Gå til innhold

20 år, og stolt jomfru😍Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser stadig mennesker ha sex på TV, legge ut som seksuallivet på sosiale medier og folk som kliner, kler seg nakne og slikker hverandre åpenlyst når andre er tilstede. F.eks på paradise hotel og ex on the beach. Sex for dem virker helt tomt og meningsløst. Det er kun kroppslig nytelse og de sier flere av dem at sex ikke betyr noe. Det er kun fysisk, og de lar andre se på og lar seg filme. Jeg kunne aldri vært med på noe sånt!!

Jeg er stolt av å være jomfru. Jeg har respekt for kroppen og følelsene mine. Jeg har verdighet. Jeg ligger ikke med folk fordi det er et press om det i samfunnet. Jeg er stolt av at jeg venter på den ene jeg vil dele dette med. For meg er sex mer enn det rent fysiske. Det er to sjeler som slås sammen; spirituelt og emosjonelt. Det handler om blottleggelse, om å vise kjærlighet til den ene personen man har valgt å dele livet sitt med. Jeg er stolt av at jeg ikke har gjort det med noen, at jeg ikke har vist meg naken til noen og at jeg har verdighet til å ikke utlevere meg selv. Jeg er stolt av at jeg holder meg unna frem til jeg selv føler meg klar; at jeg ikke faktisk har nærmet meg en gutt på en slik intim måte enda. 

Kjør debatt! Jeg tipper mange er uenige med meg. Og det er helt greit. Jeg vet at fokuset på sex i samfunnet er mye mer liberalt nå til dags. Er du stolt jomfru eller kunne du tenke deg å være med i et slikt program? Eller er du et sted midt i mellom?

Anonymkode: 3a13d...f4d

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

You go girl!

Anonymkode: b9758...a79

• Liker 3
Skrevet

Mest sanssynlig kommer du til å tenke litt annerledes på det når du har hatt samleie. Det er lett å opphøye samleie til noe gudommelig når man fantaserer om hvordan det kommer til å være, hvordan det skal kjennes ut, hvor mye dette kommer til å bety, hvordan ting kommer til å gjøre relasjonen til personen du har sex med ubrytelig osv.

Jeg hadde også store tanker om samleie før jeg hadde det. Og selvsagt - det er både deilig og hyggelig, men jeg kan godt forstå hva som menes med at sex ikke betyr noe. Det er ikke slik at man blir dødelig forelsket og får et usynlig bånd til en person bare fordi man har hatt samleie.

Selv om jeg er for seksuell åpenhet er jeg enig med deg i en ting: mange mangler evnen til å vise skjønn om hva de deler og til hvem, og mye av mystikken forsvinner ved at ingenting lenger er privat. Verdighet kan vi jo diskutere, og for min egen del vil jeg ikke si at verdighet har noe å si for om man har hatt sex eller ikke. Derimot kan man jo diskutere verdigheten til de som utleverer privatlivet sitt på det groveste.

Det er fint at du ikke har hatt sex enda ettersom du ikke føler deg klar, men andre er ikke mindreverdige bare fordi de har gjort det.

• Liker 36
Skrevet

Jeg er 27 og jomfru. Fordi jeg bare ikke klarer å gjøre noe så intimt med hvem som helst. I min alder tar jeg det ikke som et selvfølge å være det, så jeg kan ikke se ned på kvinner som ikke er det. Hadde jeg møtt den rette før, så hadde jeg nok ikke vært det selv.

ellers ser jeg ned på at folk må demonstrere sin frigjorthet her i landet. 

Anonymkode: 9db79...d58

• Liker 4
Skrevet

Det som går for en mellomting har verdighet de også vet du😊

Anonymkode: 5bd46...c03

• Liker 3
Skrevet

Jeg var det frem til jeg var nesten 23 år. (Nå 27). 

Personlig følte jeg ikke for å «bare gjøre det», men noen. Jeg ønsket at denne noen skulle være en «somebody». Altså at det betydde noe. Jeg er ikke lengre sammen med ham nå, men angrer ikke :) 

Ser ikke poenget i ONS, for meg så betyr sex noe. Det er en ekstremt intim alt mellom to personer og jeg kan ikke dele det med hvem som helst. 

Anonymkode: 910e8...6a9

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser stadig mennesker ha sex på TV, legge ut som seksuallivet på sosiale medier og folk som kliner, kler seg nakne og slikker hverandre åpenlyst når andre er tilstede. F.eks på paradise hotel og ex on the beach. Sex for dem virker helt tomt og meningsløst. Det er kun kroppslig nytelse og de sier flere av dem at sex ikke betyr noe. Det er kun fysisk, og de lar andre se på og lar seg filme. Jeg kunne aldri vært med på noe sånt!!

Jeg er stolt av å være jomfru. Jeg har respekt for kroppen og følelsene mine. Jeg har verdighet. Jeg ligger ikke med folk fordi det er et press om det i samfunnet. Jeg er stolt av at jeg venter på den ene jeg vil dele dette med. For meg er sex mer enn det rent fysiske. Det er to sjeler som slås sammen; spirituelt og emosjonelt. Det handler om blottleggelse, om å vise kjærlighet til den ene personen man har valgt å dele livet sitt med. Jeg er stolt av at jeg ikke har gjort det med noen, at jeg ikke har vist meg naken til noen og at jeg har verdighet til å ikke utlevere meg selv. Jeg er stolt av at jeg holder meg unna frem til jeg selv føler meg klar; at jeg ikke faktisk har nærmet meg en gutt på en slik intim måte enda. 

Kjør debatt! Jeg tipper mange er uenige med meg. Og det er helt greit. Jeg vet at fokuset på sex i samfunnet er mye mer liberalt nå til dags. Er du stolt jomfru eller kunne du tenke deg å være med i et slikt program? Eller er du et sted midt i mellom?

Jenter pleier å være langt tidligere enn gutter på det seksuelle. Ofte med eldre gutter. Du begynner å bli litt uvanlig sen til jente å være...gutter kan jo gå veldig lenge før de får seg noe. Men så er det flere gutter enn jenter også da. Det er faktisk ikke damer til alle guttene der ute. Mindre og mindre om man skal regne inn berikelsen av mannfolk fra andre land for hver time som går. 

Skrevet

Mente også sex skulle spares til noen spesielle, da helt til jeg da hadde sex med en spesiell. Ble særdeles skuffet, va det lissom alt det var? 

Prøvd noen fler etterhvert, men sex er bare ikke en ting jeg finner veldig givende eller har lyst på. Om det er pga de høye forventningene før sex, eller kun at jeg er født uten den lysten vites ikke.

Anonymkode: 88c21...2f6

Skrevet

Jeg var jomfru til 21, var ikke stolt, var ekstremt flau. Hadde holdt igjen ved en del muligheter som hadde bydd seg fordi jeg ville det skulle bli spesielt, og ikke bare i fylla. Til slutt så var jeg så frustrert og ville bare få gjort det ,så endte opp med å ligge med en som var drita full. Hun husket det ikke engang neste dag. Skikkelig romantisk. Hun kom tilbake for mer noen dager senere da, så fikk ihvertfall prøvd i edru tilstand også. 
Anyways, man bør nyte sex, og kanskje satse på et forhold til den første runden, så kan du heller leke rundt litt når du er mer komfortabel med egen kropp etc. 

Anonymkode: 51f44...a77

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som du selv føler for, naturligvis. Men den tankegangen om at du bare skal ha sex med 1 person i livet synes jeg er merkelig. Hvis det var det du mente da. Det er lurt å prøve sex med forskjellige mennesker. Så sitter du ikke i 40-åra og lurer på hvordan det ville vært å ha sex med noen andre enn han du ble gift med..

Anonymkode: c74ff...39c

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som du selv føler for, naturligvis. Men den tankegangen om at du bare skal ha sex med 1 person i livet synes jeg er merkelig. Hvis det var det du mente da. Det er lurt å prøve sex med forskjellige mennesker. Så sitter du ikke i 40-åra og lurer på hvordan det ville vært å ha sex med noen andre enn han du ble gift med..

Nå er ikke jeg helt i 40 årene enda, men tanker om at jeg ikke har hatt sex med andre enn mannen min og hvordan det ville vært, har ikke streifet meg engang.

Anonymkode: b9758...a79

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det lurt?

Hvis hun i 40 åra fortsatt er sammen med den samme mannen og elsker han, så må det vel heller være ekstra stas spør du meg. Tenk å ha noe så spesielt kun med 1 person!

Blir det slutt så kan hun vel også i 40 åra - om hun absolutt vil - prøve 34 partnere  👍

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri gått inn i et forhold uten hatt sex først. Man må vite at kjemien er der. Jeg er som oftest i faste forhold, men jeg har sex med hvem jeg vil, når jeg vil. Uannsett.

Men bra du gjør det som føles rett for deg, men er det et valg du har tatt. Med andre ord at du har vært i forhold og situasjoner der du har valgt å vente...?

Skrevet (endret)

Man kan da godt ha verdighet uten å være jomfru. Du virker veldig umoden, ref din svart-hvite tankegang. Kjempefint at du venter til du er klar, men det er da ingen grunn til å dra de som ble klare før deg ned i søla. 

Ja, sex kan være romantisk, spirituelt, pur kjærlighet og sammensmelting av to sjeler - men det kan også være kjempegøy, useriøst, sårt, rått, vondt eller et ork. Så at sex «for deg» er mer enn fysisk vet du vel ikke riktig enda, selv om du har den forestillingen. 

Selv om du har tenkt til å dele livet med én person, vil ikke alltid livet det slik. Vær litt ydmyk, vær et eksempel til etterfølgelse fremfor å polarisere.

edit: erfaringer gjør deg rikere på godt og vondt. Det gjelder sex også. Faktisk heller jeg mer mot å ikke ville ha en partner som er jomfru, jeg må ha en person som har funnet 100% ut av seg selv. Det tar tid. Og jeg vil vite hvem partneren er seksuelt før vi har vært partnere i to år og  behov plutselig melder seg som jeg ikke kan møte. Det er et aspekt mange glemmer.

Endret av domimik
  • Liker 17
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eg er stolt av å være jomfru. Jeg har respekt for kroppen og følelsene mine. Jeg har verdighet. Jeg ligger ikke med folk fordi det er et press om det i samfunnet. Jeg er stolt av at jeg venter på den ene jeg vil dele dette med. For meg er sex mer enn det rent fysiske. Det er to sjeler som slås sammen; spirituelt og emosjonelt. Det handler om blottleggelse, om å vise kjærlighet til den ene personen man har valgt å dele livet sitt med. Jeg er stolt av at jeg ikke har gjort det med noen, at jeg ikke har vist meg naken til noen og at jeg har verdighet til å ikke utlevere meg selv. Jeg er stolt av at jeg holder meg unna frem til jeg selv føler meg klar; at jeg ikke faktisk har nærmet meg en gutt på en slik intim måte enda. 

Respekt! Få er som du, en diamant i et hav av råtten etterlatenskaper! Jeg mener det faktisk helt seriøst. Som mann med de samme verdier som deg? Du ville vært et funn om vi passet sammen ellers :)  Vær stolt av deg selv! Men ikke forvent at mange setter pris på slike kvaliteter idag.

• Liker 3
Gjest KALKHOFF
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke si noe annet enn at du er veldig fornuftig og tar godt vare på deg selv. Tror du har forstått noe som veldig få forstår før de blir voksen - mange forstår det aldri. 

:) 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er forskjellige. Det er ikke sikkert at de som kun har hatt sex med en kommer til å angre og sitte og lure på hvordan det er å ha sex med andre. For noen føles det fint og riktig å bare ha hatt sex med en. Og hvis den første man har sex med viser seg å være den man vil dele livet med, så hvorfor ikke? 

I dag er det mange som higer etter "det perfekte", og har vanskelig for å slå seg til ro med det de har. Det perfekte huset, perfekt interiør. Den perfekte partner. Perfekt sex. Den ultimate nytelse. Å være vellykket på alle områder. Mange er på en evig jakt etter noe bedre. Jeg tror ikke det gjør oss lykkeligere. 

Anonymkode: 95185...21b

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Trikken skrev:

Hadde aldri gått inn i et forhold uten hatt sex først. Man må vite at kjemien er der. Jeg er som oftest i faste forhold, men jeg har sex med hvem jeg vil, når jeg vil. Uannsett.

Men bra du gjør det som føles rett for deg, men er det et valg du har tatt. Med andre ord at du har vært i forhold og situasjoner der du har valgt å vente...?

Ikke for å moraliserende, men det naturlige burde vel være å gå inn i et forhold først og så ha sex? Jeg sier ikke at man skal vente til bryllupsnatten, men det er vel ikke noe galt i å finne tonen, bli litt kjent og så finne ut at man vil ta det neste skrittet? Ikke sikkert at det varer for alltid. Men for meg er det en mer naturlig rekkefølge. 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, domimik skrev:

Man kan da godt ha verdighet uten å være jomfru. Du virker veldig umoden, ref din svart-hvite tankegang. Kjempefint at du venter til du er klar, men det er da ingen grunn til å dra de som ble klare før deg ned i søla. 

Ja, sex kan være romantisk, spirituelt, pur kjærlighet og sammensmelting av to sjeler - men det kan også være kjempegøy, useriøst, sårt, rått, vondt eller et ork. Så at sex «for deg» er mer enn fysisk vet du vel ikke riktig enda, selv om du har den forestillingen. 

Selv om du har tenkt til å dele livet med én person, vil ikke alltid livet det slik. Vær litt ydmyk, vær et eksempel til etterfølgelse fremfor å polarisere.

edit: erfaringer gjør deg rikere på godt og vondt. Det gjelder sex også. Faktisk heller jeg mer mot å ikke ville ha en partner som er jomfru, jeg må ha en person som har funnet 100% ut av seg selv. Det tar tid. Og jeg vil vite hvem partneren er seksuelt før vi har vært partnere i to år og  behov plutselig melder seg som jeg ikke kan møte. Det er et aspekt mange glemmer.

Men selvsagt kan man ha verdighet uten å være jomfru. Selv de som ønsker å vente på den rette, kan bli skuffet. Mye kan forandre seg. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke for å moraliserende, men det naturlige burde vel være å gå inn i et forhold først og så ha sex? Jeg sier ikke at man skal vente til bryllupsnatten, men det er vel ikke noe galt i å finne tonen, bli litt kjent og så finne ut at man vil ta det neste skrittet? Ikke sikkert at det varer for alltid. Men for meg er det en mer naturlig rekkefølge. 

Enig! Men hun bruker tydeligvis sex som noe for å finne ut om han er god nok for henne. Om hun vil bli kjent med han avgjøres av sexen. Heldigvis er ikke alle sånn.

Anonymkode: aca18...138

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...