AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Ikke dårlig. https://ageofshitlords.com/facebook-now-has-71-gender-options Agender Androgyne Androgynes Androgynous Asexual Bigender Cis Cis Female Cis Male Cis Man Cis Woman Cisgender Cisgender Female Cisgender Male Cisgender Man Cisgender Woman F2M Female to Male Female to male trans man Female to male transgender man Female to male transsexual man FTM Gender Fluid Gender neutral Gender Nonconforming Gender Questioning Gender Variant Genderqueer Hermaphrodite Intersex Intersex man Intersex person Intersex woman M2F Male to Female Male to female trans woman Male to female transgender woman Male to female transsexual woman Man MTF Neither Neutrois Non-binary Other Pangender Polygender T* man T* woman Trans Trans Female Trans Male Trans Man Trans Person Trans*Female Trans*Male Trans*Man Trans*Person Trans*Woman Transexual Transexual Female Transexual Male Transexual Man Transexual Person Transexual Woman Transgender Female Transgender Person Transmasculine Two* person Two-spirit Two-spirit person Woman Anonymkode: 6a6f3...9ef 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Herlighet. Er mer tilhenger av å røske opp i tildels kvelende kjønnsroller, enn å skape enda flere skiller og avgrensede kategorier. Anonymkode: b515b...407 13
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Forbanna tull. Anonymkode: 147b3...195 13
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 Hva med å bare ha mann, kvinne, trans? Aseksuell er f.eks ikke et kjønn, men en slags levemåte/legning
Duff Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Hvorfor kan vi ikke bare få være mennesker. Hvorfor alle disse båsene? Jeg er jo fortsatt meg selv og vil behandle andre slik de behandler meg uavhengig av legning eller kjønn. Skal vi liksom gå rundt å huske på at nn er bifil og XX transe for å snakke til dem på forskjellig måte. 8
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 Like rettigheter for 'one-spirit persons' nå!
Djungelvrål Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anonymkode: fd1fb...5b6 Er delvis enig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 Det er jo litt diskriminerende da. Jeg har nemlig lest at det finnes over 200 kjønn. Hva med resten liksom? For øvrig så nekter jeg å omtale meg selv som cis, cis- woman, cis-female (hva er egentlig forskjellen?) Jeg er jente/kvinne. Anonymkode: 7de1b...1d4 6
Thyra Skrevet 26. august 2018 #10 Skrevet 26. august 2018 På 24.8.2018 den 22.09, AnonymBruker skrev: Ikke dårlig. https://ageofshitlords.com/facebook-now-has-71-gender-options Agender Androgyne Androgynes Androgynous Asexual Bigender Cis Cis Female Cis Male Cis Man Cis Woman Cisgender Cisgender Female Cisgender Male Cisgender Man Cisgender Woman F2M Female to Male Female to male trans man Female to male transgender man Female to male transsexual man FTM Gender Fluid Gender neutral Gender Nonconforming Gender Questioning Gender Variant Genderqueer Hermaphrodite Intersex Intersex man Intersex person Intersex woman M2F Male to Female Male to female trans woman Male to female transgender woman Male to female transsexual woman Man MTF Neither Neutrois Non-binary Other Pangender Polygender T* man T* woman Trans Trans Female Trans Male Trans Man Trans Person Trans*Female Trans*Male Trans*Man Trans*Person Trans*Woman Transexual Transexual Female Transexual Male Transexual Man Transexual Person Transexual Woman Transgender Female Transgender Person Transmasculine Two* person Two-spirit Two-spirit person Woman Anonymkode: 6a6f3...9ef Mange av de benevnelsen der betyr da det samme? Og aseksuell er ikke et kjønn. 14
