AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #61 Skrevet 26. august 2018 Vi spiser gjerne pizza hver helg. Men vi lager ikke typisk norsk pizza med tykk bunn og kjedelig fyll. Her lages det italiensk bunn i porsjonsstørelse, hjemmelaget pizzasaus, mozarella og hva ellers vi har lyst på 😛 norsk hjemmelaget er det kjedeligste noen kan servere meg 😴 Anonymkode: 0926d...972
Tøytigern Skrevet 26. august 2018 #62 Skrevet 26. august 2018 På 24.8.2018 den 19.52, AnonymBruker skrev: Pleier å spise pizza 1 gang hver uke, flere? Er det mye? Anonymkode: cbe48...555 Nei. Gjør det ofte selv, jeg. Grøt på formiddagen og pizza til helgekosen, seinere på kvelden. Mums.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #63 Skrevet 26. august 2018 På 24.8.2018 den 20.04, AnonymBruker skrev: Spiser ikke pizza hver uke, men et «junkfood»-måltid pr uke. Kan også være taco, lasagne, spaghetti osv. Anonymkode: 729ac...5ba Er taco plutselig junkfood? Det er jo skjell/lefse med kjøttdeig og masse grønnsaker, ville ikke akkurat kalt det junkfood. Anonymkode: d8d2e...2fe
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #64 Skrevet 26. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi spiser gjerne pizza hver helg. Men vi lager ikke typisk norsk pizza med tykk bunn og kjedelig fyll. Her lages det italiensk bunn i porsjonsstørelse, hjemmelaget pizzasaus, mozarella og hva ellers vi har lyst på 😛 norsk hjemmelaget er det kjedeligste noen kan servere meg 😴 Anonymkode: 0926d...972 Her blir ikke mat omtalt som "kjedelig". Her legges det vekt på god smak. En skal tross alt ikke ha en samtale med maten heller. Anonymkode: d38d3...41e 1
Gjest Regn Skrevet 26. august 2018 #65 Skrevet 26. august 2018 Vi lager ofte fredagspizza. Varierer den i blant.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #66 Skrevet 26. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her blir ikke mat omtalt som "kjedelig". Her legges det vekt på god smak. En skal tross alt ikke ha en samtale med maten heller. Anonymkode: d38d3...41e Deg om det 🙄 Anonymkode: 0926d...972
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #67 Skrevet 26. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, pizza er ikke godt for ofte. Heller ikke taco eller lasagne. Noen helger er det lik så godt med fisk eller annen ordentlig middag Anonymkode: 39e5e...5f2 En helg har jo tre kvelder. Og hvor kommer påstanden om at fisk er mer ordentlig middag enn pizza og taco fra? Denne helgen vil jeg nok påstå fredagspizzaen med salicella, bakt paprika og balsamicomarinert løk, var både sunnere og krevde mer jobb en kveldens pannestekte laks med urtehollandeise og smørbakte amadinepoteter. Anonymkode: 4063f...ec0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #68 Skrevet 26. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Er taco plutselig junkfood? Det er jo skjell/lefse med kjøttdeig og masse grønnsaker, ville ikke akkurat kalt det junkfood. Anonymkode: d8d2e...2fe Kjøttdeig er ikke sunt, det mater også dårlige bakterier i magen. Noen har masse prosessert og sukret dressinger og rømme til også- heller ikke sunt Om man spiser hjemmelaget salsa uten sukker, samt bytter ut kjøttdeig med kidneybønnestuing så er det veldig sunt Anonymkode: 7ede9...169
Brunello Skrevet 26. august 2018 #69 Skrevet 26. august 2018 På 25.8.2018 den 9.30, AnonymBruker skrev: På 24.8.2018 den 21.03, AnonymBruker skrev: Med andre ord litt "ut", og i alle fall ikke trendy.... Hva hvis jeg i tillegg til pizza hver uke også gjerne spiser terteskjell med fiskepudding, erter, hvit saus og reker som kosemat en helgekveld Anonymkode: 53e7f...df2 Pizza er godt, enkelt å lage og absolutt ikke utrendy. Fler og fler kjøper egne pizzaovner, så det er faktisk litt trendy med pizza. Ser at noen skriver at pizza tar lang tid å lage. Det er bare tull. Det som tar litt tid er heving av deigen, men den kan man sette kvelden før og kaldheve. Det er viktig å bruke sterk varme, og sette pizzaen nederst i ovnen med undervarme (nye ovner har ofte pizza-program). Kjøper man i tillegg en pizzastein, vil man få gode resultat.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #70 Skrevet 26. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøttdeig er ikke sunt, det mater også dårlige bakterier i magen. Noen har masse prosessert og sukret dressinger og rømme til også- heller ikke sunt Om man spiser hjemmelaget salsa uten sukker, samt bytter ut kjøttdeig med kidneybønnestuing så er det veldig sunt Anonymkode: 7ede9...169 Karbonadedeig er vel heller ikke så galt. Eller kyllingkjøttdeig. Anonymkode: 18559...046
