Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok eggløsningssprøyte på torsdag, om kvelden. Hadde sex samme dag og i går. Våkner idag med veeldig eggløsningssmerte, men mannen kommer ikke hjem før sent idag :( kan det være for sent å ha samleie da? 

Er det sånn at det er lurest å ha sex om morgenene ? Om man prøver å bli gravid.. 

Anonymkode: 74168...981

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har smerter i forkant og samme dag som El + dagen etterpå🤷‍♀️ 

Anonymkode: d6529...2d8

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har smerter i forkant og samme dag som El + dagen etterpå🤷‍♀️ 

Anonymkode: d6529...2d8

Ååh:) er så redd jeg har eggløsning nå, og at det er for sent å ha sex senere

Skrevet

..

Skrevet

Det går vel greit? 

Fra NHI:

"Skal befruktning av egget kunne skje, må sædcellene være på plass en gang mellom 3 dager før eggløsning og 1 dag etter." 

Anonymkode: 74424...1aa

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går vel greit? 

Fra NHI:

"Skal befruktning av egget kunne skje, må sædcellene være på plass en gang mellom 3 dager før eggløsning og 1 dag etter." 

Anonymkode: 74424...1aa

Så bra! Håper det stemmer..

men betyr eggløsningssmerter at eggløsning har vært eller skjer ganske snart ? Noen om vet?

Skrevet

Ved eggløsningssmerter skjer eggløsningen i de minuttene (egget presser seg ut av kapselen i eggstokken). Nå smerten er over er egget sluppet og vil fanges opp samt transporteres nedover egglederen. Men egget lever kun Max 12-24 timer. Derfor bør samleie skje senest denne tiden med smerter. Sædcellene skal også gjennom en prosess for å klare å befrukte egget. Denne prosessen tar ca 4-6 timer, men de raskeste bruker kun 10-30 minutter å nå opp til egget. Men vil altså ikke klare å befrukte før etter 4-6 timer. Derfor kan det være for sent å ha sex på kvelden hvis eggløsningen var tidlig på morgenen. Så lurest å ha sex dagene før i tillegg til samme dag.

Anonymkode: dc5c7...2a8

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved eggløsningssmerter skjer eggløsningen i de minuttene (egget presser seg ut av kapselen i eggstokken). Nå smerten er over er egget sluppet og vil fanges opp samt transporteres nedover egglederen. Men egget lever kun Max 12-24 timer. Derfor bør samleie skje senest denne tiden med smerter. Sædcellene skal også gjennom en prosess for å klare å befrukte egget. Denne prosessen tar ca 4-6 timer, men de raskeste bruker kun 10-30 minutter å nå opp til egget. Men vil altså ikke klare å befrukte før etter 4-6 timer. Derfor kan det være for sent å ha sex på kvelden hvis eggløsningen var tidlig på morgenen. Så lurest å ha sex dagene før i tillegg til samme dag.

Anonymkode: dc5c7...2a8

Vi hadde sex for 2 timer siden, og kjenner det fortsatt, men det er ikke så vondt som det var tidligere. Så da har jeg vell hatt eggløsning, og det var kanskje for sent.. Men vi hadde samleie på torsdag og i går på dagen.. håper det funker :) 

Skrevet

Kan være en cyste også ...? Det er jo flere follikler som modnes hver syklus , og ikke alltid de slutter å vokse selvom et egg har sluppet . Spesielt siden du har tatt elsprøyte var det det første som slo meg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...