Gå til innhold

Klatreplante på berg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt en bolig, og bak huset er det et steinberg. Har tenkt ut at jeg vil ha en klatreplante som dekker litt oppover denne, og lurer på om noen har tips? Den må vær uten blomster da jeg hater de som flyr og stikker meg 🐝 

Anonymkode: f7e64...470

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat kjøpt en bolig, og bak huset er det et steinberg. Har tenkt ut at jeg vil ha en klatreplante som dekker litt oppover denne, og lurer på om noen har tips? Den må vær uten blomster da jeg hater de som flyr og stikker meg 🐝 

Eføy ?

Anonymkode: b674d...474

Skrevet

Klatrehortensia

Anonymkode: 735b4...585

• Liker 1
Skrevet

Villvin.

Anonymkode: 77364...b3f

• Liker 1
Skrevet

Eføy er veldig lett og da må du huske på at den er giftig, om du har eller planlegger å få barn.

Ellers går det an å sette opp en liten mur og fylle igjen med litt jord, så får du plass til nøysomme nyttevekster som rips, solbær og stikkelsbær.

Anonymkode: 2b022...843

Skrevet
På 24.8.2018 den 21.29, AnonymBruker skrev:

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klatrehortensia

Anonymkode: 735b4...585

Typisk KG-svar ... :fnise:

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Villvin.

Anonymkode: 77364...b3f

Villvin er kjempeflott! Vokser godt, grønn og fin på sommeren og nydelige høstfarger. :) 

Anonymkode: 208e3...52b

Skrevet
På 24.8.2018 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Men om de som flyr får tilgang til blomster med nektar så vil de foretrekke det foran å stikke deg. :) 

Vi har mange blomster på terrassen og bier, humler og veps (og noen mindre som jeg ikke vet hva heter) flyr rundt og koser seg med å samle nektar. Vi har aldri blitt stukket av noe som helst. Vepsen var nærgående i sommer, men det var unormalt mye veps i år sier ekspertene. 

Jeg synes det er koselig med humler som surrer rundt og gjør humletingene sine. Men skjønner at du ikke vil tiltrekke deg insekter i hagen, så gå for noe som er foreslått i tråden. Synes det er et veldig pluss med flotte høstfarger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...