AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Jeg har spart endel på høyrentekonto, har lyst å investere i aksjer, men siden alle sier at krakket er rundt hjørnet sitter jeg på gjerdet og venter til jeg får god pris. Er handelskrigen som pågår nå et tegn på at krakket er rundt hjørnet? Er varslet renteoppgang et tegn? Hvem kan spå best om dette? Anonymkode: c2925...de9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #2 Skrevet 25. august 2018 Må du gjøre det så dramatisk? Det kan gå mange år mellom vært krakk. Hva med å gjøre små investeringer og bygge deg opp en buffer slik at når krakket kommer (i 2050?) så har du mye å gå på? Anonymkode: 1f402...103
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 😂 Hvis det var så enkelt å si hva som vil skje i aksjemarkedet i fremtiden, hadde jo alle vært millionærer. Dessuten er det festlig at du spør på KG, av alle steder! Det kan komme et krakk i morgen, om et år, om ti år... Er det lurt å ha pengene på konto til lav rente (i praksis går du i minus) i 10 år før krakket kommer? Neppe. Anonymkode: 5aa51...27a 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spart endel på høyrentekonto, har lyst å investere i aksjer, men siden alle sier at krakket er rundt hjørnet sitter jeg på gjerdet og venter til jeg får god pris. Er handelskrigen som pågår nå et tegn på at krakket er rundt hjørnet? Er varslet renteoppgang et tegn? Hvem kan spå best om dette? Anonymkode: c2925...de9 Aksjer? Eller mener du aksjefond? Anonymkode: cbab3...84e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spart endel på høyrentekonto, har lyst å investere i aksjer, men siden alle sier at krakket er rundt hjørnet sitter jeg på gjerdet og venter til jeg får god pris. Er handelskrigen som pågår nå et tegn på at krakket er rundt hjørnet? Er varslet renteoppgang et tegn? Hvem kan spå best om dette? Anonymkode: c2925...de9 Og mens du venter, stiger muligens kursene... Anonymkode: cbab3...84e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 I en annen tråd, der noen ba om råd i forbindelse med investering i aksjefond for kr 100 000,-, fikk ts råd om å handle for kr 10 000,- hver mnd fremover. Anonymkode: cbab3...84e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spart endel på høyrentekonto, har lyst å investere i aksjer, men siden alle sier at krakket er rundt hjørnet sitter jeg på gjerdet og venter til jeg får god pris. Er handelskrigen som pågår nå et tegn på at krakket er rundt hjørnet? Er varslet renteoppgang et tegn? Hvem kan spå best om dette? Anonymkode: c2925...de9 Hvilke aksjer tenker du å investere i? Anonymkode: cbab3...84e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Er det aksjefond du tenker på, er det mange gode tips og råd i denne tråden: Den Store Fondstråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786144&page=154 Anonymkode: cbab3...84e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 Hvorfor være så svart/hvitt. Kjør inn 10% av pengene dine nå, 30% neste år osv. Helt opp til hvor høy risikotoleransen din er, og hvis du ikke vet hvor høy toleranse du har så ikke ta mer enn 50% av pengene dine i aksjemarkedet. Anonymkode: be845...766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå