AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg er i et stort dilemma. I flere år har jeg bodd med en mann som har mye gjeld, vi har også mye gjeld sammen (selger vi huset går vi kanskje i null når det kommer til gjelden vi har sammen). Grunnen til gjelden er at firmaet han drev gikk dunken og han fikk ikke solgt maskiner ol. som han da fortsatt måtte betale på enda han da ikke hadde inntekt. Jeg vil ut av forholdet, og har ønsket det i flere år pga. psykisk vold, utroskap osv. Har blitt pga et barn vi har sammen. Jeg har en grei inntekt, får utbetalt ca. 27 000,- i måneden, men pga. all gjeld kommer jeg aldri til å klare til å bo alene og forsørge barnet vårt. Jeg vet man har krav på dobbel barnetrygd og muligens støtte til barnehageplass, men det hjelper ikke stort. Må jeg bare fortsette i forholdet til gjelden er mindre? Noen som har innspill? Anonymkode: a8f1c...6e4 1
Sportsbabe Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Gi barnet til mannen og kom deg for all del ut av dette forholdet! Barnet har han sitt problem, du har lidd nok og trenger ikke den byrden
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Du ringer banken og ber de fryse lånet, da betaler dere kun renter. Så flytter du og selger. Forklar banken situasjonen, så er de nok med deg. Anonymkode: 69a54...f3a 1
Gjest HanenIFlokken Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Om jeg forstod deg riktig så vil du gå ut i null om dere selger huset. Isåfall er det vel ikke verre enn sånn mangen andre klarer seg fint på, og du har en grei inntekt også.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 13 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Om jeg forstod deg riktig så vil du gå ut i null om dere selger huset. Isåfall er det vel ikke verre enn sånn mangen andre klarer seg fint på, og du har en grei inntekt også. Gjelden vi har sammen vil da gå i null. Jeg har studielån på ca. 200 000,- pluss annen gjeld på ca. 200 000,- dessverre.... Tok opp lån for å hjelpe til når hans firma gikk i dass. Anonymkode: a8f1c...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå