Gå til innhold

Svigermor sier jeg har potetnese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor eier ikke filter, hun sier akkurat det hun tenker, nå i det siste har hun kommentert at nesa mi ligner en potet, jeg har dårlig selvtillit fra før og det gjør det ikke bedre, når hun driver å kommenterer utseende mitt.

Hvordan få henne til å slutte med disse kommentarene ?

Anonymkode: cd74f...b64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sleng noe tilbake ang hennes utseende? Eller si at du er usikker nok  på deg selv, og at kommentarer om utseende ikke hjelper.. 

Ellers er ofte potetnese ett uttrykk for en litt bred oppstoppernese, som regel er de ganske søte :)

Anonymkode: 006b7...eac

• Liker 10
Skrevet

Be kjerringa slutte å være så nesevis. 

• Liker 32
Skrevet

Herregud, hadde bytta henne ut tvert 👋

Anonymkode: d6493...305

• Liker 2
Skrevet

Jeg tørr ikke si noe tilbake....

Skrevet

Nei, jeg sa ikke det, jeg spurte om du ville være med å lage POTETLEFSE! Nå må du høre etter og slutte å være så paranoid!

• Liker 31
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min svigermor eier ikke filter, hun sier akkurat det hun tenker, nå i det siste har hun kommentert at nesa mi ligner en potet, jeg har dårlig selvtillit fra før og det gjør det ikke bedre, når hun driver å kommenterer utseende mitt.

Hvordan få henne til å slutte med disse kommentarene ?

Vel, jeg har en liten og rund nese så om noen kommenterer at den er liten og rund så er det jo bare fakta. Hadde svart noe som at "Den er midt i ansiktet mitt så jeg vet hvordan den ser ut ja." 

Anonymkode: ea987...88a

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sleng noe tilbake ang hennes utseende? Eller si at du er usikker nok  på deg selv, og at kommentarer om utseende ikke hjelper.. 

Ellers er ofte potetnese ett uttrykk for en litt bred oppstoppernese, som regel er de ganske søte :)

Anonymkode: 006b7...eac

Vil ikke anbefale å synke ned på svigermors nivå. Det gjør ikke noe godt.

Jeg vil sterkt anbefale deg å si noe til henne, bare et eller annet som «kan du være så snill å holde disse meningene for deg selv? Jeg synes ikke det er noe hyggelig.» så hvis hun har et snev av empati i seg så forstår hun dette. Du trenger ikke være frekk, bare bestemt.

Hvis du virkelig ikke tør å si det til henne så kan du si ifra til kjæresten din så får h*n si det videre til moren.

Forstår ikke hva som feiler voksne mennesker som sier slikt til andre. 

Anonymkode: 716f5...445

• Liker 15
Skrevet

Folk altså 🙄 

Spør hva hun mener med det, evt svar 'jaha, tusen takk, det er første gang jeg har hørt. Skal jeg ta det som et kompliment, eller bør jeg finne meg en ny nese synes du?' 

Hatt en kollega som var veldig slik, kommenterte på alt, spesielt utseende til andre. Hun ga seg ikke før en annen kollega spurte rett ut om hva slags utseende som er ' korrekt' i henne øyne. Haha 

Anonymkode: 4e4f9...815

• Liker 26
Skrevet

Mine venninner sier ofte at jeg kan være veldig ærlig og at de alltid får høre sannheten og hva jeg virkelig mener om de spør meg. Dette er en veldig god egenskap som ikke alle har, men dessverre er det noe mennesker som ikke tåler å høre dette, slik som deg trådstarter. 

Mitt tips til deg er å akseptere at nesen din kanskje ikke er den peneste, og at svigermor ikke sier dette for å være slem, men fordi hun bryr seg om deg og derfor ikke ønsker å skjerme deg fra sannheten.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke anbefale å synke ned på svigermors nivå. Det gjør ikke noe godt.

Jeg vil sterkt anbefale deg å si noe til henne, bare et eller annet som «kan du være så snill å holde disse meningene for deg selv? Jeg synes ikke det er noe hyggelig.» så hvis hun har et snev av empati i seg så forstår hun dette. Du trenger ikke være frekk, bare bestemt.

Hvis du virkelig ikke tør å si det til henne så kan du si ifra til kjæresten din så får h*n si det videre til moren.

Forstår ikke hva som feiler voksne mennesker som sier slikt til andre. 

Takk, jeg skal prøve å si det til henne.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Mine venninner sier ofte at jeg kan være veldig ærlig og at de alltid får høre sannheten og hva jeg virkelig mener om de spør meg. Dette er en veldig god egenskap som ikke alle har, men dessverre er det noe mennesker som ikke tåler å høre dette, slik som deg trådstarter. 

Mitt tips til deg er å akseptere at nesen din kanskje ikke er den peneste, og at svigermor ikke sier dette for å være slem, men fordi hun bryr seg om deg og derfor ikke ønsker å skjerme deg fra sannheten.

Som du selv sier så spør de om din mening. Du buser vel ikke ut med en utseende kommentar? Det er noe med sosiale antenner. 

Anonymkode: ea987...88a

• Liker 23
Skrevet
3 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Det er en fin egenskap å være ærlig, men ts har da aldri spurt om svigermor sin mening om nesa hennes? 

Tenk om ts aldri har tenkt på dette før svigermor kommenterer det? Ser ikke helt sammenhengen mellom å bry seg - kommentere andre sitt utseende. 

• Liker 15
Skrevet

Kjerring. Du får ta mot til deg og be henne om å holde drittkjeften sin lukket. Evt be din bedre halvdel gjøre det.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Ok, og hva slags behov tror du andre har for å vite hvordan ens nese ser ut? Den er midt i fjeset som noen lenger opp her sa, så tror eieren vet rimelig godt hvordan nesen sin ser ut. Det bunner som oftest i at folk har behov for «å si sannheten» om andres utseende, påpeke feil ved andre, av en eller annen grunn. 

Greia er vel å skille mellom sannheter som trengs å sies og de man kan holde for seg selv, og der er det vel enkelte som ikke ser forskjellen.

Anonymkode: 1b021...06f

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Sportsbabe skrev:

Hva faktisk faen?

Det er forskjell på å f.eks si ifra at den kjolen ikke er den mest flatterende i lengde, passform eller farge; og å kommentere en kroppsdel! Med en kjole kan man bare bytte kjole, med nesa må man operere. Man er født med den nesa man har.

«Hun bryr seg om deg og ønsker ikke å skjerme deg fra sannheten»? Hva godt gjør det noen å si at andres nese ligner en potet? Det er rett og slett slemt. 

• Liker 27
Skrevet
8 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Jeg har aldri bedt henne kommentere noe som helst ved mitt utseende, så det hun gjør er bare frekt.

• Liker 16
Skrevet
7 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Nei faen da!

Ærlighet er ikke det samme som uforskammet og fullstendig sosialt umusikalsk 🙄

Anonymkode: 531ee...6ba

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fin egenskap å være ærlig, men ts har da aldri spurt om svigermor sin mening om nesa hennes? 

Tenk om ts aldri har tenkt på dette før svigermor kommenterer det? Ser ikke helt sammenhengen mellom å bry seg - kommentere andre sitt utseende. 

Ja, tenk om! Noen mennesker har faktisk ikke snev av innsikt, og er ofte de rådene man ikke spør om som man kanskje trenger så mest. Derfor bude man være glad for at svigermor faktisk ønsket å fortelle dette. Dumt å måtte leve med skylapper på øynene.

Skrevet

Var noen som fortalte meg en gang at jeg så stygg ut etter en hårklipp jeg selv var fornøyd med. Min reaksjon var å spørre hvorfor sier du sånn? Svaret var, jo fordi det er sant! Ja, men da er det din sannhet og hvorfor tror du jeg har interesse av å høre om den? Har jeg bedt om den? 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...