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #71 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Karbonadedeig er vel heller ikke så galt. Eller kyllingkjøttdeig. Anonymkode: 18559...046 Kyllingkjøttdeig er direkte ekkelt. Det er mekanisk utbeinet. Det vil si at hele kyllingskrotten (etter at de beste stykkene er tatt bort) går gjennom maskinen. Så her er det ryggmarg og alt annet du ikke får solgt i hele stykker. Karbonadedeig er fortsatt veldig tett på fett og salt, og består også i dårligere stykker av kjøtt samt mye hinner og brusk. Her lages tacoen med langtidsbraisert svinenakke, mørbrad eller lignende. Bearbeidet kjøtt blir jeg stadig mer skeptisk til. Anonymkode: 4063f...ec0
Line40 Skrevet 26. august 2018 #72 Skrevet 26. august 2018 Ja😀, Hjemmelaget pizza hver fredag , ogmed god salat.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #73 Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kyllingkjøttdeig er direkte ekkelt. Det er mekanisk utbeinet. Det vil si at hele kyllingskrotten (etter at de beste stykkene er tatt bort) går gjennom maskinen. Så her er det ryggmarg og alt annet du ikke får solgt i hele stykker. Karbonadedeig er fortsatt veldig tett på fett og salt, og består også i dårligere stykker av kjøtt samt mye hinner og brusk. Her lages tacoen med langtidsbraisert svinenakke, mørbrad eller lignende. Bearbeidet kjøtt blir jeg stadig mer skeptisk til. Anonymkode: 4063f...ec0 5% fett og 0 gram salt. Veeeldig salt, altså:-) Anonymkode: d38d3...41e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #74 Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5% fett og 0 gram salt. Veeeldig salt, altså:-) Anonymkode: d38d3...41e Ikke så veldig fett heller. Og ikke er det usunt å få i seg litt fett heller. Anonymkode: 18559...046
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #75 Skrevet 27. august 2018 Fast tradisjon hver lørdag her i huset.Men vi varierer mellom kjøttdeigpizza med tykk bunn,hvit pizza,tynnbunnet med mozzarella og spekeskinke,pepperoni,skinke og ananas. Anonymkode: 0fb40...30f
font Skrevet 27. august 2018 #76 Skrevet 27. august 2018 Her i huset er fredagspizzaen hellig Alltid hjemmelaget med tynn bunn og forskjellig fyll fra gang til gang.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #77 Skrevet 27. august 2018 På 26.8.2018 den 12.11, AnonymBruker skrev: Kyllingkjøttdeig er direkte ekkelt. Det er mekanisk utbeinet. Det vil si at hele kyllingskrotten (etter at de beste stykkene er tatt bort) går gjennom maskinen. Så her er det ryggmarg og alt annet du ikke får solgt i hele stykker. Karbonadedeig er fortsatt veldig tett på fett og salt, og består også i dårligere stykker av kjøtt samt mye hinner og brusk. Her lages tacoen med langtidsbraisert svinenakke, mørbrad eller lignende. Bearbeidet kjøtt blir jeg stadig mer skeptisk til. Anonymkode: 4063f...ec0 Ja, og takk og lov for at de bruker hele dyret som de har avlet opp og avlivet. Mener du man skal skjære av fileten og kaste resten av dyret? Hvor har du det fra at marg er usunt? Anonymkode: 3b203...a27
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #78 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, og takk og lov for at de bruker hele dyret som de har avlet opp og avlivet. Mener du man skal skjære av fileten og kaste resten av dyret? Hvor har du det fra at marg er usunt? Anonymkode: 3b203...a27 Jeg sa ekkelt. Ikke usunt. Beinsplinter er ikke noe jeg føler for å få i maten, så for egen del mener jeg skrotten bør males opp og brukes til dyrefôr. Anonymkode: 4063f...ec0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #79 Skrevet 27. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ekkelt. Ikke usunt. Beinsplinter er ikke noe jeg føler for å få i maten, så for egen del mener jeg skrotten bør males opp og brukes til dyrefôr. Anonymkode: 4063f...ec0 Matsnobberi kaller jeg det, greit at du har råd til å kjøpe langtidsbraisert svinenakke men du behøver ikke kalle andres mat ekkel Anonymkode: 3b203...a27
SoWhat? Skrevet 27. august 2018 #80 Skrevet 27. august 2018 På 24.8.2018 den 20.12, AnonymBruker skrev: Kan godt spise pizza både en og to ganger i uka, favorittmat ❤️ Alltid hjemmelaget, og ofte vegetarisk. Pizza kan være både sunt og usunt, alt etter hva du topper den med Anonymkode: 53e7f...df2 Det er min klare favorittmat også. Pizza kan være så mye, og smake forskjellig. Som du skriver, så spørs det nemlig hva en topper med. Jeg foretrekker oftest tynne bunner, så blir ikke så mye av det som er " usunt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå