Gå til innhold

Foreldrene mine liker meg ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men føler meg frustrert. 

Jeg er vokst opp i et strengt kristent hjem. Vi er mange søsken, jeg er nr 2. Jeg har alltid vært « meg» og kanskje ikke helt klart å passe inn i « rammen». Jeg har gjort svært lite galt og stort sett oppført meg bra, men likevel føler jeg meg tilsidesatt av foreldrene mine. 

Jeg har to yngre søsken som er i samme situasjon som meg. Ugifte og ikke barn. Nå kommer det frem at foreldrene mine har tilbudt de å kausjonere så de får kjøpt seg leilighet. Søsteren min skal flytte og de skal hjelpe henne å flytte. 

Da jeg flyttet for 4 år siden måtte jeg betale flyttebyrå fordi « de ikke hadde tid» . Det kostet meg flere tusen kroner. 

Jeg er voksen, og klarer meg selv, men jeg kjenner at det er litt sårt. Jeg har alltid vært ærlig og ikke skjult ting og eneste jeg får igjen for det er dritt føler jeg, Skjønner at folk syns det er latterlig at jeg føler det sånnn, og jeg burde bare drite i det. Jeg jobber med det, men det er ikke alltid like lett... jeg føler meg mobbet og ikke likt av mine egne foreldre. Dette ble rotete..måtte bare få det ut❤️

Anonymkode: 655cd...55f

Videoannonse
Annonse
Gjest andysowhat
Skrevet (endret)

At det er latterlig at folk tar forgitt folk som oppfører seg ordentlig, syns jeg ikke er latterlig. 

Det jeg syns er latterlig, er at folk kan ha så «gode» verdier og holdninger at de gir faen i å prise de som prises skal.

Og det mener jeg.

Endret av andysowhat
Skrevet

Kan det være fordi du er en av de eldste (ikke at det er greit av den grunn). Men mange opplever at yngre søsken får mer enn de selv fikk. Jeg er yngst og hadde fordeler brødrene mine ikke hadde...

Anonymkode: e37c5...ae1

Skrevet

Skjønner godt at du synes det er sårt og følelsen av å bli mobbet/mislikt kommer ikke fra ingensteds. Det er blir bare ren spekulasjon fra min side, men kan det være noe i at siden du hele tiden har vært åpen og ærlig (altså deg selv) så passer ikke det inn i bildet av hvordan foreldrene dine ønsker at du skal være? At de ikke kan se seg selv i deg på et vis? At du gjennom å være den du er minner dine foreldre om sine egne tilkortkommenheter?

Du skriver noe at de nå skal hjelpe dine søsken. Hvilken relasjon har de til foreldrene dine? Jatter de alltid med uten å opponere eller stille spørsmål? Lever de og oppfører de seg som dine foreldre ønsker og etter deres normer og forventninger? Hadde de fortsatt vært "gulliunger" hvis de hadde vært eller handlet på måter som foreldrene ikke likte?

Stiller en haug med spørsmål som du selvsagt ikke trenger å svare på, men som kan være måter å se situasjonen an på. Anbefaler en titt på temaet "narcisstic family dynamics".

Anonymkode: 778ec...0d2

Skrevet

Kristne folk setter seg selv og likesinnede høyest desverre, min mor har alltid gitt mer til sin side av familien da de er "litt bedre" mitt søsken er også mer på "hennes side" av familien å dette merkes svært godt, hun ser det bare ikke selv, hennes side blir forsvart til de grader, å hun farer med løgn for å forsvare dem, på en måte er det litt som JW, er du ikke enig blir du utstøtt

Det er blandt kristne du finner de falskeste og dømmende folkene

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...