Thyra Skrevet 26. august 2018 #11 Skrevet 26. august 2018 På 25.8.2018 den 4.40, AnonymBruker skrev: Anonymkode: fd1fb...5b6 Er det også en mental sykdom å være intersex? Er det bare innbilning dersom man er født med tvetydige kjønnsorganer og/eller kjønnskromosomer? Når personalet på sykehuset ikke umiddelbart kan si om babyen er gutt eller jente, så er det fordi babyen har en mental sykdom? 16
Thyra Skrevet 26. august 2018 #12 Skrevet 26. august 2018 (endret) På 24.8.2018 den 22.17, AnonymBruker skrev: Herlighet. Er mer tilhenger av å røske opp i tildels kvelende kjønnsroller, enn å skape enda flere skiller og avgrensede kategorier. Anonymkode: b515b...407 Det ene trenger da ikke å utelukke det andre? Men selv om jeg mener det blir litt for snevert å insistere på at det kun finnes to kjønn, synes jeg det går for langt om man skal ha 200. Endret 26. august 2018 av Thyra
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #13 Skrevet 26. august 2018 4 minutter siden, Thyra skrev: Det ene trenger da ikke å utelukke det andre? Men selv om jeg mener det blir litt for snevert å insistere på at det kun finnes to kjønn, synes jeg det går for langt om man skal ha 200. Men det er kun 2 kjønn. Jente tiss og guttetiss. Og en 3 der det ikke har gått riktog for seg og man er født med begge deler. Resten er bare føleri og dill. Anonymkode: 7ab93...323 8
Thyra Skrevet 26. august 2018 #14 Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er kun 2 kjønn. Jente tiss og guttetiss. Og en 3 der det ikke har gått riktog for seg og man er født med begge deler. Resten er bare føleri og dill. Anonymkode: 7ab93...323 Føleri og dill? Hva man føler er da en viktig del av det å være mann eller kvinne. Er det kun kjønnsorganet ditt som avgjør ditt kjønn? Hadde det vært helt uproblematisk å tilpasse seg om du en morgen våknet opp med motsatt kjønnsorgan? 4
Tøytigern Skrevet 26. august 2018 #15 Skrevet 26. august 2018 20 minutter siden, Thyra skrev: Mange av de benevnelsen der betyr da det samme? Og aseksuell er ikke et kjønn. Det samme tenkte jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #16 Skrevet 26. august 2018 1 hour ago, Thyra said: Føleri og dill? Hva man føler er da en viktig del av det å være mann eller kvinne. Hva med de som føler seg som en katt? 1 hour ago, Thyra said: Er det kun kjønnsorganet ditt som avgjør ditt kjønn? Det, og X-kromosomet. Anonymkode: 6a6f3...9ef 9
Sportsbabe Skrevet 26. august 2018 #17 Skrevet 26. august 2018 Hva med bare å ha kvinne og mann. Så kan alle de som føler seg spesielle heller oppsøke psykolog! 3
En gulere himmel Skrevet 26. august 2018 #18 Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, Sportsbabe said: Hva med bare å ha kvinne og mann. Så kan alle de som føler seg spesielle heller oppsøke psykolog! Identitetspolitikken har gått helt overstyr. 1
Thyra Skrevet 26. august 2018 #19 Skrevet 26. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de som føler seg som en katt? Det, og X-kromosomet. Anonymkode: 6a6f3...9ef Alle har da minst ett x-kromosom... Men du har ikke noen kjønnsidentitet utover det? Du føler deg kun som kvinne pga kjønnsorgan og kjønnskromosomer? Og regner med at du ville automatisk følt deg som mann om du hadde penis og mannlige kjønnskromosomer? Du tror ikke det er noen forskjell på kvinnelige og mannlige hjerner? Men at "normale friske mennesker" automatisk identifiserer seg med det kjønnsorganet de er født med? Hva med de som er født intersex men identifiserer seg som enten kvinne eller mann? Burde de ha identifisert seg som intersex siden det er det de er født som? 2
Thyra Skrevet 26. august 2018 #20 Skrevet 26. august 2018 11 minutter siden, Sportsbabe skrev: Hva med bare å ha kvinne og mann. Så kan alle de som føler seg spesielle heller oppsøke psykolog! Tror du en psykolog kan få noen til å forandre sin kjønnsidentitet til å passe med deres fysiske kjønn? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå