Gå til innhold

Er det bare jeg som spiser pizza hver fredag/lørdag/1 gang i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 24.8.2018 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Med andre ord litt "ut", og i alle fall ikke trendy.... ;)   Hva hvis jeg i tillegg til pizza hver uke også gjerne spiser terteskjell med fiskepudding, erter, hvit saus og reker som kosemat en helgekveld :fnise:

Anonymkode: 53e7f...df2

Skjell med bacon, fiskepudding,reker og masse erter. Og revet gulrot ved siden av. Det er sånn jeg liker det, og lærte oppskriften og ideen av moren til en kjæreste. Nam, så godt! 🙂

Til dere som tror pizza er bare usunt; det trenger det jo ikke være. I Italia er det vanlig å bruke sardiner som topping. Italienske bunner er tynne, så nei, det er ikke usunt om du hiver på sunne ingredienser. Det sier seg jo selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Matsnobberi kaller jeg det, greit at du har råd til å kjøpe langtidsbraisert svinenakke men du behøver ikke kalle andres mat ekkel 

Anonymkode: 3b203...a27

Ehh..

Svinenakke er blant det billigste kjøttet du finner. Og i alle fall kjøttstykker som blir kastet da alle vi ha "finere" stykker av svin, som filet og koteletter. 

Anonymkode: 4063f...ec0

• Liker 2
Skrevet
På 26.8.2018 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Kyllingkjøttdeig er direkte ekkelt. Det er mekanisk utbeinet. Det vil si at hele kyllingskrotten (etter at de beste stykkene er tatt bort) går gjennom maskinen. Så her er det ryggmarg og alt annet du ikke får solgt i hele stykker.  

Anonymkode: 4063f...ec0

Nei, i Norge er det ikke lov med muk (mekanisk utbeinet kjøtt) i kyllingkjøttdeig. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Matsnobberi kaller jeg det, greit at du har råd til å kjøpe langtidsbraisert svinenakke men du behøver ikke kalle andres mat ekkel 

Anonymkode: 3b203...a27

Man kjøper ikke det. Man lager det. Hjemme. Akkurat som pizza kan være en svært sunn matrett som man kan spise hver dag om så er hvis man lager den selv og balanserer ingrediensene ;)

Skrevet

Akkurat spist pizza tre dager på rad... 😁

Anonymkode: 4d9a0...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...