Gå til innhold

Moccamaster....positive og negative erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg kaffetrakter og lurer på om du er fornøgd med moccamasteren din?

Anonymkode: 5df47...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en helt grei kaffetrakter. Pass på at du snur den på hodet en gang i ny og nè med alle delene av da det er et lager av vann der som få vet om. Særlig om du skal bort en stund så vannet ikke ligger der og gror.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Mercedesen av kaffetraktere kjøpte min for 25 år siden da jeg skulle flytte på hybel, kosta 1700 kr å det var mye for en kaffetrakter da å det er den fremdeles, deler til en 25 år gammel får du også, kjøp en som trakter rett på termokanna veldig praktisk

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, visp skrev:

Det er en helt grei kaffetrakter. Pass på at du snur den på hodet en gang i ny og nè med alle delene av da det er et lager av vann der som få vet om. Særlig om du skal bort en stund så vannet ikke ligger der og gror.

Takk for svar. Skal det vere nødvendig å gjer med en kaffetrakter som er så dyr og bra?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Skal det vere nødvendig å gjer med en kaffetrakter som er så dyr og bra?

Det er ikke noe galt med den, men den er designet sånn. Jeg gjør det i forbindelse med vask av den. Jeg mente ikke at du må skru den fra hverandre, bare ta bort alle løse deler før du snur den på hodet:) Altså kolbe, trakt og den metallstangen som fører vannet til selve kaffen. Ikke komplisert.

• Liker 1
Skrevet

I alle kaffetraktere kan det ligge igjen vann. Jeg kjører en runde kaffetrakterrens om det er lenge siden den har vært brukt. 

Elsker moccamasteren min! Jeg har hatt billig kaffetrakter tidligere, og den gjorde forsåvidt jobben. Men den var mer ustabil og mye kjipere å vaske. Ikke gikk det an å justere gjennomrenningen i filteret heller.

Skrevet

Det er en veldig stødig og solid maskin. Man har den i mange mange år. Den er klassisk og fin. 

Anonymkode: 5b152...2c0

• Liker 1
Skrevet

Moccamaster er en god kaffetrakter, men lager ikke bedre kaffe enn for eksempel denne.

Skrevet
3 timer siden, T-Rex skrev:

Moccamaster er en god kaffetrakter, men lager ikke bedre kaffe enn for eksempel denne.

Dersom du trakter kaffe flere ganger daglig vil en slik være oppbrukt ganske fort, ser du på arbeidsplasser rundtetter er det moccamaster det stort sett går i

Anonymkode: f1587...f9f

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, T-Rex skrev:

Bare tull! Har hatt det merket en gang selv, og aldri mer!

Har hatt Moccamaster i mange år nå, og det kommer ikke noe anna inn her av trakter. Kjøpte den for 800,- den gangen, hva som gikk av Elkjøp den gangen vet jeg ikke, men så billig har den ikke vært etterpå som jeg har fått med meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er godt fornøyd med min Moccamaster, og kommer nok aldri til å velge en annen trakter igjen.

Skrevet

Obs hadde nettopp Moccamaster på tilbud til ca 800 kr, fikk sikret meg en.

Anonymkode: 784eb...0ff

Skrevet
1 hour ago, tdm900 said:

Bare tull! Har hatt det merket en gang selv, og aldri mer!

Har hatt Moccamaster i mange år nå, og det kommer ikke noe anna inn her av trakter. Kjøpte den for 800,- den gangen, hva som gikk av Elkjøp den gangen vet jeg ikke, men så billig har den ikke vært etterpå som jeg har fått med meg.

Jeg kjenner både Moccamaster og Braun kaffetrakterne godt, og det er ikke kvalitetsforskjell på kaffen de lager. Det er mulig Moccamaster er mer langlivet, men jeg synes den tar for stor plass i forhold til en mindre trakter, som gir like god kaffe. Relativt dyr er den også.

Skrevet

+1 til Moccamaster her. Jeg har også en som trakter rett på kanna.

Se etter tilbud!

Skrevet
6 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg kjenner både Moccamaster og Braun kaffetrakterne godt, og det er ikke kvalitetsforskjell på kaffen de lager. Det er mulig Moccamaster er mer langlivet, men jeg synes den tar for stor plass i forhold til en mindre trakter, som gir like god kaffe. Relativt dyr er den også.

Jeg synes begge er like bra, til privat bruk. Har faktisk begge, ikke i samme hus da.

har moccamaster som trakter rett på kanna her hvor jeg oppholder meg mest, og er veldig fornøyd med den.

Anonymkode: b6149...7fe

Skrevet

Moccamaster er topp, men jeg hadde holdt meg langt unna de som trakter rett på kanna. Uansett hvor nøye du er med å varme opp kanna først får du ikke holdt kaffen varm til den er ferdig traktet like godt som med en varmeplate. 

Anonymkode: c56ba...db7

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du trakter kaffe flere ganger daglig vil en slik være oppbrukt ganske fort, ser du på arbeidsplasser rundtetter er det moccamaster det stort sett går i

Anonymkode: f1587...f9f

Den kan jeg skrive under på. Vi har moccamaster på jobb, den blir satt på minst 9 ganger hver dag/kveld. Er fra tidlig 2000tallet og like god den dag i dag. Og ner lett å få tak i ny av den glasskolben, som jo lett kan knuse i en stressende hverdag på jobb.

Anonymkode: 7b958...927

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moccamaster er topp, men jeg hadde holdt meg langt unna de som trakter rett på kanna. Uansett hvor nøye du er med å varme opp kanna først får du ikke holdt kaffen varm til den er ferdig traktet like godt som med en varmeplate. 

Anonymkode: c56ba...db7

Akkurat det er jeg helt enig med deg i👍👍

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...