AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #21 Skrevet 24. august 2018 Beklager så mye men du får ikke noe medhold av meg, ts. Er det regler der en flytter inn, så er det regler der en flytter inn. De skal overholdes. Å begynne å protestere er veldig umodent. Innrett deg etter boforholdene, eller bo et sted hvor ingen blir plaget av deg. Anonymkode: 00747...564 4
Trollmora Skrevet 24. august 2018 #22 Skrevet 24. august 2018 Men hvorfor I alle dager har du behov for å spille musikk om nettene? 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #23 Skrevet 24. august 2018 Saken er vel den at naboen hører musikken din når vedkommende skal sove. Når man skal legge seg er man mer var for lyder enn når man blir invitert inn for og høre om musikken er for høy i våken tilstand. Hørselen er også forskjellig i fra menneske til menneske. Da er det irriterende for mennesker med god hørsel eller de som hører underliggende toner som man stadig våkner av. Tenker som andre her at høretelefoner burde være en god ting for deg i og med at du faktisk plager naboen din med dette. Vedkommende hadde vel ikke ringt til politiet for ingenting? At politiet er brysk som du påstår kan nok ha med å gjøre at de også tenker at det er bortkastet tid for dem å rykke ut midt i uka på grunn av støy. Det er aldri en rolig eller en stille natt for politiet, det er da de kan ha tid til og drive saksbehandling eller oppklare saker de ikke har tid til på dagtid. Anonymkode: 0b087...082 8
Trollmora Skrevet 24. august 2018 #24 Skrevet 24. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken er vel den at naboen hører musikken din når vedkommende skal sove. Når man skal legge seg er man mer var for lyder enn når man blir invitert inn for og høre om musikken er for høy i våken tilstand. Hørselen er også forskjellig i fra menneske til menneske. Da er det irriterende for mennesker med god hørsel eller de som hører underliggende toner som man stadig våkner av. Tenker som andre her at høretelefoner burde være en god ting for deg i og med at du faktisk plager naboen din med dette. Vedkommende hadde vel ikke ringt til politiet for ingenting? At politiet er brysk som du påstår kan nok ha med å gjøre at de også tenker at det er bortkastet tid for dem å rykke ut midt i uka på grunn av støy. Det er aldri en rolig eller en stille natt for politiet, det er da de kan ha tid til og drive saksbehandling eller oppklare saker de ikke har tid til på dagtid. Anonymkode: 0b087...082 Dette..... Jeg er høysensitiv overfor lyder på kveldstid. Gjelder både lyder hjemme hos meg og de I leillighetene under oss. Sambo ler ofte av meg fordi lyden på TV er sååå lav. Jeg respekterer at det skal være stille etter kl 23 så jeg klager aldri på noe før den tid men jeg kan godt kakke I gulvet eller faktisk ta sikringene til naboen hvis de holder på mye utover det klokkeslettet. Jeg er ikke urimelig - så kommer naboen å sier at de skal ha vorspill og vil dra på byen etterhvert tillater jeg dette uten å klage - men jeg ringer glatt politiet om personene slår på musikk etter at de har kommet hjem fra byen. 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #25 Skrevet 24. august 2018 Antageligvis er det bassen som er det største problemet. Jeg får gnagsår i mellomgulvet av naboens musikk - og det er ikke musikken jeg hører så godt, men det skal ikke noe volum til før bassen får bildene på veggen til å dirre. Demp bassen - sett på deg høretelefoner. Du får hørt musikk og naboen får sove. Win-win. Eventuelt: flytt på landet. Anonymkode: a98f8...102 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #26 Skrevet 24. august 2018 Spiller du mye musikk slik naboene faktisk hører musikken hele tiden, og du ikke slår den av etter 23, ei heller etter gjentatte forsøk på å snakke til deg, ja så hadde jeg ringt politiet også. Bor man i blokk tar man hensyn, kjøp høretelefoner. Anonymkode: 3a7f8...0eb 8
puppi Skrevet 24. august 2018 #27 Skrevet 24. august 2018 Hva er du for ett forferdelig menneske, som forventer at din nabo bare må finne seg i å høre på din musikk, når vedkommende forsøker sove?! Er du totalt blottet for samvittighet, medfølelse og empati? 12
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #28 Skrevet 24. august 2018 Synd det ikke er egnede landsbyer for sånne folk. Anonymkode: 06e95...60a 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #29 Skrevet 24. august 2018 Herregud for en barnslig tulling! Om naboen din kan høre musikken din etter kl 23, så er det for høyt! Det er ikke du som bestemmer hva som er lavt og hva som er høyt. Naboen din synnes det er irriterende med musikk etter kl 23, og det er da forståelig. Skaff deg hodetelefoner... Og plutselig er ikke politiet heller grei. Skjerp deg og bli voksen! Anonymkode: 39c9e...cde 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #30 Skrevet 24. august 2018 3 timer siden, Trollmora skrev: Men hvorfor I alle dager har du behov for å spille musikk om nettene? Jeg er våken om nettene Anonymkode: 9e46d...fd4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #31 Skrevet 24. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en nabo som klager på at jeg spiller musikk om natten. Det er det riktig at jeg gjør. Men jeg spiller KJEMPELAVT. Jeg har vært inne i leiligheten hans og hørt hvordan det høres ut. Det kan SÅVIDT høres. Hvis det regner ute, hører man det bedre. Nå i natt kom politiet etter at naboen hadde ringt til dem. De var kjempetruende mot meg og ga meg et skriftlig pålegg. Jeg protesterte ikke fordi de var så truende. Men nå i ettertid har jeg stilt spørsmål ved lovligheten av det de har gjort. Nattero kan da ikke bety TOTAL stillhet? Som sagt så er lyden av regnet høyere enn musikken min. Skal politiet gi skriftlig pålegg til regnet også da? Tror tilogmed man kan høre vinden bedre enn musikken min. Tror det er naboen som ikke liker meg. Dessverre har han fått politiet på sin side. Politiet truet meg og sa at neste gang ville jeg få et forenklet forelegg. Anonymkode: 9e46d...fd4 Når aldre mennesker skal sove er det utrolig at noen ikke forstår at nattestille hus så høres nesten alt. Det er enda mer utrolig at du ikke kan forstå å ta hensyn. Når politiet har vært med skriftlig pålegg til deg, så kan du vente deg en utkastelse rundt neste sving. Så dum går det altså an å bli når man ikke klarer å forstå, å ta hensyn, til andre enn seg selv. Politiet har taushetsplikt om hvem som melder, så det kan like gjerne være en annen nabo enn den naboen du mistenker. Vi får vel snart en tråd om utkastelse i denne saken? Anonymkode: c2ded...162 8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #32 Skrevet 24. august 2018 Glemte en ting, skaff deg et headsett, så kan du spille hvor mye og hvor høyt du vil. Anonymkode: c2ded...162 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #33 Skrevet 24. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er våken om nettene Anonymkode: 9e46d...fd4 Ok så du kan svare. Hvorfor kan du ikke bruke headset? Anonymkode: 34929...937 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #34 Skrevet 24. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok så du kan svare. Hvorfor kan du ikke bruke headset? Anonymkode: 34929...937 Det er ubehagelig Anonymkode: 9e46d...fd4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #35 Skrevet 24. august 2018 Her har noen virkeligsviktet i oppdragelsen, altså. Hvis det skal være stille etter kl. 23, og du velger å spille musikk naboen hører og sjeneres av bare fordi du har lyst til å høre på musikk for deg selv, da er det du som gjør feil. Hver eneste gang. Ethvert noenlunde ok og dugelig menneske skrur da av musikken. Jeg har vokst opp midt i sentrum i Oslo og er ikke spesielt sårbar for lyder, men hvis man spiller musikk nattestid (jeg kan overleve en og annen fest i helger, det er jeg forberedt på) skal man sørge for at det ikke er en lyd hos naboene. Er det det, og naboen sjeneres av det, da er det din feil og du som må tilpasse deg. Alltid. At du i det hele tatt kan tenke noe annet sier en hel del om deg. Anonymkode: 88f8c...7b4 13
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #36 Skrevet 24. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ubehagelig Anonymkode: 9e46d...fd4 Det synes du sikkert, men naboen har rett på at du ikke skal bråke så han blir plaget av det nattestid. Det har ingen verdens ting å si at du synes alternativet er ubehagelig eller selv mener at lyden ikke er så veldig høy. Du har til og med fått pålegg om å holde lyden nede fordi politiet var enige med naboen. Enten har du det ubehagelig i form av hodetelefoner, eller så skrur du av musikken. Fordi det skal være stille. Enten du har lyst til noe annet eller ei. Så enkelt er det faktisk, og jeg synes det er rimelig sprøtt om du faktisk er såpass hensynsløs at du ikke innser og aksepterer det selv. Anonymkode: 88f8c...7b4 12
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #37 Skrevet 24. august 2018 Har hatt en sånn nabo som deg en gang, det var en gang for mye. Dunk! Dunk! Dunk! Basslyd hele dagen og natta. Det er så irriterende at man blir gal av det. Så jeg skjønner naboen din veldig godt. Du må vel ikke på død og liv spille musikk hele natta hvis du ikke kan bruke hodetelefoner. Det finnes så mange forskjellige at du burde finne ett par som ikke er ubehagelig Anonymkode: 69855...cf7 3
Majott Skrevet 24. august 2018 #38 Skrevet 24. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, total stillhet etter kl 23, ikke noe er verre enn å høre naboens bråking / musikk eller hva det skal være når man skal prøve å sove for natten. Skjerp deg å kjøp hodetelefoner! Du er ikke alene i blokka Anonymkode: ac6d9...7d5 Det å høre bassen fra andres musikk når man skal sove er faktisk ganske forstyrrende. Så enig med deg! Ts, hvor vanskelig er det å la være å spille musikk etter kl 23??? 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #39 Skrevet 24. august 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Det regnet igår. Regnet overdøvet musikken Det er papirvegger De kom fordi de kjedet seg på jobb og ville ha noen å utvise makt over. De sa selv at de ikke kunne høre musikken fra gangen, men at de stolte på naboens ord. Anonymkode: 9e46d...fd4 Dette er jo direkte feil. Og hvis regnet overdøvet musikken, hvorfor spilte du musikk da? Med headset hører du alt, uten å forstyrre andre. 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er våken om nettene Anonymkode: 9e46d...fd4 ...og derfor skal andre være nødt til å bli holdt våkne? Har du hørt om lover og regler, TS - du vet at de også gjelder for deg, uansett? Det virker som du har svært vanskelig for å godta at andre setter grenser for hva du gjør. 3 hours ago, AnonymBruker said: Synd det ikke er egnede landsbyer for sånne folk. Anonymkode: 06e95...60a Jeg ler meg fillete her! Anonymkode: 7ce2b...cd5 3
Puny Skrevet 24. august 2018 #40 Skrevet 24. august 2018 Tenker det kommer veldig an på hyppigheten også. De aller færreste hadde klaget om man hørt musikk fra naboen om kvelden et 2-5 ganger i løpet av året, er det hver dag/hver helg så er det irriterende! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå