Gå til innhold

Stendere i taket i leiiligheten under de som skal pusse opp badet for å unngå at taket sprekker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stendere i taket på badet i leiiligheten under de som skal pusse opp badet sitt. Stendere settes opp for å unngå at taket sprekker. Hvordan fungerer dette? Kan det ikke bli både synlige og eventuelt skjulte sprekker eller skader i taket selv om det settes opp stendere?

Anonymkode: d1fbb...c60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boligene er i betong, uten etasjeskillere. 

Skrevet

Her hører dere selvsagt med en fagmann. Men jeg vil da tro at om det allerede er et bad oppe bør ikke dette bli et problem? Bare stendere er vel ikke nok, i tilfelle. Da må man vel sette opp noe støtte a la de man bruker når man erstatter en bærevegg? Uansett er det vel de som pusser opp som må dekke dette.

Anonymkode: c32ed...59d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stendere i taket på badet i leiiligheten under de som skal pusse opp badet sitt. Stendere settes opp for å unngå at taket sprekker. Hvordan fungerer dette? Kan det ikke bli både synlige og eventuelt skjulte sprekker eller skader i taket selv om det settes opp stendere?

Hva skal de over gjøre på badet? Om de f.eks skal pigge sluk så setter rørleggeren opp stendere og en bøtte i tilfelle puggingen går igjennom taket, og da unngår man ekstra ødeleggelser på badet ellers.

Anonymkode: a3293...293

• Liker 1
Skrevet

Piggingen*

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hører dere selvsagt med en fagmann. Men jeg vil da tro at om det allerede er et bad oppe bør ikke dette bli et problem? Bare stendere er vel ikke nok, i tilfelle. Da må man vel sette opp noe støtte a la de man bruker når man erstatter en bærevegg? Uansett er det vel de som pusser opp som må dekke dette.

Anonymkode: c32ed...59d

Takk! Er det stor sjanse for at det ikke blir skader i taket, når de bruker stendere og/eller annen støtte?

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal de over gjøre på badet? Om de f.eks skal pigge sluk så setter rørleggeren opp stendere og en bøtte i tilfelle piggingen går igjennom taket, og da unngår man ekstra ødeleggelser på badet ellers.

Takk! De skal bl.a bytte sluk. Skal det da sannsynligvis stå stendere (og eventuelt annen støtte) kun i området der sluket er?

Skrevet

1) Hva er en kangoo? Fra en annen tråd: "under bytte av gammelt støpejernsluk. Ofte så er det knapt betong mellom bunn sluk og taket i leiligheten under. Lett for at kangoo'en fyker gjennom da. Men dette er de fleste rørleggere smertelig klar over, så jeg hadde heldigvis advart han under om at dette kunne komme til å skje i begge tilfellene."https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/hvordan-'pigge-opp'-baderomsgulv

2) Dette er tips for de som pigger gulv i egen bolig, men hvis det går hull i taket mens de pigger, kan det komme mye støv rundt på mitt bad og i min leillighet også da? 3) Er det lurt å tape nøkkelhull og karmer m.m. i min leillighet?
"Tips: det hjelper IKKE å lukke dører om du vil unngå støv i resten av leiligheten/huset.... du må teipe grundig alle nøkkelhull og karmer, og heng opp våte håndduker rundt om på dører og vegger. Jeg endte opp med et 3 mm fint støvlag over heile leiligheta, på alle bøker, cd'er osv.... det var gøy å lage nytt bad, men ikke å tørke støv"https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/hvordan-'pigge-opp'-baderomsgulv

4) Bør jeg ikke bruke badet mitt den tiden de holder på med piggingen? 

5) Kan det også komme vannsøl på mitt bad (fra vannlåsen og røret som går fra sluket til de over) hvis det går hull i taket mitt under piggingen?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Hva er en kangoo? Fra en annen tråd: "under bytte av gammelt støpejernsluk. Ofte så er det knapt betong mellom bunn sluk og taket i leiligheten under. Lett for at kangoo'en fyker gjennom da. Men dette er de fleste rørleggere smertelig klar over, så jeg hadde heldigvis advart han under om at dette kunne komme til å skje i begge tilfellene."https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/hvordan-'pigge-opp'-baderomsgulv

2) Dette er tips for de som pigger gulv i egen bolig, men hvis det går hull i taket mens de pigger, kan det komme mye støv rundt på mitt bad og i min leillighet også da? 3) Er det lurt å tape nøkkelhull og karmer m.m. i min leillighet?
"Tips: det hjelper IKKE å lukke dører om du vil unngå støv i resten av leiligheten/huset.... du må teipe grundig alle nøkkelhull og karmer, og heng opp våte håndduker rundt om på dører og vegger. Jeg endte opp med et 3 mm fint støvlag over heile leiligheta, på alle bøker, cd'er osv.... det var gøy å lage nytt bad, men ikke å tørke støv"https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/hvordan-'pigge-opp'-baderomsgulv

5) Kan det også komme vannsøl på mitt bad (fra vannlåsen og røret som går fra sluket til de over) hvis det går hull i taket mitt under piggingen?

Hei :) Kan noen hjelpe meg med svar på  disse spørsmålene? Jeg fikk dessverre svært lite informasjon fra nabo.

Skrevet
På 24.8.2018 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Hei :) Kan noen hjelpe meg med svar på  disse spørsmålene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...