AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg studerer bachelor i pedagogikk nå, og ønsker å etter hvert ta master. Men er master mye vanskeligere enn bachelor? Tenker master i spesialpedagogikk, har ikke helt bestemt meg for hvilken retning. Anonymkode: 7cd56...8c7
Gjest Overrasket Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 (endret) Jeg synes det er veldig stor forskjell. På bachelor kan man komme seg sånn relativt greit gjennom selv om man innbiller seg at man bare kan fortsette studievaner og innsats som på videregående. På master lykkes man bare dersom man i realiteten har samme innsatsevne og selvdrevne egenskaper som en vellykket gründer eller freelancer (nå snakker jeg ikke om pedagogiske studier spesifikt da, men generelt overgangen fra bachelor til master). Endret 24. august 2018 av Overrasket
Gjest Linaria Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 (endret) Jeg gikk fra bachelor på UiO til master på the University of Edinburgh. Det var stor overgang. Alltid stress, mye å få med seg, strenger krav. Ikke sjans å lese alt, måtte heller lære meg å fokusere på det som var viktig og hoppe over mindre viktige emner. Jeg gråt meg gjennom masteroppgaven, men fullførte til slutt. På bachelor leste jeg til eksamen i løpet av en uke, og møtte sjelden på forelesning. Ja, det var stor forskjell. Men det mastergraden har gitt meg var verdt det ganger tusen (ok, kanskje ikke ganger tusen, men ganger 1,5 ca). Endret 24. august 2018 av Linaria
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Jeg synes ikke det var stor forskjell, master i ped. Men nå var jeg alltid en flink student som jobbet jevnt og godt. Alltid. Anonymkode: 86fc0...5f1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 STOR overgang for meg - bacheloren fløy jeg igjennom, mens masteren var mye mer krevende. Samtidig fikk jeg spesialisert meg i det jeg likte best, så jeg synes det ga meg mye mer å gå master enn bachelor Anonymkode: 72f4e...daa 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 Jeg syntes ikke overgangen var veldig stor. Merket selvsagt at det var høyere faglig nivå, men så hadde jo jeg også kommet meg på et høyere nivå. I forhold til mitt utgangspunkt da jeg begynte på de to gradene (på bachelor med lite kunnskap om faget, på master med mer kunnskap) var ikke master vanskeligere enn bachelor. Det er jo meningen av master skal ha høyere faglig nivå, men så har jo også masterstudentene høyere nivå enn bachelorstudentene, naturlig nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå