AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg har skikkelig lyst til å bli med i et studentkor. De fleste har hatt opptak allerede, men jeg vet om et som ikke har hatt opptak ennå. Problemet er at en psykolog som jeg hadde noen samtaler med for litt over et år siden er med i det koret. Kan jeg bli med i det koret? Eller blir det helt feil? Har ikke tenkt å oppsøke henne. Det er jo rundt 40 medlemmer så trenger ikke prate med henne. Jeg vil ikke sette henne i en vanskelig situasjon. Tanker? Anonymkode: 2ed1e...082
Gjest Stella Rose Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skikkelig lyst til å bli med i et studentkor. De fleste har hatt opptak allerede, men jeg vet om et som ikke har hatt opptak ennå. Problemet er at en psykolog som jeg hadde noen samtaler med for litt over et år siden er med i det koret. Kan jeg bli med i det koret? Eller blir det helt feil? Har ikke tenkt å oppsøke henne. Det er jo rundt 40 medlemmer så trenger ikke prate med henne. Jeg vil ikke sette henne i en vanskelig situasjon. Tanker? Anonymkode: 2ed1e...082 Hva så?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 13 minutter siden, Stella Rose said: Hva så? Så du tenker ikke at det er et problem? Jeg vil ikke at det skal bli ubehagelig for henne. Anonymkode: 2ed1e...082
Gjest Stella Rose Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du tenker ikke at det er et problem? Jeg vil ikke at det skal bli ubehagelig for henne. Anonymkode: 2ed1e...082 Hun kommer ikke til å bry seg.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Som helsepersonell må jeg helt ærlig si jeg hadde vært skeptisk om en av pasientene mine plutselig begynte i samme kor som meg, kan jo ikke vite om det er stalking eller hva, kjent greie at mange blir fasinert av psykologen sin (jeg er ikke psykolog btw). 40 er ikke mange, de fleste kor er veldig sosiale med pausekaffe, turer og sosiale happenings, samt omtredene og sosiale greier ifm det. Er dere i samme stemmegruppe blir det også øving bare med gruppen innimellom på pauser. Spørsmålet er hva du mener med "noen samtaler", og hva som er settingen. Stor forskjell på en bedriftshelsetjeneste som snakker med ansatte for å finne løsninger på problemer på en avdeling og utrening for schizofreni. Anonymkode: 2ad5e...624
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som helsepersonell må jeg helt ærlig si jeg hadde vært skeptisk om en av pasientene mine plutselig begynte i samme kor som meg, kan jo ikke vite om det er stalking eller hva, kjent greie at mange blir fasinert av psykologen sin (jeg er ikke psykolog btw). 40 er ikke mange, de fleste kor er veldig sosiale med pausekaffe, turer og sosiale happenings, samt omtredene og sosiale greier ifm det. Er dere i samme stemmegruppe blir det også øving bare med gruppen innimellom på pauser. Spørsmålet er hva du mener med "noen samtaler", og hva som er settingen. Stor forskjell på en bedriftshelsetjeneste som snakker med ansatte for å finne løsninger på problemer på en avdeling og utrening for schizofreni. Anonymkode: 2ad5e...624 Hvis du har dette problemet anbefaler jeg å jobbe i en annen by eller et annet sted enn der du bor. Pasientene dine skal unnngå fritidsaktiviteter fordi du er tilstede? Til TS: Dette vil ikke være noe problem for en rutinert psykolog. Hils på henne som du hilser på de andre. Nå omgås dere som privatpersoner og ikke som behandler/pasient. Anonymkode: 3e220...496 11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #7 Skrevet 24. august 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som helsepersonell må jeg helt ærlig si jeg hadde vært skeptisk om en av pasientene mine plutselig begynte i samme kor som meg, kan jo ikke vite om det er stalking eller hva, kjent greie at mange blir fasinert av psykologen sin (jeg er ikke psykolog btw). 40 er ikke mange, de fleste kor er veldig sosiale med pausekaffe, turer og sosiale happenings, samt omtredene og sosiale greier ifm det. Er dere i samme stemmegruppe blir det også øving bare med gruppen innimellom på pauser. Spørsmålet er hva du mener med "noen samtaler", og hva som er settingen. Stor forskjell på en bedriftshelsetjeneste som snakker med ansatte for å finne løsninger på problemer på en avdeling og utrening for schizofreni. Anonymkode: 2ad5e...624 Tror du må roe paranoiaen din. På et lite sted må man regne med slikt. Anonymkode: 783b7...84a 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som helsepersonell må jeg helt ærlig si jeg hadde vært skeptisk om en av pasientene mine plutselig begynte i samme kor som meg, kan jo ikke vite om det er stalking eller hva, kjent greie at mange blir fasinert av psykologen sin (jeg er ikke psykolog btw). 40 er ikke mange, de fleste kor er veldig sosiale med pausekaffe, turer og sosiale happenings, samt omtredene og sosiale greier ifm det. Er dere i samme stemmegruppe blir det også øving bare med gruppen innimellom på pauser. Spørsmålet er hva du mener med "noen samtaler", og hva som er settingen. Stor forskjell på en bedriftshelsetjeneste som snakker med ansatte for å finne løsninger på problemer på en avdeling og utrening for schizofreni. Anonymkode: 2ad5e...624 Stalking fra pasienter er virkelig ikke vanlig, så jeg synes det er rart å skulle tenke på akkurat det, bare fordi en tidligere pasient slutter seg til samme kor. Ts skriver at samtalene dessuten var for over ett år siden. Stakkars pasienter på små steder, de bør jo da etter denne logikk helst ikke nærme seg de fritidsaktivitene stedets eneste lege evt måtte ha? Jeg er helsepersonell selv, og ville ikke tenkt på stalking om en av mine pasienter joinet samme kor som meg. Ei heller ville jeg synes det var spesielt ubehagelig. Anonymkode: fa5bb...30f 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du må roe paranoiaen din. På et lite sted må man regne med slikt. Anonymkode: 783b7...84a Enig. Og også i større byer kan man tilfeldigvis også møte på tidligere pasienter i ulike settinger, f.eks i et kor. Anonymkode: fa5bb...30f 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #10 Skrevet 24. august 2018 Om du bor utenfor de store byene er dette ihvertfall helt innafor og vanlig, spør du meg. Det er få aktiviteter og lite folk, så om man har en felles interesse så vil man møte psykologer eller leger. Sikkert et problem også i byer om det er snakk om uvanlige interesser Anonymkode: 3522f...bef
Apis Skrevet 24. august 2018 #11 Skrevet 24. august 2018 Hvordan vet du at psykologen er med i akkurat dette koret, Stalking? 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #12 Skrevet 24. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om du bor utenfor de store byene er dette ihvertfall helt innafor og vanlig, spør du meg. Det er få aktiviteter og lite folk, så om man har en felles interesse så vil man møte psykologer eller leger. Sikkert et problem også i byer om det er snakk om uvanlige interesser Anonymkode: 3522f...bef Jeg vil ikke virke som en stalker. Jeg bor i en av de store byene i landet, men det er virkelig ikke så stort, møter kjente på gata hele tiden. De fleste korene har hatt opptak allerede. Jeg ønsker å være med i et studentkor og dette var det eneste jeg fant som ikke har hatt opptak ennå. 1 minutt siden, Apis said: Hvordan vet du at psykologen er med i akkurat dette koret, Stalking? Koret har en facebook-side. Hun var på bilder som koret har lagt ut. Jeg stalker henne ikke. Jeg gikk ikke så lenge til henne, er snakk om ca. 4 mnd, men hun sluttet i jobben og det var ikke pga. psykose eller ustabilitet jeg gikk dit. Det var snakk om angst. Jeg går til en annen psykolog nå og vi ble enig om at jeg skal utfordre meg selv og bli med på en studentaktivitet, jeg har alltid likt å synge og tenkte at et kor ville være en fin arena å eksponere meg selv. Samt kanskje få et større nettverk. Det koret virket perfekt, eneste minuset er at hun ser ut til å være med. Må jeg finne en annen aktivitet? Hva kan det være? Anonymkode: 2ed1e...082
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #13 Skrevet 24. august 2018 Jeg tenker at det ikke er noe problem. I koret er ikke psykologen på jobb som psykolog, hun er bare ei helt vanlig dame som har en felles interesse med deg. Jeg møter på min tidligere psykolog jevnlig i jobbsammenheng, da jeg selv jobber innen psykisk helsevern nå. Det kjentes litt rart i starten, men der er vi begge profesjonelle på jobb, mens den gangen jeg gikk til psykolog var det som privatperson. Du har like stor rett til å synge i koret som henne. Jeg hadde ikke reagert negativt om en av mine pasienter dukket opp på samme fritidsaktivitet som meg. Jeg ville forholdt meg til ham eller henne som en hvilken som helst annen person. Anonymkode: fdb2d...c60 3
Apis Skrevet 24. august 2018 #14 Skrevet 24. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke virke som en stalker. Jeg bor i en av de store byene i landet, men det er virkelig ikke så stort, møter kjente på gata hele tiden. De fleste korene har hatt opptak allerede. Jeg ønsker å være med i et studentkor og dette var det eneste jeg fant som ikke har hatt opptak ennå. Koret har en facebook-side. Hun var på bilder som koret har lagt ut. Jeg stalker henne ikke. Jeg gikk ikke så lenge til henne, er snakk om ca. 4 mnd, men hun sluttet i jobben og det var ikke pga. psykose eller ustabilitet jeg gikk dit. Det var snakk om angst. Jeg går til en annen psykolog nå og vi ble enig om at jeg skal utfordre meg selv og bli med på en studentaktivitet, jeg har alltid likt å synge og tenkte at et kor ville være en fin arena å eksponere meg selv. Samt kanskje få et større nettverk. Det koret virket perfekt, eneste minuset er at hun ser ut til å være med. Må jeg finne en annen aktivitet? Hva kan det være? Anonymkode: 2ed1e...082 Nei, kjør på, da er det jo bare et kor hun tilfeldigvis er medlem i tenker jeg, hun har jo eller ingen behandler relasjon til deg mer, 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #15 Skrevet 24. august 2018 Bare bli med i koret du! Jeg går forøvrig på samme treningsstudio som min psykolog, h*n jobber der også innimellom som vikar og da er det h*n som leder gruppetimene jeg går på, null problem!😊 Anonymkode: cb851...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #16 Skrevet 25. august 2018 Det er ikke noe problem TS, begynn i det koret! Jeg gikk til psykolog i over ett år, og jeg har gått på yogatimer hos henne etterpå. Det gikk helt fint, men hun spurte meg på forhånd om vi skulle late helt som om vi ikke kjente hverandre overhodet, eller om det var greit at de andre la merke til at vi kjente hverandre fra før. Jeg møter på henne i byen også av og til, da stopper vi og snakker litt hvis situasjonen tillater det. Anonymkode: cf0d6...923
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #17 Skrevet 26. august 2018 På 24.8.2018 den 21.04, AnonymBruker skrev: Så du tenker ikke at det er et problem? Jeg vil ikke at det skal bli ubehagelig for henne. Anonymkode: 2ed1e...082 Det største problemet er vel at det blir ubehagelig for deg? Det er jo hun som vet alt om deg, ikke motsatt. Anonymkode: c4dea...c32
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #18 Skrevet 26. august 2018 Hun er helt vant til det, så det takler hun nok veldig fint. Hadde en periode der jeg traff min tidligere fastlege ofte på butikken, hadde hatt masse kognitiv terapi hos henne og snakket om så og si alt. Hun lot alltid som ingenting og jeg synes egentlig det var litt vanskelig. Helt til vi en gang ble stående etterhverandre i køen og da spurte hun på vei ut om vi skulle gå en liten tur i området. Så gikk vi en liten tur og "hentet oss opp" på mine problemer og det ble en veldig fin greie som gjorde det mye enklere å hilse på henne senere. For en fastlege er det kanskje ganske sjelden med psykologiske pasienter. For psykologen din skjer sånne ting hele tiden og hun har sikkert sine strategier. Anonymkode: a4a68...43b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #19 Skrevet 26. august 2018 Jeg syns du skal joine koret, men vær klar over at hun som din psykolog ikke har lov til å vedkjenne at hun kjenner deg før du gjør det selv. Det er for at du som pasient skal slippe å f eks fortelle hvor du kjenner henne fra om dere f eks møtes på gaten og du er sammen med andre. Ikke allee vil fortelle hvem som helst om psykologen sin. I alle fall slik min tidl. psykolog sa det. Så ikke ta det personlig om hun hilser på deg som om hun ikke kjenner deg fra før. Men studentkor? Er ikke det for studenter? Hun er vel ferdig utdannet om hun er psykolog? Kor-reunion du har sett bilder fra? Hvis ikke hun studerer mer da... Anonymkode: 595be...621 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 På 24.8.2018 den 22.22, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke virke som en stalker. Jeg bor i en av de store byene i landet, men det er virkelig ikke så stort, møter kjente på gata hele tiden. De fleste korene har hatt opptak allerede. Jeg ønsker å være med i et studentkor og dette var det eneste jeg fant som ikke har hatt opptak ennå. Koret har en facebook-side. Hun var på bilder som koret har lagt ut. Jeg stalker henne ikke. Jeg gikk ikke så lenge til henne, er snakk om ca. 4 mnd, men hun sluttet i jobben og det var ikke pga. psykose eller ustabilitet jeg gikk dit. Det var snakk om angst. Jeg går til en annen psykolog nå og vi ble enig om at jeg skal utfordre meg selv og bli med på en studentaktivitet, jeg har alltid likt å synge og tenkte at et kor ville være en fin arena å eksponere meg selv. Samt kanskje få et større nettverk. Det koret virket perfekt, eneste minuset er at hun ser ut til å være med. Må jeg finne en annen aktivitet? Hva kan det være? Anonymkode: 2ed1e...082 Herlighet, dette er da virkelig ikke noe problem. Begynn i koret Hun husker deg sannsynligvis ikke engang. Anonymkode: e26bc...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå