Gå til innhold

For forbud mot alkohol !

Er du for forbud mot alkohol (brukernavnet blir vist i meningsmåling, ikke anonymt)  

11 stemmer

1. 1. Er du for forbud mot alkohol (brukernavnet blir vist i meningsmåling, ikke anonymt)

• Ja vi trenger forbud mot alkohol, fordi det er farlig
    • Ja vi trenger forbud, og gjerne legg dte i "narkotika" listen, sammen med hasj etc, da vil folk forstå det bedre alle skjønner jo at "narkotika" er farlig og bør være forbudt (som hasj)
      0
    • Nei, jeg er alkohol-misbruker og vil fortsette misbruket mitt
    • Nei, jeg er ikke alkohol-misbruker, men synes forbud er en dårlig løsning, da blir det jo bare smuglersprit etc istedenfor
    • Nei, synes folk bør få skade seg selv, og skader de andre får de sone straffen for eventuelle handlinger de begår i fylla
    • Vet ikke / annet (skriv under da vel..)
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/global-studie-all-alkoholbruk-er-skadelig/3423529409.html

Alkohol er farlig, alle psykiatere og leger vet nok dette fra før av gjennom erfaring med klienter, men folk flest virker fortsette misbruket av dette stoffet (som burde klassifiseres som narkotika ettersom det er farligere enn en del andre "narkotiske" stoffer) (narkotika er bare definert som de rusmidlene som myndighetene setter på narkotika lista si....)

Norge nest øverst
Alkohol er mest utbredt i Danmark, der 97 prosent av alle menn drakk alkohol i 2016. Norge følger på andreplass med 94 prosent.

Regner med at de blir fult av folk som ønsker forbud, i likhet med den store oppslutningen for forbud mot andre narkotiske stoffer (som hasj) burde dette være udiskuitabelt, vel ?

Gjerne kommenter under også

Kjør debatt !

Anonymkode: 09854...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan gikk det forrige gang da alkohol ble forbudt? alkohol som er et rusmiddel som har vært en stor del av samfunnet og tradisjonen til alle folkeslag og nasjoner.

Nå opplever jeg det som at forbruk av alkohol har gått ned siden depresjonen og alkohol er et mye mindre samfunnsproblem enn det har vært tidligere. De som har et problematisk forhold til alkohol vil fortsette å drikke selvom det blir forbudt. Forbud er ikke løsningen.

Virker som mange på KG tror at forbud er løsningen på mange problemer, men det er ikke slik at folk slutter å gjøre noe selv om det blir forbudt.

Anonymkode: 09812...80f

• Liker 4
Skrevet

Er det samme om det blir forbudt eller ikke. Er lett å lage selv.

Anonymkode: e8174...df9

Skrevet

Det har ikke noe for seg. Det vil resultere i mer hjemmebrenning og smuglersprit, samt økt omsetning for rødsprit og loff. :P 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...