Gå til innhold

Barn, ex og flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min ex har barna 50/50. Det er to barn, på 11 og 9 år.

Vi har begge nye kjærester, og nå har det seg slik at jeg ønsker å flytte inn med min nye kjæreste på sikt. Samt at jeg må på utkikk etter ny jobb snart. Handler mye om økonomi også dette.

MEN:

1: jeg ønsker å ha med meg barna mine såklart.

2: jeg ønsker samtidig IKKE at barna skal bli "revet opp og vekk" fra det trygge og kjente miljøet sitt. Flytting vil innebære bytte av skole og miljø.

3: ex ønsker ikke at jeg skal flytte vekk med barna såklart. Han vil heller ha de fulltid, samtidig som jeg vil ha de fulltid.

4: jeg kan evt. flytte uten barna, men er livredd for at de skal bli "skadet" av det. At de vil føle seg rotløs/dårlig tilhørighetsfølelse uten meg på samme sted som dem.

Hvordan har dere løst dette, dere som har hatt samme dilemma?

Anonymkode: cb2f2...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har begge nye kjærester, og nå har det seg slik at jeg ønsker å flytte inn med min nye kjæreste på sikt. Samt at jeg må på utkikk etter ny jobb snart. Handler mye om økonomi også dette.

MEN:

2: jeg ønsker samtidig IKKE at barna skal bli "revet opp og vekk" fra det trygge og kjente miljøet sitt. Flytting vil innebære bytte av skole og miljø.

3: ex ønsker ikke at jeg skal flytte vekk med barna såklart. Han vil heller ha de fulltid, samtidig som jeg vil ha de fulltid.

4: jeg kan evt. flytte uten barna, men er livredd for at de skal bli "skadet" av det. At de vil føle seg rotløs/dårlig tilhørighetsfølelse uten meg på samme sted som dem.

I din situasjon så ville jeg nok overlatt den daglige omsorgen til far slik at dem får beholde skole og venner. Du kan jo kanskje da ha dem litt elstra i ferier, når det er langhelg osv.

Anonymkode: f9131...7a4

• Liker 12
Skrevet

Min mening er iallefall at om det er du som flytter så bør barna få bli mer hos far enn hos deg og ikke omvendt.

De blir mer skadet om de ser deg mindre enn om de ser faren mindre mener du? 🙄

Anonymkode: e9676...2aa

• Liker 10
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Jeg er enig med begge de 2 som svarer over her. 

Du bør overlate hovedomsorgen til far i denne situasjonen. 

Skrevet

Er selv mor til 3, og jeg ville ikke vært i tvil om hva jeg hadde gjort. Barn er veldig kostbart, og krever mye tid og energi. Jeg hadde derfor latt ex’en ha barnene på fulltid, så kan mor besøke dem når hun har tid :) 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min mening er iallefall at om det er du som flytter så bør barna få bli mer hos far enn hos deg og ikke omvendt.

De blir mer skadet om de ser deg mindre enn om de ser faren mindre mener du? 🙄

Hvor i alle dager leste du at jeg skrev det?? Prøv å ta en bolle og ikke dra alt ut av kontekst da

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MEN:

Har dere delt  bosted kan du ikke ta med barna fra folkeregistrert adresse uten samtykke fra deres far.

Har du bosted barna eller et av barna kan du ta de eller barnet med med forhåndsvarsel etteregelverket. Men går far videre med dette og vil stoppe så har du trolig dårlige odds. Alt avhenger av miljø og alder m.m.

Selv kan du flytte.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Peter007 skrev:

Har dere delt  bosted kan du ikke ta med barna fra folkeregistrert adresse uten samtykke fra deres far.

Har du bosted barna eller et av barna kan du ta de eller barnet med med forhåndsvarsel etteregelverket. Men går far videre med dette og vil stoppe så har du trolig dårlige odds. Alt avhenger av miljø og alder m.m.

Selv kan du flytte.

Ja, dette er jeg klar over, og ikke det jeg spurte etter :)

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er jeg klar over, og ikke det jeg spurte etter :)

Da er det bare å velge. Dine valg.

• Liker 1
Skrevet

Barna kommer først. Så hadde aldri flytter fra de. 

Du gjør så klart som du vil, men da bør barna få lov å bo fast hos får.

Anonymkode: af7b1...688

Skrevet

Hadde aldri flyttet fra barna. De hadde selvsagt blitt med.

Anonymkode: a0bdd...ab7

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med far da? Skal barna miste far, venner og omgangskrets? 

Anonymkode: 63e46...9d7

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med far til barna? 

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt unna snakker vi? Jeg hadde i en slik situasjon ikke flyttet til min kjæreste, det hadde jeg ikke prioritert over mine barn.

Anonymkode: dfa98...65e

• Liker 4
Skrevet

Et helt SKAM at du velger en mann over dine egne barn.  At du noen gang har tanken at faren kan ha de mens du kose deg med kjæresten er faktisk helt hårreisende.  Jeg kan si med hendene på hjertet at dette VIL skade barna dine da de kommer aldri å forstå hvorfor du valgt kjæresten din over de - og det er faktisk det du gjør. 

Så skjerp deg og få kjæresten og flytte inn hos deg slik at du ikke skade barna!

Anonymkode: 769b2...505

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da far har 50% omsorg får hun heldigvis ikke lov å ta barna bort.  Og du, du ville ha flyttet en 11 og 9 åring vekk fra venner og alt de kjenner for en pul?  Så fin da....

Anonymkode: 769b2...505

Skrevet

Barna først tenker jeg, jeg hadde aldri flyttet. 

OM jeg teoretisk sett skulle ha flyttet så måtte faktisk far fått hovedomsorg for barna og jeg blitt helgemamma. 

Det er du som ev skal flytte og det er du som må ta konsekvensene av det, ikke far. Det beste for barna er da å beholde alt det kjente og bli hos far.

Anonymkode: c3016...4c8

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten og jeg bor langt fra hverandre. Vi har vært sammen i flere år, og kommer til å fortsette med avstandsforhold det til barna er ferdig med vgs. Barna først.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal bli boende i 6-7 år til yngste begynner på vgs. 

7 år går fort for dere voksne.. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke kjæresten flytte nærmere deg? Han er barnløs så vidt jeg forstår?

Anonymkode: 90835...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...