AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Har fått postiv EL test flere ganger uten at det ser ut som egget faktisk slipper. Ser nå på kalenderen at det er 3 uker mellom hver positive EL test. Andre som har erfaring med intervall mellom hver gang kroppen forsøker EL? Håper egget faktisk slapp denne gang. Vanlig med mange forsøk på EL etter pilleslutt? Eller kanskje noe annet feil🤔 Anonymkode: c6e82...e55
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått postiv EL test flere ganger uten at det ser ut som egget faktisk slipper. Ser nå på kalenderen at det er 3 uker mellom hver positive EL test. Andre som har erfaring med intervall mellom hver gang kroppen forsøker EL? Håper egget faktisk slapp denne gang. Vanlig med mange forsøk på EL etter pilleslutt? Eller kanskje noe annet feil🤔 Anonymkode: c6e82...e55 En blodprøve som garantert viser om du har hatt eggløsning er Progesteron. Hvis du får positiv el test og «føler» eggløsningen så ta en blodprøve ca 6-7 dager senere hos Furst laboratorie i feks Oslo (trenger ikke gå via lege og den koster ca kr 150,-, drop in). Dette med nøyaktig temp måling etc er jo ikke alltid like enkelt. Men om du får din menstrasjon ca 14 dager etter at du tror det var eggløsning så er det også en rimelig sikker garant for at eggløsning har foregått. Jeg var litt usikker på om jeg hadde eggløsning grunnet at jeg ikke ble gravid til tross for jevn menstrasjon dag 29 eller 30 hver mnd. Så tok blodprøver og så da at jo - jeg hadde eggløsning hver eneste mnd! Så for min del var det nok alderen (da 46 år). Fikk mitt fjerde og siste barn da jeg var 38, og ble i 45 års alder lysten på en til, men da var det altså for sent! Jeg har fortsatt eggløsning og menstruasjon hver måned (er 47,5 år nå) men blir nok aldr gravid igjen desverre. Man er gjerne steril ca 10 år før menstruasjonen forsvinner helt ved ca 50 års alderen. Anonymkode: bc049...7a6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: En blodprøve som garantert viser om du har hatt eggløsning er Progesteron. Hvis du får positiv el test og «føler» eggløsningen så ta en blodprøve ca 6-7 dager senere hos Furst laboratorie i feks Oslo (trenger ikke gå via lege og den koster ca kr 150,-, drop in). Dette med nøyaktig temp måling etc er jo ikke alltid like enkelt. Men om du får din menstrasjon ca 14 dager etter at du tror det var eggløsning så er det også en rimelig sikker garant for at eggløsning har foregått. Jeg var litt usikker på om jeg hadde eggløsning grunnet at jeg ikke ble gravid til tross for jevn menstrasjon dag 29 eller 30 hver mnd. Så tok blodprøver og så da at jo - jeg hadde eggløsning hver eneste mnd! Så for min del var det nok alderen (da 46 år). Fikk mitt fjerde og siste barn da jeg var 38, og ble i 45 års alder lysten på en til, men da var det altså for sent! Jeg har fortsatt eggløsning og menstruasjon hver måned (er 47,5 år nå) men blir nok aldr gravid igjen desverre. Man er gjerne steril ca 10 år før menstruasjonen forsvinner helt ved ca 50 års alderen. Anonymkode: bc049...7a6 Takk for svar! Kanskje jeg skal prøve å få tatt en sånn blodprøve😊 Alltid fint å vite med sikkerhet og jeg synes temping er veldig vanskelig Anonymkode: c6e82...e55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå