AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg studerer på universitet, og bor hos onkelen min. Vi har ingen leiekontrakt, da vi har kjent hverandre i mange år og stoler på hverandre. Mitt spm er, om jeg blir regnet som borteboer, og kan da få støtte av lånekassen? Jeg tjener veldig lite, og betaler naturligvis leie for å bo der i studietiden. Er det noen som vet noe om dette? Anonymkode: 8d707...d3e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Du er bare hjemmeboer hvis du bor i samme hus som foreldrene. Anonymkode: 7eabb...b09
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Ja du vil da bli regnet som borteboer, men du må bevise at du faktisk bor der Anonymkode: 8139a...0e0
Gjest Linaria Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Du regnes som borteboer. Jeg ble sjekket en gang uten å ha tilgang på leiekontrakt (bodde hos eksen som nektet å innrømme at jeg også hadde bodd der), men utleierne vi hadde hatt skrev under på at jeg hadde bodd der i perioden Lånekassen sjekket, så om det blir kontroll, holder det nok at onkelen din skriver under at du bor hos ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå