AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Skal kontakte utleiere for leilighet og de skriver i annonsen at jeg skal skrive litt om meg selv. Hva er det viktig å ha med her? Det er ikke alle annonser som krever fast ansettelse, men hvordan får jeg lagt frem at jeg jobber fullt selv om jeg ikke er fast ansatt eller har noen stillingsprosent? Anonymkode: dff8a...729
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Du kan skrive "jobber fem dager i uken ved ...". Hvorfor har du ikke stillingsprosent? Det er lurt hvis du blir syk og skal få sykepenger. Anonymkode: 8a2b4...45f 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 Du får enten si det som det er, eller lyve. Anonymkode: 0b25a...5c5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Du kan skrive at du jobber fulltid ved "bedrift", for du gjør jo det selv om du ikke har en stillingsprosent. Jobber du innen offentlig helse? For da skjønner jeg at du er "sikret" fulltid til tross for at du ikke har fast stilling.. Ellers tror jeg det er viktig å få med hobbyer og personlige kvaliteter som gjør at de skjønner at du ikke sitter hjemme hele tiden, at du vil ta vare på leiligheten, at du betaler i tide, ikke bråker og er et oppegående menneske Anonymkode: 23159...2dc
GulSitron Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Jeg har skrevet litt om meg selv tidligere. Blant annet at jeg er rolig, ikke røyker og ikke har husdyr. At jeg er ryddig og liker å ha orden rundt meg. At jeg jobber på sykehjem som tilkallingsvikar, men at jeg jobber gjennomsnittlig 80% Har fått de leilighetene jeg har "søkt på" 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan skrive at du jobber fulltid ved "bedrift", for du gjør jo det selv om du ikke har en stillingsprosent. Jobber du innen offentlig helse? For da skjønner jeg at du er "sikret" fulltid til tross for at du ikke har fast stilling.. Ellers tror jeg det er viktig å få med hobbyer og personlige kvaliteter som gjør at de skjønner at du ikke sitter hjemme hele tiden, at du vil ta vare på leiligheten, at du betaler i tide, ikke bråker og er et oppegående menneske Anonymkode: 23159...2dc Men om jeg skriver at jeg jobber fulltid, vil ikke det bli oppfattet som at jeg har en 100% stilling? Ellers takk for tips å ta med. Men må bare spørre hva som er galt med å være mye hjemme? Er veldig hjemmekjær av meg og ganske sliten etter jobb, så flyr ikke mye rundt og farter i uka annet enn trening. 10 minutter siden, GulSitron skrev: Jeg har skrevet litt om meg selv tidligere. Blant annet at jeg er rolig, ikke røyker og ikke har husdyr. At jeg er ryddig og liker å ha orden rundt meg. At jeg jobber på sykehjem som tilkallingsvikar, men at jeg jobber gjennomsnittlig 80% Har fått de leilighetene jeg har "søkt på" Takk for tips! Jeg jobber hver dag, men det kan komme en periode om vinteren hvor det er så lite å gjøre at jeg kan få beskjed om å ikke komme på jobb. Anonymkode: dff8a...729 2
Tvist Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om jeg skriver at jeg jobber fulltid, vil ikke det bli oppfattet som at jeg har en 100% stilling? Ellers takk for tips å ta med. Men må bare spørre hva som er galt med å være mye hjemme? Er veldig hjemmekjær av meg og ganske sliten etter jobb, så flyr ikke mye rundt og farter i uka annet enn trening. Takk for tips! Jeg jobber hver dag, men det kan komme en periode om vinteren hvor det er så lite å gjøre at jeg kan få beskjed om å ikke komme på jobb. Anonymkode: dff8a...729 Da ville jeg bare skrevet hvor jeg jobber, uten å nevne stillingsprosent. Og interesser, alder, hvor du kommer fra eller lignede.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Skriv at du er en dreven heroinmisbruker i 50 årene, som eier en mannevond pitbullterrier, og har nav som "arbeidsgiver". Da får du sikkert leiligheten. 😁 Anonymkode: ea933...46d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 Du trenger egentlig ikke skrive noe om stillingsprosent eller ansattform. Skriv "jeg jobber ved ****" Ellers er det jo en liten beskrivelse av deg selv. typisk "rolig, stille, ryddig, ordnet økonomi, ikke røyk/husdyr, sporty, engasjert" eller hva som passer for deg. Er du for eksempel utdannet vernepleier, sykepleier eller annen utdanning, så er det ikke negativt få med "utdannet sykepleier, jobber ved ****" Sist jeg leide var det "enslig nyutdannet teknolog, kvinne i slutten av tyveårene, flytter for å starte i ny jobb, sosial men foretrekker dra ut framfor fester hjemme, ordnet økonomi" Anonymkode: ede86...794
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå