Gå til innhold

Sterk personlighet vs svak personlighet. Hva er egentlig disse tingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forteller og avgjør det noe om hvordan du klàrer deg sosialt og karrieremessig? Sterke personligheter, er det de som kommer seg opp og frem i livet? Eller kan man ha sterk personlighet og være stille?

Anonymkode: 3e410...044

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt kan man ha sterk personlighet og være stille.

Anonymkode: 21e8a...b33

• Liker 3
Skrevet

Etter min mening er det hvor godt du takler motgang og vanskeligheter i livet. Du kan være svært sterk men ikke sosialt eller karrieremessig den mest vellykkede, for du har måttet bruke tiden og kreftene på andre ting i stedet.

Anonymkode: c5b46...0de

• Liker 3
Skrevet

Sterke personligheter takler som noen skriver, ofte motgang bedre enn svake personer. I mine øyne handler det også om å være sterk og ikke la seg overkjøre. Svake personligheter blir langt oftere overkjørt, både i privatlivet og på jobb, mens den sterke evner å sette foten ned og ikke la seg dille med. Så jeg vil si ja, som regel klarer sterke personligheter seg bedre i livet, og det har som regel mye å si får både privatlivet og karrieren. 

Anonymkode: aa8ab...e42

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

jeg tror faktisk keg er en svak personlighet, men likevel sterk? Man kan kanskje være sterk på noen områder, men ikke alle. Tror det veier opp såpass lite at jeg blir den svake personligheten.

fordi:

Jeg tør å gjøre noe "annerledes" enn andre. Jeg har valgt en karrierevei som er litt uvanlig og usikker. Dette er fordi det føles rett for MEG! 

Ellers er jeg svak fordi:

- jeg må ha brekftelse fra andre på at ting er "greit". Jeg klarer liksom aldri å ta egne avgjørelser. Jeg har blitt litt bitter fordi jeg gikk glipp av noe pga dette. Ender alltid med at jeg bøyer meg etter flertallet, og det negative går dypere inn enn det positive i mine ører. 

- har alltid måttet gi etter for andres meninger. Dette er jo delvis min skyld, men jeg er rett og slett for redd for å være irriterende/kverulerende. På jobb og sånn, jeg kan vite at jeg har rett, men motparten står på sitt, får medhold. Det kan likevel vise seg st jeg hadde rett, men så gir jeg meg. Blir like irritert til hver gang.

- ble møtt med lite respekt fra jevnaldrede da jeg var barn og ungdom. Jeg lot folk rett og slett ta ting fra meg. 

Anonymkode: 3e410...044

• Liker 1
Gjest In absentia
Skrevet

Jeg tror det handler om å våge å ta sin plass, kreve sin rett, ytre (og stå for) sine meninger og å ikke la andre utnytte eller tråkke på en. 

Skrevet

Jeg er konfliktsky, og tolmodig som få. Men når jeg sier i fra så hører folk. Mange som mener jeg lar meg overkjøre, men når jeg ikke bryr meg nevneverdig om noe, synes jeg det er helt innafor å la andre tro de får det de vil.  Men har nok en sterk personlighet. Man må bare tråkke på rett tå før jeg sier i fra.

Anonymkode: e4659...fc0

• Liker 1
Skrevet

En svak personlighet er ofte det vi kaller en grå mus som ikke tørr å vise eller stikke seg frem. De kan ofte ha dårlig hygiene, gå med billige klær eller være sparsommelige og gjerrige. De er også ofte bitre og sjalue på oss med en sterk personlighet.

En sterk personlighet er de som tørr å være ærlige og direkte, og si hva de mener uten å bry seg om hvor lett enkelte svake mennesker lar seg bli krenket. 

Skrevet
1 minutt siden, Sportsbabe skrev:

En svak personlighet er ofte det vi kaller en grå mus som ikke tørr å vise eller stikke seg frem. De kan ofte ha dårlig hygiene, gå med billige klær eller være sparsommelige og gjerrige. De er også ofte bitre og sjalue på oss med en sterk personlighet.

En sterk personlighet er de som tørr å være ærlige og direkte, og si hva de mener uten å bry seg om hvor lett enkelte svake mennesker lar seg bli krenket. 

Nåja, man kan ikke være slem for å dekke det under "sterk personlighet" da er man bare bitch, har man empati bryr man seg om andre. 

Anonymkode: e4659...fc0

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Vil vel heller kanskje kalle det siste du beskriver en høylydt, ufin og lite sensitiv personlighet. 

• Liker 10
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
13 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Man er ikke svak om man ikke tørr å stå opp for seg selv. Man er sterk som faktisk må tåle å stå i å bli utnyttet og overkjørt, for det føles ikke godt. 

Skrevet
4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Man er ikke svak om man ikke tørr å stå opp for seg selv. Man er sterk som faktisk må tåle å stå i å bli utnyttet og overkjørt, for det føles ikke godt. 

Det er det dummeste jeg har hørt. Ingenting sterkt ved å la seg overkjøre og være en feig tusseladd.

• Liker 1
Skrevet

Som du er inne på, TS, det er mange måter å være sterk på.

I østasiatisk filosofi brukes f.eks. trær som metafor på styrke: Eiketreet er hardt og robust, bambusen er myk og seig. I en storm kan den ellers så urokkelige eika blåses overende, mens bambusen bøyer seg til den nærmest ligger nede - for så å reise seg opp igjen etter stormen, mens eika er ødelagt.

Utholdenhet er også en styrke.

4 minutter siden, Sportsbabe said:

Det er det dummeste jeg har hørt. Ingenting sterkt ved å la seg overkjøre og være en feig tusseladd.

Ingenting sterkt ved å trolle et forum heller.

Anonymkode: c5b46...0de

• Liker 1
Skrevet

Selverklærte såkalte sterke personligheter er iallefall akkurat det samme som drama. 

• Liker 6
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
10 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Folk har ulike definisjoner av sterk og svak. Jeg er uenig med deg

Skrevet

Jeg avviser hele dikotomien. Det finnes mennesker i hver sin ytterkant, men jeg tror nå de fleste befinner seg et sted rundt midten – med både styrker og svakheter.

• Liker 5
Skrevet
På ‎24‎.‎08‎.‎2018 den 17.17, Sportsbabe skrev:

Men dette har igjen ingenting med å være sterk å gjøre, kun frekk og dramatisk Men det er jo ganske typisk kvinner anno 2018 :)

Silence, woman!

Anonymkode: aa8ab...e42

Skrevet

Det er et veldig ullent begrep. Mest brukt av dramafolk som melder seg på realityshow. 

Anonymkode: 93301...f46

Skrevet

Folk flest har både sterke og «svake» personlighetstrekk. Mine gode trekk gir meg ikke en sterk personlighet, og mine svake gir meg ikke en «svak» personlighet. De fleste havner vel der et sted.

Anonymkode: 25c09...654

Skrevet
On 8/24/2018 at 5:36 PM, Sportsbabe said:

Noen av de mest utholdne og sterke menneskene er de som har blitt overkjørt og hundset i årevis.

Anonymkode: a3917...f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...