Gå til innhold

Sagt opp leietaker, skal selv flytte inn. Innafor å spørre om man kan komme innom en dag og ta div mål etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, så har jeg sagt opp leietakeren fordi jeg selv skal flytte inn. Kan jeg spørre leietakeren om jeg kan komme innom og ta mål i div rom etc før de flytter ut? 

Anonymkode: 49244...486

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du spørre, men du burde nok vurdere om det er så viktig at du er villig til å bruke tiden og roen deres

Anonymkode: 052cb...006

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier, så har jeg sagt opp leietakeren fordi jeg selv skal flytte inn. Kan jeg spørre leietakeren om jeg kan komme innom og ta mål i div rom etc før de flytter ut? 

Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre, det kan du fint vente med til du disponerer boligen selv. Juridisk har du heller ingen rettigheter her. 

Anonymkode: a48d5...abb

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan du, men da kan du skru ned månedsleia 50% den måneden du måler 

Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre om du får lov til dette, men de kan selvfølgelig også velge å si nei. Men det skader jo ikke å spørre hvis man har en god tone med leietagerene sine. 

Anonymkode: e3170...250

• Liker 4
Skrevet

I vanlige leiekontrakter så står det jo at man har lov til å holde visning(er) i oppsigelsestiden for potensielle nye leietakere, så jeg ser egentlig ikke problemet at jeg stikker innom en time for å ta noen mål. Men jeg vet jo det er to forskjellige saker da. Jeg tenker bare at det er en fordel for min egen del i forhold til oppussing, bestilling av møbler og div annet som har flere ukers bestillingstid at jeg får tatt meg en liten tur innom før overtakelse. Da kan jeg sette i gang prosessen tidligere og bestille alt mulig, uten å måtte risikere å bo i leiligheten uten både seng og sofa i flere uker..

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vanlige leiekontrakter så står det jo at man har lov til å holde visning(er) i oppsigelsestiden for potensielle nye leietakere, så jeg ser egentlig ikke problemet at jeg stikker innom en time for å ta noen mål. Men jeg vet jo det er to forskjellige saker da. Jeg tenker bare at det er en fordel for min egen del i forhold til oppussing, bestilling av møbler og div annet som har flere ukers bestillingstid at jeg får tatt meg en liten tur innom før overtakelse. Da kan jeg sette i gang prosessen tidligere og bestille alt mulig, uten å måtte risikere å bo i leiligheten uten både seng og sofa i flere uker..

Hvorfor tok du ikke mål før du leide ut? Du kan spørre og hvis vedkommende er grei og du får lov bør du skru ned månedsprisen litt som en takk for at han var grei. Jeg hadde ikke latt deg få det uten litt nedkutting i månedsleia, vedkommende kan være i dårlig humør og lite hjelpsom når du har sakt han opp

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du  ikke tegninger over din egen leillighet? Det finner du  kanskje også på  nett.

Anonymkode: b3cdc...ab9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvfølgelig kan du det. Enten så får du et ja eller et nei, verre er det ikke. 

På den andre siden kan du også vente - er dette noe du bare må gjøre nå, eller kan du vente?

Anonymkode: b7fd6...631

Skrevet
11 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvorfor tok du ikke mål før du leide ut? Du kan spørre og hvis vedkommende er grei og du får lov bør du skru ned månedsprisen litt som en takk for at han var grei. Jeg hadde ikke latt deg få det uten litt nedkutting i månedsleia, vedkommende kan være i dårlig humør og lite hjelpsom når du har sakt han opp

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du  ikke tegninger over din egen leillighet? Det finner du  kanskje også på  nett.

Har leid ut over flere år og har aldri bodd i leiligheten min selv. Har ikke tegninger med mål over rommene i leiligheten, det fulgte faktisk ikke med da jeg kjøpte leiligheten. Fikk det heller aldri, selv om jeg etterspurte det..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har leid ut over flere år og har aldri bodd i leiligheten min selv. Har ikke tegninger med mål over rommene i leiligheten, det fulgte faktisk ikke med da jeg kjøpte leiligheten. Fikk det heller aldri, selv om jeg etterspurte det..

Er dette i et borettslag, tilknyttet et boligbyggelag (som feks OBOS), kan du få tegningene ved å henvende deg dit.

• Liker 1
Skrevet

Alt kan spørres om.

Anonymkode: fb5bd...1a9

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette i et borettslag, tilknyttet et boligbyggelag (som feks OBOS), kan du få tegningene ved å henvende deg dit.

Nei.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei.

Selveierleilighet? Da kan du også kontakte noen for å få tegningene.

Skrevet

Huseierlaget der du bor kan kontaktes, dersom det er selveierleillighet.

Skrevet

Tegningene finnes også arkivert hos Kommunen. I byarkivet elns. Du kan be om å få tilsendt dette på mail eller på papir.

Skrevet

Har du en god nabo med samme leillighet, kunne du jo spurt om tegninger eller mål?

Skrevet

Post adressen, å kan vi finne tegningen :sjarmor:

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Nei? Men hva da? Kan du  gi opplysninger er det lettere  å hjelpe.

Skrevet

Her var ts svært behjelpelig, gitt. Minner meg om damen som løp etter håndtverkerne med stoppeklokken.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...