begynt å sende melding eller en hyggelig snap til mine nærmeste venner og familie i stedet for en gratulasjon på fb. Anonymkode: 3dbff...735 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Da er iallfall vennene dine ødelagte av Facebook. Dersom de ikke husker på venner utenfor skjermen. Bra du kom deg ut Anonymkode: 5ef63...ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå