Othalie Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Det er GOD sjokolade, ikke så stor bedrift, som mange så sliter de pga sukkeravgiften, leser om permitteringer..synes det er synd at arbeidsplasser går tapt, tenk hvis de må legge ned(?) Har ingen forbindelse med den fabrikken annen enn det jeg leser på nyheter, ser de selger sjokolade på nettsiden deres, blir dere med å bestillle derfra? trenger jo ikke å være så mye, men håper jo de de merker det! Håper de får beholde arbeidsplassene sine. 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Skjokoladen smaker vondt. Jeg har aldri støttet dem, siden jeg ikke liker folk fra Sandefjord Anonymkode: 691ab...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Synes ikke den sjokoladen er god.Men ja det er trist bedrifter må legge ned pga avgifter. Kommer ikke til å bestille, det blir uansett da en unaturlig økning i salg en liten periode, før de igjen må permitere, for er fktisk grenser hvor mye sjokolade man kan kjøpe Anonymkode: be9d1...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke den sjokoladen er god.Men ja det er trist bedrifter må legge ned pga avgifter. Kommer ikke til å bestille, det blir uansett da en unaturlig økning i salg en liten periode, før de igjen må permitere, for er fktisk grenser hvor mye sjokolade man kan kjøpe Anonymkode: be9d1...4b7 Sant nok det, men alt bidrar, hører svenskens drar inn millioner på nordmenn, mens norske sliter.. jeg tenker løsninger og at litt kan bli mye, synes sjokoladen er GOD. Så jeg er POSITIV som alltid, dessuten har de ikke bare sjokolade Anonymkode: 96df3...4c9
Illumi Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 Leste her om dagen at godteri-netthandel fra sverige har økt med over 200% fra fjoråret.. Sier sitt om hva sukkeravgiften gjør. Vi kjøper ikke mindre, vi kjøper enda mer
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Spiser så og si ikke noe snop. Så jeg klarer meg fin de få gangene jeg kjøper noe. Har fortsatt en pose igjen som jeg kjøpte på tilbud. Tror og jeg har noe kvikk lunsj i skapet? Vi kjøpte nesten ikke noe snop da vi var innom Sverige i sommer. Anonymkode: 959d0...b0c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #7 Skrevet 26. august 2018 Sukkeravgiften kommer til å koste mange jobben. Veldig godt jobba av norske politikere. Anonymkode: 7f116...e20 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #8 Skrevet 26. august 2018 Jeg har alt vært innom nettbutikken og kjøpt meg kake- og marsipan hval. Blir mye trimming fremover 😅 Anonymkode: 41382...9d5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 Marsipan-hvalene er det beste jeg vet, går fort en boks i uka! Kjøper alltid på Nille! Ikke funnet dem andre plasser 🤔 Anonymkode: 29b5f...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #10 Skrevet 8. september 2018 Kjøper kun hval i løsvekt/smågodt, handler ikke så ofte på steder der de selger hval i boks. Anonymkode: 1bbdb...cb3
Gjest Made4u Skrevet 8. september 2018 #11 Skrevet 8. september 2018 Nisjeprodukt som ikke vil bli savnet dersom de går under, finnes nok av bedre sjokolader fra andre produsenter, det eneste spesielle med hval sine produkter er at de produserer dårligere produkter enn andre produsenter.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 53 minutter siden, AnonymBruker said: Marsipan-hvalene er det beste jeg vet, går fort en boks i uka! Kjøper alltid på Nille! Ikke funnet dem andre plasser 🤔 Anonymkode: 29b5f...ea1 Du får dem også på Europris. Anonymkode: 01167...637 1
Isambard Skrevet 8. september 2018 #13 Skrevet 8. september 2018 Jeg elsker dem like høyt som Draumur-sjokolade, og kjøper et par stk på rema hver uke. Hvordan er det mulig å ikke elske dem? Folk har tydeligvis forskjellig smak. Derfor er det viktig å ha forskjellige sjokoladefabrikker! 1
Oardnji Skrevet 9. september 2018 #14 Skrevet 9. september 2018 Liker ikke hval sjokoladene jeg.. så blir ikke noe kjøp fra min side. Men trist at arbeidsplasser forsvinner.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #15 Skrevet 9. september 2018 Hval sjokkisene er jo candy king sitt gullkort. Folk fløy jo vegg i mellom da Nidar tok over de fleste godterihyllene på dagligvarer. Tipper det er veldig mange som vil savne hval! Anonymkode: 29b5f...ea1
Gjest Kariannne Skrevet 9. september 2018 #16 Skrevet 9. september 2018 Dette var politikerene som folk skulle stemme på fordi man klarte å bestemme sjøl. Men det gjør man tydeligvis ikke når man må betale sukkeravgift for at man liksom skal la være å spise så mye sukker. Nordmenn spiser like mye sukker som før, de bestiller fra nettet og kjøper ennå mere godteri fra Sverige. Der er det så billig at man faktisk ender opp med å kanskje spise ennå mer enn man ellers ville gjort om man kjøpte det i Norge uten sukkeravgift. Samtidig sliter norske produsenter og flere mister jobbene sine. Bra jobba Erna og co. Hval sjokolade er forøvrig god. Liker godt de sjokoladene med smarties inni, og hval marsipan med sjokoladetrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå